مزایای روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان یا روغن ارقان یک محصول ارگانیک است که از هسته‌های درخت آرگان استخراج می‌شود و برای اثرات ضد پیری و بازسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، استرول‌ها و اسیدهای چرب امگا است که به طور طبیعی پوست را هیدراته می‌کند و باعث افزایش سطح کلاژن و تحریک تجدید پوست می‌شود. روغن آرگان همچنین به صورت طبیعی ضد عفونی کننده و ضد التهاب است و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. اینها دلایلی است که روغن آرگان برای انواع مشکلات پوستی از جمله خشکی، آکنه و یا پوست‌های حساس بسیار عالی است.

چرا روغن آرگان برای پوست مفید است؟

آنتی اکسیدان: پیری پوست را آهسته کرده و باعث تجدید سلول‌ها می‌شود.
اسیدهای چرب امگا سالم: پوست را نرم نگه می‌دارد.
تریترپنوئیدها: باعث بهبودی صدمات پوستی می‌شود.
Butyrospermol: ضد التهاب است.
بتا امیرین: از نوآوری سلول‌های پوستی حمایت می‌کند.
لوپنول: خاصیت ضد سپتیکی دارد.
فیتواسترول‌ها: ترمیم کننده پوست هستند.

ضد پیری

روغن آرگان نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده مؤثر عمل می‌کند بلکه می‌تواند درخشش جوانی نیز به پوست هدیه دهد و چین و چروک‌ها را کاهش دهد. اثر آنتی اکسیدانی آن باعث شده روغن آرگان به عنوان یک محصول ضد پیری ایده‌آل مورد استفاده قرار گیرد. روغن آرگان به دلیل از بین بردن اثرات ضد پیری روی پوست و مو مشهور است. این روغن سرشار از مواد مغذی است که لایه بیرونی پوست را چرب می‌کند و از تجدید سلول‌های پوستی حمایت می‌کند، این همان چیزی است که آن را برای مبارزه با علائم پیری بسیار محبوب می‌کند. با استفاده منظم از روغن آرگان، پوست براق‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد زیرا خطوط و چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد. برای کسب بهترین نتیجه، روغن آرگان را شب بمالید و اجازه دهید تا صبح روی صورت شما بماند.

روغن ارگان برای لک پوست
روغن آرگان یک ماده نرم کننده عالی برای پوست خشک یا مشکلاتی مانند اگزما محسوب می‌شود
خشکی پوست

قرار داشتن در شرایط آب و هوای خشک، آب داغ و مواد شیمیایی خاص می‌تواند موجب خشک شدن پوست شود. پوست خشک می‌تواند به دلیل تحت درمان‌های دارویی بودن نیز ایجاد شود. پوست خشک از چندین لایه تشکیل شده است که مانعی برای آب رسانی پوست ایجاد می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که با کاهش سطح هیدراتاسیون و با افزایش سن پوست، خشکی پوست می‌تواند مشکل ساز شود. روغن آرگان سرشار از اولئیک، اسید لینولئیک، استئاریک، اسید میریستیک، اسید لوریک، تری گلیسیریدها، توکوفرول‌ها و استرول‌های گیاهی است. تحقیقات بسیاری روی فرمول‌های هیدراتاسیون روغن آرگان صورت گرفته است تا اثرات آن را اندازه گیری کنند. آنها نشان دادند که کرم‌های موضعی و روغن‌های حاوی این مواد مغذی در طی ۲۸ روز هیدراتاسیون پوست را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند و به همین دلیل روغن آرگان یک ماده نرم کننده عالی برای پوست‌های خشک یا مشکلاتی مانند اگزما محسوب می‌شود. میتوان آن را قبل از دوش گرفتن روی لکه‌های خشک به کار برد، در واقع ساپونین موجود در روغن آرگان، میزان رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و خاصیت کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست را به دنبال دارد.

آکنه

در جایی که بسیاری از روغن‌ها و مرطوب کننده‌ها می‌توانند شرایط پوستی مانند آکنه را تشدید کنند روغن آرگان در واقع پوست آسیب دیده را تسکین داده و باعث بهبودی پوست می‌شود. آکنه اغلب به دلیل چرب بودن پوست ایجاد می‌شود، از آنجا که روغن آرگان بدون چربی است با تهیه رطوبت طبیعی به تعادل پوست کمک می‌کند. روغن آرگان همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بهبود سلول‌های آسیب دیده پوست و کاهش التهاب کمک می‌کند. پوست حساس، رژیم غذایی بد و حتی عفونت‌های پوستی باعث ایجاد جوش‌های بد می‌شوند، این گونه مشکلات باعث لکه‌های تیره و جای زخم‌های دائمی می‌شوند. بهترین راه برای داشتن پوستی شفاف جلوگیری از بروز این مشکلات است. اگر پوست شما لکه‌دار است و یا نسبت به سایر مرطوب کننده‌های تجاری حساس است روغن آرگان تنها راه حل برای اینگونه مشکلات است. پلی فنول‌های موجود در روغن آرگان به آن یک خاصیت طبیعی می‌دهد که به جلوگیری از بروز لکه‌ها کمک می‌کند. در واقع کاهش التهاب و لکه‌ها برای داشتن یک چهره روشن بسیار مهم است، اینجا جایی است که ساپونین‌های ضد التهابی موجود در روغن آرگان می‌توانند به کاهش قرمزی و سوزش پوست کمک کنند. در واقع این ترکیب عالی از مواد مغذی روغن آرگان را به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

روغن آرگان برای پوست
استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی به درمان علائم درماتیت آتوپیک کمک می‌کند
زخم‌های پوستی

آنتی اکسیدان‌ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند، از ترکیب قوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می‌توان برای کمک به درمان زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده کرد. می‌توانید مکمل‌های روغن آرگان را به طور مرتب مصرف کنید تا این فواید را در کل بدن تجربه کنید.

پیشگیری و بهبود علائم ترک خوردگی

بسیاری از خانم‌ها دریافته‌اند که با استفاده از روغن آرگان بر روی پوست در دوران بارداری می‌توانند علائم ترک خوردگی روی پوست را کاهش دهند، این امر به این دلیل است که به صافی و انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند. این روغن با شکستن کلاژن و الاستین مبارزه می‌کند که عامل ایجاد ترک خوردگی پوست در دوران بارداری است.

تسکین درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع با علائمی مانند خارش پوست و قرمزی است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می‌تواند به درمان علائم کمک کند. ویتامین E و خاصیت ضد التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان هر دو می‌توانند منجر به تسکین این مشکل شوند. یک مطالعه بر روی بیماران مبتلا به درماتیت دارونما انجام شد. محققان دریافتند که شرکت کنندگانی که ویتامین E دریافت کرده‌اند علائم درماتیت آتوپیک در آن‌ها کاهش پیدا کرد.

نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست
استفاده از روغن آرگان بر روی پوست در دوران بارداری می‌توانند علائم ترک خوردگی پوست را کاهش دهد

نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست

ابتدا صورت خود را قبل از استفاده از روغن آرگان بشویید باید تمام مواد روی پوست صورت شما از جمله مواد آرایشی و روغن ها به خوبی تمیز شود قبل از استفاده از روغن آرگان باید چربی روی صورت شما پاک شده باشد.
تمیزی صورت و عاری بودن از هرگونه چربی باعث می‌شود که روغن آرگان وظیفه خود را بهتر انجام دهد.
پس از آن صورت خود را با یک پارچه تمیز یا یک حوله بسیار تمیز کاملا خشک کنید.
روغن آرگان روغن بسیار قوی است، بنابراین استفاده از یک یا دو قطره برای صورت کافی است بنابراین یک یا دو قطره از روغن آرگان را بر روی کف دست خود ریخته و بر روی تمام صورت خود به آرامی ماساژ دهید.
اجازه دهید که به وسیله هوا روغن روی صورت شما خشک شود روغن آرگان اصل به سرعت جذب پوست شما خواهد شد و احساس نرمی و مرطوب بودن را در صورت خود حس خواهید کرد.

منبع: argan oil for skin

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.