هیوندای توسان چه آپشن‌هایی دارد؟

با افزایش محبوبیت خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند در بازارهای جهانی، خودروسازان مطرح جهان ازجمله کره‌ای‌ها دست‌به‌کار شده و تنوع را بالا بردند. همین امر باعث شد که توقع خریداران خودروهای لوکس و نیمه‌لوکس از این کلاس خودرویی بالا رفته و پس از بهبود بخش‌های فنی و طراحی نوبت به بهبود امکانات رفاهی و ایمنی آن‌ها برسد. هیوندای توسان یکی از محبوب‌ترین کارس‌اوورهای کره‌ای است که در بازارهای داخلی نیز با استقبال چشمگیری مواجه شده است. ورود هیوندای توسان به کشورمان در سال ۱۳۹۴ و توسط شرکت‌های مختلف رقم خورد. معروف‌ترین شرکت‌های واردکننده این خودرو کرمان موتور و آسان موتور هستند.

به دلیل پیشینه خوب برند تولیدکننده، کیفیت و قیمت مناسب، هیوندای توسان با استقبال خوبی از سوی ایرانیان مواجه شد. گذشت زمان نیز نتوانست از محبوبیت این خودرو بکاهد و نسل‌های بعدی آن نیز همچنان دارای طرفداران پر و پا قرصی است. هرچند که افزایش قیمت خودروها در سال‌های اخیر بسیاری از خریداران را با مشکل مواجه کرده و باعث شده است که هیوندای‌توسان که قبلا برای خانواده‌های نسبتا پردرآمد نیز مناسب بود، اکنون به آرزویی برای این خانواده‌ها تبدیل شود. در ادامه این مقاله به معرفی آپشن‌های هیوندای توسان می‌پردازیم تا کار شما را در هنگام مطالعه دفترچه راهنمای این خودرو آسان‌تر کنیم.

معرفی امکانات رفاهی هیوندای توسان

۱- صندلی‌های جلوی برقی مجهز به گرم‌کن و سردکن

صندلی‌های ردیف جلوی هیوندای توسان به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند. این امر باعث می‌شود که راننده تنظیم دقیق‌تری روی این صندلی‌ها داشته و تسلط خود بر محیط اطراف را افزایش دهد. به‌علاوه امکان تنظیم گودی کمر نیز برای راحتی بیشتر راننده در نظر گرفته‌شده است. وجود سردکن و گرم‌کن در این صندلی‌ها سبب می‌شود که در فصول مختلف سال دمای مطبوعی برای راننده و سرنشین جلو فراهم شود. این ویژگی از عرق کردن شما در مسیرهای طولانی نیز جلوگیری خواهد کرد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید این ویژگی را برای صندلی‌های ردیف عقب نیز سفارش دهید.

۲- سقف پانوراما

اگر سوار هیوندای توسان شوید، حتما از فضای روشن و پرنور داخلی آن لذت خواهید برد. وجود سانروف و سقف پانوراما باعث ایجاد این اتفاق در این خودرو شده است. سقف پاناروما درواقع همان نورگیر هیوندای‌توسان است که قابلیت باز شدن در دو حالت مختلف را دارد. به همین دلیل شما می‌توانید علاوه بر استفاده از نور روز، از هوای دلپذیر و مطبوع خارج خودرو نیز بهره ببرید.

۳- تنظیم حالت‌های مختلف رانندگی

راننده هیوندای توسان می‌تواند سه حالت نرمال، اکو و اسپرت را برای رانندگی انتخاب کرده و لذت بیشتری از سوار این خودرو ببرد. این حالت‌ها روی سیستم فرمان و تعلیق خودرو تاثیر گذاشته و تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را به شما می‌بخشند. در حالت اسپرت می‌توانید حداکثر قدرت موتور را تجربه کنید. در این حالت سرعت و شتاب‌گیری بیشتری را تجربه کرده و می‌توانید با پاسخگویی فوری فرمان به تکان‌های دستتان، در پیچ‌ها رانندگی کورسی را تجربه کنید. در حالت اکو خودروی شما از نظر سازگاری با محیط‌زیست تنظیم می‌شود. به همین دلیل مصرف سوخت خودرو در بهینه‌ترین حالت بوده و قدرت موتور بسیار کمتر است. در این حالت امکاناتی نظیر بخاری، کولر و تهویه که مصرف سوخت را افزایش می‌دهند ضعیف‌تر خواهند شد. در حالت نرمال نیز همه‌چیز عادی است. در این حالت هیوندای‌توسان نه مثل یک لاک‌پشت محتاط حرکت می‌کند و نه مثل یک خرگوش می‌جهد.

هیوندای توسان

معرفی آپشن‌های ایمنی توسان

۱- سیستم کنترل ایستایی و حرکت در شیب‌ها

برای بسیاری از کسانی که تازه رانندگی یاد می‌گیرند، انجام حرکت نیم کلاچ کار بسیار مشکلی است. این حرکت به شما کمک می‌کند که از عقب رفتن خودرو در سربالایی‌ها جلوگیری کرده و حرکت خود را بدون اشکال آغاز کنید. در هیوندای توسان این حرکت به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود. وجود سیستم HAC در این خودرو تا زمان رسیدن خودرو به نقطه حرکت ترمز خودرو را فعال نگه می‌دارد. به‌این‌ترتیب راننده با فشردن پدال گاز و بدون نگرانی از عقب رفتن خودرو حرکت را آغاز خواهد کرد. به دلیل افزایش ناگهانی سرعت در سرازیری‌ها نیز کنترل ترمز و حفظ فرمان کار مشکلی خواهد شد. وجود سیستم DBC در هیوندای‌توسان باعث می‌شود که راننده بدون نیاز به فشردن پدال ترمز با تمرکز کامل تنها به کنترل فرمان و مراقبت از اطراف خود دقت کند.

۲- کنترل‌کننده کشش و پایداری و مدیریت پایداری خودرو

هردوی این سیستم‌ها به حفظ هیوندای توسان در مسیر صحیح کمک خواهند کرد. کاربرد اصلی آن‌ها در پیچ‌ها و جاده‌های ناهموار است. کنترل‌کننده کشش (TCS) میزان کشش چرخ‌ها را بررسی می‌کند. درصورتی‌که هریک از چرخ‌ها به هر دلیلی در هنگام دور زدن یا پیچیدن کشش لازم را نداشته باشد، اقدام به توزیع کشش در هر چهارچرخ می‌کند تا از چپ شدن یا خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری کند. کنترل‌کننده پایداری (ESP) و مدیر پایداری خودرو (VSM) نیز وضعیت حرکتی خودرو را بررسی می‌کنند. درصورتی‌که خودرو در شرایط ناپایدار قرارگرفته و امکان خارج شدن آن از مسیر وجود داشته باشد، با تنظیم فرمان، کنترل گشتاور و ترمزگیری خودرو را به شرایط پایدار برمی‌گرداند.

۳- رادار نقاط کور (BSD)

اگر نگاهی به کتابچه آیین‌نامه که پیش از گرفتن گواهینامه رانندگی به شما تحویل داده می‌شود بیندازید، تصویری را می‌بینید که در آن مشخص کرده است کدام‌یک از نقاط خودرو برای راننده نقاط کور محسوب خواهد شد. درواقع راننده تسلطی بر نقاط کور خودرو نداشته و اگر موتورسیکلت، عابر پیاده یا خودرویی دیگری در این محدوده قرار بگیرد متوجه آن نخواهد شد. طراحان هیوندای توسان سنسورهایی در این قسمت تعبیه کرده‌اند که درصورت احتمال بروز خطر در این نقاط با روشن کردن چراغ‌خطر آینه‌های جانبی و به‌صورت صوتی به راننده هشدار خواهد داد.

هیوندای توسان

جمع‌بندی
هیوندای‌توسان ازجمله خودروهایی است که خریداران خودرو را از نظر تعداد آپشن‌ها شگفت‌زده خواهد کرد. موارد اشاره‌شده در این مقاله تنها گوشه‌ای از این امکانات بودند. کروز کنترل، دی‌لایت و اتولایت، ترمز کمکی ضدقفل، توزیع‌کننده نیروی ترمز، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، فرمان برقی ۴ حالته و حساس به سرعت، مسیریاب، دوربین دید عقب، ۲ کیسه هوا، جانبی و پرده‌ای، تهویه دوگانه با دریچه‌های عقب، صندلی‌های عقب تاشو، آینه‌های جانبی برقی و آینه وسط کروماتیک دیگر امکاناتی است که در هیوندای توسان برای حفظ رفاه و ایمنی شما در نظر گرفته‌شده است تا با خیال راحت لذت سواری را بچشید.

3/5 - (5 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.