درمان خار پاشنه با گوجه فرنگی

خار پاشنه یکی از شایع‌ترین دردهای پاشنه پا می‌باشد که در آن یک بافت پهن باندی شکل به نام پلانتار فاسیا (رباط) در کف پا ایجاد می‌شود. این رباط، استخوان پاشنه پا را به انگشتان وصل می‌کند و به مرور ضعیف، متورم و ملتهب می‌شود. در نتیجه یک نوع برآمدگی کوچک استخوانی شکل و قابل لمس در محل زیر کف پا به وجود می‌آید که فرد را در هنگام نشست و برخاست دچار مشکل می‌کند. این بیماری که بیشتر در افراد مسن شایع است؛ ممکن است در یک پا و یا هر دو پا رخ دهد، همچنین در ورزشکاران حرفه‌ای و جوانانی بروز می‌کند که به واسطه نوع شغل‌شان بیشتر بر پا فشار آورده و سرپا می‌ایستند. به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می‌شود مدتی از کار دست کشیده و یا در صورت امکان کارهای روزانه را به صورت نشسته انجام دهند، همچنین نپوشیدن کفش‌های کهنه که سایز بزرگتری از سایز پاها داشته و انجام حرکات کششی متخصصین طب برای درمان خار پاشنه موثر است.

درمان خار پاشنه

به طور کلی درمان هر دردی به خصوص درمان‌های اصولی و دردهای مزمن تنها با دارو ممکن است و برای دردهای زانو، پاها، کف پا و دست‌ها داروهای گیاهی، کلینیکی و طب سنتی توصیه می‌شود. البته ترکیبی از موارد بالا را می‌توان در درمان این بیماری به کار گرفت، طب سنتی به خصوص در درمان خار پاشنه، درمان با ماساژ درمانی و طب سوزنی را توصیه می‌کند.

استفاده از انواع روغن‌های گیاهی شامل روغن زیتون گرم، روغن نارگیل، کنجد، روغن بنفشه، سیاه دانه، روغن کوهان شتر و همچنین در موارد شدیدتر استفاده از روش‌های جراحی پیشنهاد می‌شود. در کنار این موارد درمان خانگی نیز جهت درمان خار پاشنه با مواد طبیعی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

خاصیت درمانی گوجه فرنگی برای خار پاشنه
گوجه فرنگی گیاهی معجزه‌گر و کمتر شناخته شده در درمان خار پاشنه و از جمله گیاهان دارویی بسیار کاربردی و سریع الاثر جهت خاتمه درد می‌باشد

درمان خار پاشنه با گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یک درمان فوری برای تسکین درد ناشی از خار پاشنه می‌باشد، از آنجایی که دردهای مربوط به پا به خصوص درد ناشی از خار پاشنه از جمله دردهای شدید هستند که در برخی موارد آه از نهاد هر فردی بلند می‌کند می‌توان برای تسکین فوری درد از این روش خانگی بسیار عالی استفاده نمود.

گوجه فرنگی گیاهی معجزه‌گر و کمتر شناخته شده در درمان خار پاشنه و از جمله گیاهان دارویی بسیار کاربردی و سریع الاثر جهت خاتمه درد می‌باشد که خاصیت درمانی آن بیشتر به دلیل وجود دانه‌های آن است. دانه‌های گوجه فرنگی به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارند در کاهش دردهای کف پا موثرند، یکی از تاثیرات رادیکال‌‌های آزاد در بدن ایجاد التهاب است که دانه‌های گوجه فرنگی می‌توانند به این نوع التهاب غلبه کنند. از آنجا که دانه‌های گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و بتاکاروتن است این مواد در کاهش مشکلات ناشی از التهابات نقش اساسی دارند؛ بنابراین دانه‌های این گیاه می‌تواند با کشیدن دردها به تسکین درد بیانجامد و همچنین لیکوپن موجود در این گیاه از تجمع سلولی در یک نقطه از بدن جلوگیری می‌کند و منجر به باز شدن گرفتگی‌ها می‌گردند، همچنین سرعت جریان خون را در محل گرفتگی و برآمدگی افزایش داده و منجر به درمان درد می‌شود.

برای درمان خار پاشنه و کاهش درد ناشی از آن می‌توانید یک گوجه فرنگی را از وسط برش داده و محتویات آن را بر روی محل مورد نظر بمالید. این درمان را تا حدود ۲ هفته ادامه دهید تا به مرور برآمدگی ناشی از خارپاشنه رفع شود.

روش استفاده از خاصیت دارویی گوجه فرنگی
دانه‌های گوجه فرنگی به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارند در کاهش دردهای کف پا موثرند

روش استفاده از خاصیت دارویی گوجه فرنگی
به طور کلی دو روش و دو درمان متفاوت در استفاده از گوجه فرنگی وجود دارد:

۱- تهیه ضماد گوجه فرنگی
برای تهیه ضماد گوجه فرنگی ابتدا گوجه فرنگی‌ها را رنده نموده و از یک آبکش با سوراخ‌های بزرگ جهت آبگیری گوجه به همراه دانه‌ها استفاده کنید.
– سپس از یک قالب‌گیر کوچک جهت آبگیری استفاده کنید تا در نهایت آنچه که باقی می‌ماند دانه‌های گوجه فرنگی باشد و گوشته از دانه‌ها جدا گردند.
– دانه‌ گوجه فرنگی را در آفتاب مستقیم و یا در فر با درجه حرارت پایین خشک نمایید.
– دانه‌های خشک شده را به همراه یک روغن گیاهی مانند روغن زیتون و روغن سیاه دانه به خوبی بکوبید و ضماد به دست آمده را در یک پارچه تمیز پیچانده و بر روی موضع درد و برآمدگی ایجاد شده ببندید.
– پس از یک روز دوباره این مرحله را تکرار کنید تا از تاثیر شگفت انگیز این ترکیب در درمان خار پاشنه متعجب شوید.

۲- استفاده از گوجه فرنگی تازه
همانطور که پیش از این نیز گفته شد می‌توانید یک یا دو عدد گوجه فرنگی را آبگیری نموده و و دانه‌ها را به طور مداوم بر روی خار پاشنه بریزید و یا پاهایتان را درون یک تشت کوچک حاوی آب گوجه فرنگی به همراه دانه قرار دهید. خواهید دید که این روش نیز تا چه اندازه در تسکین درد موثر بوده و خار پاشنه را برطرف می‌کند.

 

تور استانبول
تور ارزان استانبول ارائه شده توسط آژانس های مسافرتی معتبر از سراسر ایران با بهترین خدمات تنها در سایت لحظه آخر؛ می توانید تورهای استانبول را به همراه جزئیات برگزاری آن ها نظیر قیمت، هتل رزروی، شهر مقصد، مدت زمان اقامت و غیره مشاهده و خریدی مطمئن داشته باشید. نرخ تمامی تور ها به صورت روزانه بررسی می شود.

3.7/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.