روغن درخت چای چیست و خواص روغن درخت چای

روغن درخت چای از برگ Melaleuca alternifolia بدست می آید که بومی منطقه Queensland و New South Wales استرالیا است. اگر چه Melaleuca alternifolia به عنوان درخت چای شناخته می شود اما نباید با گیاهی که برای چای سیاه و سبز استفاده می شود اشتباه گرفته شود. در این مطلب به بررسی خواص روغن درخت چای می پردازیم:

بررسی خواص روغن درخت چای

۱. ضدعفونی کننده دست
روغن درخت چای یک دستگاه ضدعفونی کننده طبیعی است. این روغن باکتری ها و ویروس های ناقل بیماری را از بین می برد. علاوه بر این، اضافه کردن روغن درخت چای به پاک کننده ها باعث افزایش اثربخشی آنها در برابر E.coli می شود.

۲. حشره کش
روغن درخت چای به دور کردن حشرات مزاحم کمک می کند از جمله روغن درخت چای توانایی زیادی برای دفع پشه ها دارد.

۳. دئودورانت طبیعی
اثرات ضد باکتری روغن درخت چای ممکن است به کنترل بوی زیر بغل کمک کند. هنگامی که ترشحات غدد عرق با باکتری های روی پوست ترکیب می شوند، بوی متوسط تا شدید تولید می کنند. منطقه زیر بغل حاوی غلظت زیادی از این غدد است که عمدتا مسئول “بوی بدن” هستند. خواص ضد باکتری روغن درخت چای جایگزین مناسب و ایده آلی برای دئودورانت های تجاری است.

۴. ضد عفونی کننده برای زخم های کوچک
روغن درخت چای می تواند برای درمان و ضد عفونی کردن زخم های جزئی و سایر باکتری ها مفید باشد. برای از بین بردن یک برش یا خراش، این مراحل را دنبال کنید:
زخم را کاملا با آب و صابون تمیز کنید.
یک قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید.
مقدار کمی از مخلوط را به منطقه آسیب دیده گذاشته و با یک باند آن را ببندید.
این فرایند را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

درمان قارچ ناخن یکی از خواص روغن درخت چای
یکی از خواص روغن درخت چای این است که قارچ ناخن را درمان می کنند

۵. بهبود زخم
علاوه بر جلوگیری از عفونت، روغن درخت چای ممکن است باعث بهبودی زخم شود. تحقیقات نشان داده است که روغن درخت چای سبب کاهش التهاب و فعالیت گلبول های سفید خون می شود که نقش مهمی در فرآیند بهبودی دارند. هربار که می خواهید پانسمان را عوض کنید چند قطره روغن درخت چای را به زخم اضافه کنید.

۶. مبارزه با آکنه
روغن درخت چای می تواند یک سلاح قدرتمند در برابر آکنه باشد. مطالعات متعدد نشان داده است که روغن درخت چای می تواند به کاهش میزان آکنه کمک کند. روغن درخت چای به عنوان بنزوئیل پراکسید عمل می کند که شایع ترین داروی ضد آکنه است.

۷. از بین بردن قارچ ناخن
عفونت قارچی ناخن بسیار معمول است، اگر چه آنها خطرناک نیستند اما ممکن است ناخوشایند باشند. داروهایی وجود دارند که قارچ ناخن را درمان می کنند، یکی از این داروها روغن درخت چای است که در ترکیب با سایر داروهای طبیعی موثر عمل می کند. شما می توانید چند قطره روغن درخت چای را با مقدار مشابه ای از روغن نارگیل با هم مخلوط کنید و آن را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید. بلافاصله پس از استفاده، دست ها را کامل بشوید تا از پخش قارچ به مناطق دیگر جلوگیری کنید.

۸. شستشو دهنده دهان
روغن درخت چای با میکروب های عامل پوسیدگی دندان مبارزه می کند. روغن درخت چای در مقایسه با کلرهگزیدین که یک ضدعفونی کننده شایع است در برابر باکتری های ناشی از پلاک موثرتر عمل می کند. از سوی دیگر، روغن درخت چای تاثیرات زیادی روی تشکیل پلاک دارد. یک قطره روغن درخت چای را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را کاملا مخلوط کنید. سپس دهان خود را با آن بشویید، پس از ۳۰ ثانیه دهان خود را آب بکشید.
مانند دهانشویه های دیگر، روغن درخت چای نباید خورده شود زیرا ممکن است سمی باشد.

مبارزه با پوسیدگی دندان یکی از خواص روغن درخت چای
یکی از خواص روغن درخت چای این است که با میکروب های عامل پوسیدگی دندان مبارزه می کند

۹. تسکین التهاب پوست
روغن درخت چای ممکن است به تسکین پوست ملتهب کمک کند. نوع رایجی از التهاب پوست، درماتیت است که وقتی پوست در تماس با یک آلرژن قرار می گیرد ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض یک آلرژن باعث درد، قرمزی و خارش پوست می شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روغن چای می تواند به کاهش این علائم کمک کند. علاوه بر این، روغن درخت چای ممکن است از واکنش های نیش حشرات جلوگیری کند. از این دستورالعمل برای از بین بردن پوست ملتهب استفاده کنید:
۱۰ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید.
آن ها را خوب مخلوط کنید و در ظرفی در بسته نگهداری کنید.
تا زمانی که علائم درمان نشده است، به منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

۱۰. کاهش پسوریازیس
پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که با قرمزی، خارش و پوسته شدن پوست مشخص می شود. اگرچه داروهایی وجود دارد که می توانند این علائم را بهبود ببخشد، اما درمان شناخته شده ای برای آن وجود ندارد. روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد التهابی است که ممکن است برای کاهش علائم پسوریازیس مفید باشد. برای تسکین عوارض پسوریازیس، ۱۰-۱۵ قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. در صورت لزوم، ۲-۳ بار در روز به منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

۱۱. کنترل شوره سر
شوره های سر خطرناک نیستند، با این حال، می توانند آزار دهنده و خجالت آور باشند. اگر چه تحقیقات کمی درباره اثر بخشی روغن درخت چای در درمان شوره سر وجود دارد، اما یک مطالعه نشان می دهد که ممکن است مفید باشد. برای کمک به کاهش شوره سر، سعی کنید چند قطره روغن درخت چای را در هنگام شستن موهایتان به شامپوی خود اضافه کنید.

منبع: uses for tea tree oil

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.