علت ثابت ماندن شارژ گوشی

وقتی که تلفن همراه شما به درستی شارژ نمی‌شود یا اصلا شارژ نمی‌شود بطور قطع مشکل را از شارژر یا باتری گوشی ندانید. بیشتر اوقات با کوچکترین مشکلی که مواجه می‌شویم به مراکز خدماتی مراجعه می‌کنیم در حالی که این کار در مواقع ضروری پیشنهاد می‌شود. در واقع این تصمیم باید آخرین گزینه شما باشد، زیرا این دسته از مشکلات مانند پرنشدن شارژ گوشی و ثابت ماندن شارژ گوشی معمولا با راه‌های ساده‌تر حل می‌شوند. اگر تلفن و یا تبلت شما به درستی شارژ نمی‌شود و یا اصلا شارژ نمی‌شود شاید نیاز باشد قبل از مراجعه به مراکز خدماتی به این روش‌ها نگاهی بیندازید. این راه‌ها با وجود ساده بودن در بیشتر وقت‌ها باعث حل مشکل شما می‌شوند:

دلیل ثابت ماندن شارژ گوشی چیست؟

۱. پورت شارژ (سوکت شارژ) گوشی خود را بررسی کنید
گاهی سطوح فلزی داخل پورت شارژ گوشی و سوکت روی کابل شارژر، به دلیل نقص ساختاری یا به دلیل اتصال مستمر باهم ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند و یا در جای خود به درستی قرار نمی‌گیرند. اگر چه ممکن است مشکل خیلی جدی به نظر بیاید اما در واقع این مشکل یک مشکل طبیعی در لوازم جانبی موجود در بازار است و به آسانی حل خواهد شد. تلفن خود را خاموش کنید و باتری را بیرون بیاورید. پس از انجام این کار، در سوکت شارژ اندرویدی (Micro usb) نیاز است که به آرامی و بادقت زیاد زبانه کوچک داخل پورت شارژ گوشی را کمی به سمت بالا بکشید. دقت کنید که در این مدل زبانه داخلی ظریف بوده و ممکن است بر اثر فشار زیاد بشکند. با انجام این عمل در بیشتر مواقع زمان شارژ گوشی مشاهده می‌کنید که مشکل کاملا برطرف شده و باتری به درستی در حال شارژ قرار می‌گیرد.

۲. قسمت داخلی سوکت شارژ را تمیز کنید
مشکل رایج دیگر خاک و یا گرد و غبار موجود در انواع پورت‌های شارژ است. ممکن است این مشکل ناشی از وجود خاک یا گرد و غبار در درون درگاه طی دراز مدت باشد. برای حل این مساله با احتیاط چیزی مانند یک خلال دندان یا یک مسواک استفاده شده را در شکاف سوکت شارژ قرار دهید، سپس آن را درون درگاه جابجا کنید و با این کار هرگونه مانع موجود در درگاه را بردارید.

ثابت ماندن شارژ گوشی به دلیل وجود خاک و یا گرد و غبار در پورت
وجود خاک و یا گرد و غبار در پورت‌های شارژ باعث ثابت ماندن شارژ گوشی می‌شود

۳. کابل شارژر خود را بررسی کنید
اگر کابل شارژر مشکلی داشته باشد، خطای آن باعث بروز مشکل در فرایند شارژ گوشی و ثابت ماندن شارژ گوشی خواهد شد. در واقع آداپتورهای شارژر نسبتا باکیفیت هستند و مشکل ایجاد نمی‌کنند اما در مورد کابل‌های شارژ این مساله صدق نمی‌کند. وجود فرسودگی و یا خراش در کابل شارژ و همچنین استفاده از کابل‌های متفرقه می‌تواند دلیل همه این مشکلات باشد. اما اگر هیچکدام از این موارد وجود نداشت باید مشکل را جدی گرفت و کمی نگران شد.

۴. آداپتور شارژر خود را بررسی کنید
این اتفاق در شارژرهایی رخ می‌دهد که کابل و آداپتور بصورت جدا از هم هستند. سعی کنید آداپتور را با استفاده از کابل‌های مختلف و با گوشی دیگر آزمایش کنید، تا مشخص شود که مشکل اصلی از شارژر یا گوشی است یا خیر؟؟

۵. تاحد امکان از گوشی در حال شارژ استفاده نکنید
اگر عادت بد استفاده از گوشی در حال شارژ را دارید ممکن است با کند شارژ شدن و ثابت ماندن شارژ گوشی مواجه شوید. همچنین تماشای فیلم، بازی، روشن کردن داده اینترنت گوشی یا حتی استفاده از برنامه‌های معمولی ممکن است باعث کم شدن سرعت شارژ باتری گوشی شما شود. در موارد شدیدتر هنگام استفاده از تلفن در حال شارژ، مصرف باتری ممکن است به حدی باشد که باتری به هیچ وجه شارژ نشود یا حتی شارژ باقیمانده خود را هم از دست بدهد. در زمان مواجه شدن با این مشکل حتما از گوشی استفاده نکنید تا باتری مقداری شارژ شود و اگر باز هم شارژ نشد سایر راه حل‌های ذکر شده را بررسی و عمل کنید.

برنامه‌های در حال اجرا باعث ثابت ماندن شارژ گوشی
وجود فرسودگی و یا خراش در کابل شارژ باعث شارژ نشدن گوشی می‌شود

۶. برنامه‌های در حال اجرا را در پس زمینه متوقف کنید
اگر برنامه‌های غیر قابل استفاده همچنان در پس زمینه در حال اجرا باشند، قطعا بر کندی شارژ تلفن تاثیرگذار هستند. این مورد بیشتر برای تلفن‌های قدیمی است زیرا تلفن‌های جدید از سخت افزار بهتری برخوردار هستند. بعد از این کار میزان شارژ تلفن خود را بررسی کنید و درصورت پرنشدن شارژ، تمام برنامه‌ها و سرویس‌های اجرا شده در پس زمینه را متوقف کنید.

۷. برنامه‌های مشکل ساز را حذف کنید
اگر اخیرا برنامه‌ای را بارگیری کرده‌اید که پس از آن این مشکل برای شارژ گوشی رخ داده است، به احتمال زیاد باید آن برنامه را حذف کنید.

۸. برای رفع خرابی نرم افزار تلفن خود را مجددا راه‌اندازی کنید
در اینجا مشکلی وجود دارد که کشف آن بسیار عجیب و غریب است. در بعضی مواقع گوشی به طور کامل شارژ را متوقف کرده و حتی پس از امتحان کردن کابل‌های مختلف و حتی شارژرها همچنان مشکل پا برجاست. درواقع نرم افزاری که شارژ را به رسمیت می‌شناسد و منجر به شارژ شدن می‌شود عملکرد درستی نداشته و باعث بروز این مشکل می‌شود که نیازمند راه اندازی مجدد است.

۹. نرم افزار را در گوشی خود بروز کنید
هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید برای رفع مشکلات عملکردی و امنیتی، به روز رسانی منظم نرم افزارها را عرضه می‌کنند. اگر دستگاه شما دارای مشکلات شارژ باتری و ثابت ماندن شارژ گوشی است بروز رسانی سیستم عامل در دسترس است، نیاز است برای حل این مشکل نرم افزار گوشی خود را بروز کنید.

آبخوردگی باعث ثابت ماندن شارژ گوشی
گاهی ممکن است آبخوردگی دلیل مصرف زیاد باتری باشد

۱۰. نرم افزار گوشی را به نسخه قبل برگردانید
بر خلاف مساله بالا اگر به تازگی اقدام به بروزرسانی نرم افزار گوشی کرده‌اید، ممکن است نیازمند بازگشت به نسخه قبلی نرم افزار باشید. همچنین بستگی به میزان جدید بودن دستگاه شما هم دارد زیرا دستگاه‌های جدید معمولا با بروزرسانی درست می‌شوند اما دستگاه‌های قدیمی معمولا ناتوان از مدیریت نرم افزار بالاتر هستند. انجام فرآیند بازگشت به نسخه قبل، نیازمند زمان و دانش فنی است اما ارزش آن را دارد که مشکل شارژ باتری حل شود.

۱۱. گوشی دچار آبخوردگی است
اگر اخیرا گوشی آب خورده باشد ممکن است آبخوردگی دلیل مصرف زیاد باتری باشد. دراین جا، با مراجعه به مراکز خدماتی می‌توانید از عملکرد گوشی مطمئن شوید، اگر گوشی سالم بود این باتری شما است که مشکل دارد و با تعویض آن مشکل برطرف می‌شود.

۱۲. تلفن خود را سرویس کنید
اگر همچنان دچار مشکل هستید نیازمند سرویس کلی گوشی توسط افراد ماهر می‌باشید. دراین مرحله ممکن است پورت شارژر شما آسیب جدی دیده باشد و یا در گوشی یک قطعه آسیب دیده باشد که نیاز به تعویض دارد. برای این کار به یکی از نمایندگی‌های مجاز و یا یک تعمیر کار حرفه‌ای مراجعه کنید.

این‌ها برخی از پرتکرارترین علل بروز مشکلات شارژ گوشی و ثابت ماندن شارژ گوشی بودند. این نکته را در نظر داشته باشید که باتری خراب و یا شارژر آسیب دیده می‌تواند خطراتی جدی مانند انفجار دستگاه را به همراه داشته باشد. در نتیجه از لوازمی استفاده کنید که نهایت امنیت و سلامت را داشته باشند. همچنین به هیچ وجه تلفن خود را در طول شب در هنگام خواب در شارژ نگذارید زیرا در بیشتر موارد منجر به آسیب باتری گوشی شده و همچنین به دلیل گرمای بیش از حد احتمال انفجار آن وجود دارد. توجه به این نکات ساده میتواند به شما در مدیریت سلامت باتری و گوشی کمک زیادی انجام دهد.

منبع: not charging phone

مطالب مرتبط:
علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

چگونه گوشی خود را روت کنیم؟

چرا صفحه لمسی گوشی کار نمی‌کند؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.