بهترین پیانو دیجیتال برای شروع

برای شروع یک تجربه شیرین در نواختن موسیقی، ابزار موسیقی بسیار مهم است زیرا در وهله اول برای یک آموزنده موسیقی، نواختن موسیقی همانند اساتید بسیار لذت‌بخش است و این امر ممکن نیست مگر اینکه نواختن را با یک پیانو دیجیتال آغاز کنید. شاید عده‌ای بر این باور باشند که اولین تجربه نواختن با یک پیانو دیجیتال بسیار دشوار است در حالی که شبیه سازی کامل تجربه نواختن با پیانو آکوستیک عملاً امری غیرممکن است و شروع نواختن یک هنرآموز مبتدی با پیانو دیجیتال هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

پیانوهای دیجیتال طوری طراحی شده‌اند که تا جای ممکن صدا و احساسی شبیه به یک پیانو آکوستیک تولید کنند. در پیانوهای دیجیتال وزن کلیدها به گونه‌ای است که در برابر لمس مقاومت مناسبی نشان داده، نسبت به سرعت و فشار حساس هستند و طیف وسیعی از صداهای بلند و نرم ایجاد می‌کنند. پیانوهای دیجیتال در یک کنسول کابینت مانندی نصب می‌شوند و کوچکتر و ارزانتر از پیانوهای دیواری هستند.

پیانو Casio ctk-2400
پیانوهای دیجیتال طوری طراحی شده‌اند که تا جای ممکن صدا و احساسی شبیه به پیانو آکوستیک داشته باشند

شروع یک تجربه ناب با سری کاسیو privia از سری پیانوهای یاماها

سری کاسیو privia که یک پیانو دیجیتال است با مدل px-130-px-150 شروع می‌شود. پیانو سری privia مانند سری آریوس صدایی شبیه به پیانو آکوستیک ایجاد نکرده اما مقرون به صرفه‌تر و یک پیانو عالی برای شروع آموزش است. به خاطر داشته باشید که یک پیانو دیجیتال با کیفیت بهتر از یک پیانو آکوستیک بی‌کیفیت است. در این قسمت فهرستی از بهترین مدل‌های کاسیو privia را ذکر خواهیم کرد تا با مقایسه ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آنها انتخاب درست و تجربه دلپذیری از نواختن داشته باشید.
privia px -150 ،privia px -160 ،privia px -350 ،privia px-850 ،privia px -860

پیانو صفحه کلیددار که به اشتباه آن را در ایران به نام ارگ می‌شناسند شاید مقرون به صرفه‌ترین پیانو و ساز صفحه کلیددار برای شروع باشد اما آموزش پیانو با این نوع مدل ارگ (بی‌وزنی) که فول سایز نیز نباشد اصلاً ایده‌آل نبوده و بسیار دلسرد کننده خواهد بود. اگر آمادگی خرید یک پیانو دیجیتال را ندارید عدد نیز می‌تواند برای شروع مناسب باشد.

آموزش پیانو را با یک ارگی شروع کنید که حداقل دارای ۸۸ کلید وزن‌دار باشد زیرا یک مزیت بسیار بزرگ حساب می‌شود. کلیدهای وزن‌دار به دست قدرت می‌دهند و بیشتر شبیه به کلیدهای پیانو آکوستیک هستند و مهمترین نکته برای یک هنرآموز مبتدی پیانو در دوره آموزشی‌اش تعداد وزن کلیدهاست زیرا این امر پیشرفت را برای هنرآموز آسان‌تر می‌کند.

پیانو casio keyboard ctk 4400
آموزش پیانو را با ارگی شروع کنید که حداقل دارای ۸۸ کلید وزن‌دار باشد

معرفی بهترین پیانو دیجیتال

درانتخاب خود مدل Yamaha PSR ازسری Casio CTK را نیز زیر نظر داشته باشید که انواع مختلفی دارند:
Casio ctk-2400
Casio ctk -3200
Casio ctk-4400
Casio ctk -6200
هنگام خرید یک پیانوی صفحه کلید مطمئن شوید که یک نیمکت و یک پایه ارگ نیز همراهش باشد. ارگ روی میز در ارتفاع مناسب برای یک هنر آموز کم سن و سال که روی صندلی نشسته بسیار مهم است.

پیانو casio ctk-3200
پیانو صفحه کلیددار مقرون به صرفه‌ترین پیانو دیجیتال برای شروع است

مزایای بسیاری در داشتن یک پیانو دیجیتال یاماها نسبت به یک پیانو آکوستیک وجود دارد از جمله توانایی وصل کردن هدفون روی آن که این امر را میسر می‌کند که بدون مزاحمت برای دیگران از نواختن لذت ببرید و در فضای آپارتمانی امروزی مناسب‌تر است. یکی دیگر از مزایای آن اتصال به کامپیوتر و حمل آسان آنها بر خلاف پیانو آکوستیک است. پیانوهای دیجیتال و ارگ هرگز نیاز به تنظیم دستی ندارند و یک هنر آموز مبتدی می‌تواند شروع خوبی در یادگیری پیانو با این سازها داشته باشد. با تمام این ویژگی‌ها هنوز هم هیچ ابزاری نمی‌تواند با پیانو آکوستیک رقابت کند اگر بودجه مالی و فضای کافی برای خرید دارید حتماً از این نوع پیانو برای یک شروع قدرتمند استفاده کنید زیرا فرصت بهتری برای پیشرفت در زمینه نواختن پیانو در اختیارتان قرار می‌دهد. مثلا برند Yamaha یک برند کاملا شناخته شده در جهان است و شاید بتوان مدل U1 آن را در بین پیانوهای دیداری به عنوان یک پیانو خوب معرفی کرد و در درجه دوم کیفیت پیانوهای Kawai و ptrof قرار دارند.

در پیانوهای دیجیتال امروزی امکان کم کردن صدا و استفاده از هدفون در زمان تمرین قابلیت خوبی است. در انواع مختلف آن به ویژه نوع مرغوب آن سعی شده تا صداها هرچه بیشتر به انواع آکوستیک آن نزدیک‌تر باشد، کلاویه‌ها سنگین‌تر هستند و همچنین نسبت به سرعت و فشار ضربه‌ها برای ایجاد صدا حساس‌ترند و از انواع ابزارهای الکترونیکی هستند که بر مبنای بازپخش صدای پیانو ضبط شده کار می‌کنند که در حافظه آنها جای داده است. تعداد کلاویه‌ها در پیانو دیجیتال بین ۶۱ و ۸۸ کلید است ولی از چکش، سیم و بسیاری از اجزای متحرک پیانو آکوستیک در آن خبری نیست و در مدل‌های گران‌تر سیستم رهاسازی (escapement) مانند همان مکانیزم رها سازی در پیانوهای آکوستیک است.

یاماها، رولند، کاوایی، کِرگ، کاسیو، کوروزیل و دایناتون را می‌توان از جدیدترین و با کیفیت‌ترین تولید کنندگان این عرصه نام برد. اغلب این برندها با توجه به بودجه‌های مختلف اقدام به تولید سازهای متنوع می‌کنند.

منبع: The best digital piano to start

مطالب مرتبط:
نگاهی به زندگی و آثار فردی مرکوری اسطورۀ موسیقی راک

موسیقی در دوران ساسانیان

پرسش های رایج درمورد آموزش موسیقی به کودک

2/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.