ویژگی‌های بهترین تبلت برای کودکان

تبلت از سری وسایل هوشمند است که در دنیای امروز کاربردهای بسیاری دارد، این وسیله حتی راه خود را به زندگی کودکان هم باز کرده است؛ اما انتخاب تبلت مخصوص بچه‌ها می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. فاکتورهای زیادی جهت انتخاب بهترین تبلت برای وضعیت شما وجود دارد تا بتوانید بصورت آگاهانه تصمیم بگیرید. در بازار متنوع وسایل هوشمند، والدین برای آن‌که بتوانند بهترین تبلت را برای کودکان خود در سنین مختلف تهیه کنند، نیاز به راهنمایی دارند در زیر اصول اولیه انتخاب بهترین تبلت بررسی شده است

بهترین تبلت برای کودکان چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا این تبلت فقط توسط یک کودک استفاده می‌شود یا توسط چند کودک در خانواده و یا بزرگسالان نیز استفاده خواهد شد.

تبلت برای استفاده کودک: تبلت‌هایی را انتخاب کنید که برای محدوده سنی فرزند شما مناسب است و همچنین با توجه به رشد فرزند، خیلی زود بی‌استفاده نشود و سال‌ها مفید باشد.

تبلت مشترک: اگر هدف شما این است که افراد بصورت مشترک از آن استفاده کنند باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید که متناسب با علاقه هر کاربر باشد و قابلیت ورود جداگانه هر کاربر و همچنین قابلیت کنترل و محدود کردن دسترسی کودکان از مهم ترین فاکتورهای مورد نظر باشد.

تبلت ارزان قیمت برای کودکان
هرچه چیپست پردازنده بهتر باشد تبلت نیز سریع‌تر کار می‌کند

اندازه صفحه نمایش: اندازه صفحه نمایش تبلت‌ها به طور معمول ۷ و ۱۰ اینچ می‌باشد. این صفحه‌ها در بیشتر مدل‌ها از نظر اختلاف هزینه نسبت به ابعاد تفاوت زیادی با هم ندارند این کیفیت رنگ و تراکم پیکسل صفحات است که موثر می‌باشد و انتخاب ابعاد صفحه نمایش بستگی به نوع استفاده و علایق کاربر دارد. بسیاری از افراد احساس می‌کنند که یک صفحه نمایش ۷ اینچی برای کودکان خردسال راحت‌تر است و قابلیت حمل بهتری نیز دارد، با این حال صفحه نمایش ۱۰ اینچی، فضای بیشتری برای تماشای فیلم دارد و استفاده مشترک و اجرای بازی‌هایی که نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارند در آن‌ها آسان‌تر است. با این حال اگر قیمت تبلت برای شما اهمیت بیشتری دارد می‌توانید نسخه‌های ۷ اینچی را خریداری کنید.

قیمت تبلت: اغلب مردم از قیمت بالای آیپدها نسبت به دیگر تبلت‌های ویندوز و اندروید آگاهی دارند اگرچه با توجه به امکانات تبلت، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد و دستگاه‌های اندرویدی گران‌تر از آیپد با امکانات بیشتر نیز وجود دارد اما جدا از بحث قیمت تبلت‌های اندرویدی قابلیت‌های جذاب بیشتری نسبت به آیپد و ویندوز داشته و همچنین از نرم افزارهای نامحدودی پشتیبانی می‌کنند. اگر قیمت مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب شماست، می‌توانید به راحتی تبلت مورد نظر خود را در میان تبلت‌های متعدد اندرویدی پیدا کنید. تبلت‌های قیمت پایین به طور معمول دارای صفحه نمایش کوچک‌تر، گرافیک با کیفیت پایین‌تر، کیفیت دوربین کم‌تر و سرعت پایین‌تری نسبت به گزینه‌های گران‌تر هستند و همچنین ممکن است حافظه داخلی کمتری نیز داشته باشند؛ پس بهتر است باتوجه به این امکانات بهترین گزینه را در محدوده قیمت مورد نظر انتخاب کنید. تبلت‌های معمولی با قیمت بسیار پایین و امکانات کم مخصوص کودکان نیز در بازار وجود دارد که برنامه‌های پیش فرض محدودی مخصوص کودک در آن بار گذاری شده است.

نکات مهم در خرید تبلت
تبلت‌هایی را انتخاب کنید که برای محدوده سنی فرزند شما مناسب است

قابلیت اتصالات مختلف: قابلیت‌های اتصال تبلت را در نظر بگیرید، در برخی از مدل‌های ارزان قیمت، سیم کارت پشتیبانی نمی‌شود. بیشتر مدل‌ها از قابلیت کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند تا فضای بیشتری برای ذخیره سازی داشته باشید یا فایل‌های تبلت را به راحتی منتقل کنید. برخی از آن‌ها دارای سوکت mini-HDMI برای اتصال به تلویزیون یا صفحه نمایش دیگر هستند تا بتوانید فیلم‌ها را در صفحه بزرگتر مشاهده کنید. برخی مانند iPad فقط از طریق یک مدل کابل اختصاصی به برق و یا به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوند. از معمول‌ترین این امکانات نیز می‌توان به اتصال Wifi و Bluetooth اشاره کرد. قابلیت‌هایی مانند ۳G و ۴G بودن شبکه نیز در قیمت و ارزش تبلت تاثیر گذار هستند.

مشخصات سخت افزاری: طول عمر باتری، پردازنده مناسب، داشتن حافظه داخلی کافی و همچنین کیفیت مناسب صفحه نمایش از جمله امکانات مهمی است که بیشتر مردم به آن توجه می‌کنند.

سرعت پردازنده: هرچه چیپست پردازنده بهتر باشد تبلت نیز سریع‌تر کار می‌کند و همچنین سرعت پردازنده بالاتر است. بالا رفتن سرعت پردازنده (به عنوان مثال، رفتن از پردازنده‌های دو هسته‌ای به چهار هسته‌ای و ۱ گیگاهرتز به ۱.۵ گیگاهرتز) به طور معمول به قیمت و ارزش تبلت اضافه می‌کند و معمولا برای بزرگسالان ارزش استفاده را دارد.

ویژگی های یک تبلت خوب
داشتن حافظه داخلی زیاد یکی از مهترین فاکتورها برای خرید تبلت کودکان است

ماندگاری و طول عمر باتری: این مساله می‌تواند بسیار متفاوت باشد، به طور مثال اهمیت طول عمر باتری تبلت مخصوص کودک از تبلت مشترک در یک خانواده کمتر است، زیرا کودک مدت زمان محدودتری از تبلت استفاده می‌کند و همین موضوع بر سلامت باتری نیز تاثیر زیادی دارد.

حافظه ذخیره سازی: به طور معمول داشتن حافظه داخلی زیاد یکی از بهترین قابلیت‌های هر دستگاه است. به خصوص برای تبلت‌هایی مهم است که قابلیت اتصال به دیگران را دارند و یا برای ذخیره سازی فایل‌های مهم از آن‌ها استفاده می‌شود. برای صرفه جویی در هزینه بهتر است تبلت‌های دارای حافظه متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

وضوح صفحه نمایش: بدیهی است که کیفیت صفحه نیز در بالا رفتن قیمت تبلت تاثیر زیادی دارد، اما باید این مساله مهم را در نظر گرفت که داشتن صفحه نمایش باکیفیت و واضح‌تر تاثیر زیادی در ضعف چشم کودک و روند خستگی چشم آن‌ها خواهد گذاشت.

مقایسه، انتخاب و خرید اینترنتی تبلت: در ایران سایت‌های مختلفی جهت بازدید، مقایسه و خرید اینترنتی تبلت مخصوص کودکان وجود دارد که به برخی از معروف‌ترین آنها در زیر اشاره شده است:
www.tablet.ir ،www.gsm.ir ،www.digikala.com ،www.mobile.ir ،www.emalls.ir ،www.esam.ir.

منبع: choose tablets kids

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. ناشناس می‌گوید

    قیمت تبلت کودک زیبا شهر چند است

  2. ارمیتا می‌گوید

    قیمت تبلت زیبا شهر چنداست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.