چگونه شپش سر را درمان کنیم؟

شپش، انگل بسیار کوچک و بدون بال است که از خون انسان تغذیه می کند. شپش ها تنها در حدود دو تا سه میلی متر طول دارند و از آنجا که بال ندارند پرواز نمی کنند. شپش بر روی پوست و بدن انسان زندگی می کند و چند نوع دارد. یکی از آن ها شپش سر می باشد که بر روی مو زندگی می کند. برای اینکه از شر شپش خلاص شوید چند راه درمان موثر را برایتان بیان می کنیم:

راه های درمان شپش سر

شست و شوی موارد در معرض خطر
اگر فردی در خانه شما دچار شپش شده است، قبل از انجام هر کاری تمام وسایل او را شستشو دهید. این کار نه تنها به شما کمک می کند درمان را به طور طبیعی آغاز کنید، بلکه مانع از انتقال ویروس به فرد دیگری می شود. ملافه، پتو و لباس های فرد آلوده را با آب داغ شستشو دهید و بگذارید با درجه حرارت بالا خشک شود. اگر قادر نیستید بعضی از وسایل او را بشویید آن ها را در یک کیسه گذاشته و در آن را محکم ببندید و بگذارید دو هفته بماند. لازم به ذکر است فقط به وسایل فرد آلوده اکتفا نکنید و تمام وسایل خود را بشویید.

تمیز کردن برس ها و شانه ها
یکی از آلوده ترین لوازم برس می باشد، سعی کنید برس و شانه های آلوده را با صابون و آب بسیار داغ (۱۳۰ درجه فارنهایت) شستشو دهید. شما همچنین می توانید برس و شانه ها را حداقل یک ساعت در الکل خیس کنید.

درمان شپش با سس
سس مایونز یک ماده عالی برای درمان شپش سر است

شانه ضد شپش
شانه ای برای از بین بردن شپش های سر طراحی شده است. این شانه را از داروخانه تهیه کنید و موهای خود را با آن شانه کنید.

سس مایونز
سس مایونز یک ماده عالی برای درمان شپش سر است مایونز می‌ تواند این هیولاهای کوچک را با موفقیت خفه کند و در نهایت آن ها را از بین ببرد. سس مایونز را روی موهای خود گذاشته و آن را با کلاهی محکم بپوشانید، بگذارید یک شب روی موهایتان بماند سپس صبح موهایتان را بشویید.

دستگاه نابود کننده شپش
این دستگاه مانند جاروبرقی یک برس دارد که هوای گرم را به سمت ریشۀ مو و پوست سر می‌ کشد و شپش‌ ها و تخم‌ های آن ها را خشک می‌کند. در مطالعۀ سال ۲۰۰۶، این دستگاه حدود ۹۸٪ از تخم‌ های شپش و ۸۰٪ از شپش‌‌ های زنده را از بین برد.

درمان شپش با سرکه
سرکه یک درمان بسیار آسان و مؤثر برای از بین بردن شپش سر است

استفاده از روغن نارگیل، روغن درخت چای، روغن زیتون
این سه روغن، حشره‌ کُش های طبیعی هستند که می‌ توانند شپش‌ های سر را به‌ طور مؤثری از بین ببرند و به تسکین خارش کمک کنند. اول روغن مورد نظر را انتخاب کنید. روغن را روی موهای خود قرار دهید، شما می توانید با یک شانه روغن را روی موهای خود بمالید. سعی کنید موهای خود را به طور کامل با روغن پوشش دهید. بهتر است این کار را در نور کم انجام دهید، بگذارید چند ساعت روی موهایتان بماند، سپس موهای خود را به طور کامل بشویید. این روش را هر روز برای یک هفته ادامه دهید تا مطمئن شوید که همۀ ویروس ها از بین رفته اند.

سرکه
سرکه یک درمان بسیار آسان و مؤثر برای از بین بردن شپش سر است. میزان بالای اسید استیک موجود در سرکه می‌ تواند شپش‌ های سر را با موفقیت از بین ببرد.

منبع: head lice treatment

مطالب مرتبط:
درمان شپش سر با روغن زیتون

راه‌های مبارزه با شوره سر

موخوره چیست و چگونه مانع ایجاد موخوره شویم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.