راه های طبیعی برای رفع نفخ شکم

نفخ شکم یکی از مشکلات شایع گوارشی است که ناشی از تجمع گاز در دستگاه گوارش است. نفخ می تواند ناشی از استرس و تنش باشد یا گاهی ممکن است به دلیل غذاها و نوشیدنی هایی باشد که مصرف می کنید. بسیاری از این دلایل به راحتی قابل توضیح هستند. با این حال، مهم نیست که دلیل واقعی نفخ چیست بلکه مهم این است که چگونه می توانید آن را رفع کنید. در این مطلب چند روش برای رفع نفخ شکم بیان شده است با ما همراه باشید:

چگونه نفخ شکم را رفع کنیم؟

۱. یک فنجان چای نعناع بنوشید
گیاه نعناع یک گیاه با ارزش است که خواص ویژه ای دارد و هضم را بهبود می بخشد. دفعه بعد که احساس نفخ کردید، یک فنجان چای نعناع بنوشید. این نوشیدنی بوی خوبی دارد و بسیار عالی است. این گیاه را می توانید در هر جایی پیدا کنید اما اگر بو و طعم آن را دوست ندارید، می توانید از کپسول نعناع استفاده کنید. هر دوی آن ها اثرات یکسانی دارند.

۲. روی زانوی خود بنشینید
این روش از زمان های بسیار دور برای رفع نفخ کاربرد دارد و روشی بسیار موثر و ساده است. اگر احساس سوزش دارید، سعی کنید زانوهای خود را به مدت دو دقیقه یا بیشتر بچرخانید. بر اساس طب چینی، این خطوط مسئول انرژی هستند و سیستم گوارش را پشتیبانی می کنند. هر وقت زانو زده اید، زمین را به آن خطوط اضافی فشار دهید.

رفع نفخ شکم با مصرف زنجبیل
زنجبیل حاوی عناصری است که می تواند نفخ شکم را کاهش دهد

۳. تمرینات ورزشی انجام دهید
با انجام یک تمرین ورزشی کوچک، شکم خود را تحریک کنید. اگر از نفخ رنج می برید به چیزی سنگین نیاز ندارید، به باشگاه بروید و تمرینات منظم انجام دهید. چیزی که اکنون نیاز دارید، نوعی فعالیت است که بسیار ملایم باشد. اجازه دهید بدن گاز را خارج کند. به خاطر داشته باشید که تمرین سنگین، هضم را به حالت تعلیق در می آورد و باعث ناراحتی و درد بیشتر می شود. یوگا یا پیاده روی در پارک می تواند به کاهش نفخ کمک کند.

۴. زنجبیل بیشتری مصرف کنید
در غذاهای آسیایی زنجبیل یک عنصر مهم در بسیاری از غذاها و حتی نوشیدنی هاست. این گیاه دارای مزایای سلامتی بسیاری است. این گیاه حاوی عناصری است که می تواند نفخ را کاهش دهد و به همین دلیل ما آن را در لیست خود قرار داده ایم. شما می توانید زنجبیل را بجوید و یا پودر آن را در سالاد، شیرینی و چای قرار دهید. اگر آن را دوست ندارید می توانید کپسول آن را جایگزین کنید.

۵. مصرف غذاهای چرب را کاهش دهید
از میان وعده هایی که حاوی چربی بیش از حد هستند دوری کنید. درست است که مواد غذایی پر چرب طعم خوبی دارند، اما بعد از چند ساعت باعث نفخ می شوند. غذاهایی انتخاب کنید که هضم را به تاخیر نمی اندازند.

۶. پروبیوتیک بیشتری مصرف کنید
بدن پروبیوتیک ها را از مواد غذایی استخراج می کند بنابراین محصولاتی مصرف کنید که حاوی این عنصر ضروری باشد. بسیاری از محصولات لبنی دارای باکتری هایی هستند که برای بدن بسیار مفید است و نفخ را از بین می برد.

منبع: ways to reduce bloating

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.