جاهای دیدنی قشم در شب

برای کسانی که با گردشگری ایران آشنا هستند، واضح است که قشم یکی از بی‌نظیرترین مناطق گردشگری در ایران است. این جزیره در جنوب ایران خلیج‌فارس قرار دارد و هر ساله هزاران گردشگر بین‌المللی و داخلی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

چند دلیل برای این محبوبیت وجود دارد. قشم کنار کیش یک منطقه تجارت آزاد است. این یعنی گردشگران هنگام ورود به قشم موظف به ارائه ویزا نیستند (درصورت تمایل به ماندن تا ۱۴ روز). علاوه‌براین، همه کالاها در قشم نسبت به بقیه شهرهای ایران ارزان‌تر به‌فروش می‌رسد. با خرید تور قشم و رزرو هتل قشم به جزیره عجایب طبیعی سفر کرده و لذت ببرید.

دلیل دیگر محبوبیت قشم طبیعت خام و بکر آن است. قشم به‌عنوان یک ژئوپارک جهانی در یونسکو تعیین شده و میراث طبیعی متعددی دارد که تحت حمایت یونسکو هستند. اگر از کلان‌شهرها خسته شده‌اید یا می‌خواهید از زندگی شلوغ و مدرن خود دور شوید، قشم جایی مناسب برای شما است. با رزرو هتل قشم می‌توانید از زیبایی‌های این جزیره حیرت‌انگیز لذت ببرید.

جاذبه‌های طبیعی قشم

جنگل‌های دریایی حرا در قشم

جنگل حرا مانگرو یک زیست کره محدود است که در شمال‌غربی قشم قرار دارد. گفته می‌شود جنگل‌های حرا در فصول سرد سال میزبان حدود ۱.۵٪ از پرندگان مهاجر جهان هستند. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در سفر خود به جنگل‌های حرا، حواشی، پیلیان، فلامینگو و تعداد بیشماری از پرندگان کمیاب را ببینید.

برای رسیدن به قسمت‌های مختلف جنگل ازطریق آبراه‌ها می‌توانید قایق اجاره کنید. از دیدن مردم درحال استفاده از قایق و شنا در آبراه‌ها متعجب نشوید. اگر اهل هیجان هستید، از راننده قایق بخواهید که شما را با سرعت بالا سوار کند!

مقاله مرتبط : چه بیمارانی نباید سوار هواپیما شوند؟

جنگل حرا - جزیره قشم

دره ستارگان

دوربین خود را آماده کرده و سمت هنری مغز خود را روشن کنید! دره ستارگان قصد دارد با زیبایی‌هایش شما را شگفت‌زده کند. اشکال جادویی سنگ‌ها در این دره منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌سازد. این دره سنگ سورئال یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی قشم است. گفته می‌شود، البته به‌گفته محلی‌ها، اشکال سنگی غیرمعمول این دره در یک شب درخشان ایجاد شده‌اند که یکی از ستارگان سقوط کرد و روی زمین فرو ریخت. این قصه براساس ردشدن یک شهاب‌سنگ ساخته شده است.

دره ستارگان مکان مناسبی برای پیاده‌روی و ثبت عکس‌های زیبا به‌نظر می‌رسد. متأسفانه این دره شب‌ها برای بازدیدکنندگان بسته است؛ افراد محلی قشم اعتقاد دارند جن‌ها و ارواح شبانه در دره پرسه می‌زنند! البته این بیشتر یک شوخی جذاب نیست. رزرو هتل قشم به شما این امکان را می‌دهد تا به این زیبایی‌ها دسترسی داشته باشید.

غار نمکی

این قار در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از بخش اصلی قشم واقع شده است. این غار طولانی‌ترین غار نمکی جهان شناخته می‌شود. شما نیاز به یک مشعل دارید تا بتوانید درون تاریکی غار را ببینید. بااین‌حال، اگر یکی از آن‌ها را با خود ندارید، نگران نباشید؛ زیرا این مشعل‌ها در سایت گردشگری نزدیک این محل با قیمت بسیار پایین فروخته می‌شوند.

سفر به داخل این غار آسان نخواهد بود؛ ممکن است لازم باشد که خیلی نزدیک به زمین شده و با رطوبت غار خیس شوید یا در موقعیت‌های ناراحت‌کننده قدم بردارید. در پایان، از تماشای رنگ‌ها و شکل‌هایی که باعث می‌شود، سفر به این غار کاملا ارزشش را داشته باشد، شگفت‌زده خواهید شد. تور قشم را رزرو کرده و همه این عجایب حیرت‌انگیز را ببینید.

برای بهبود تجربه خود به شما توصیه می‌شود، از یک راهنمای واجد شرایط درخواست کنید همراه شما در غار قدم بزند.

چاهکوه

بسیاری چاهکوه را اولین و مهم‌ترین “هفت شگفتی” قشم می‌دانند. دره قهوه‌ای چاهکوه یا دره چاهکوه در دهکده چاهکوه شرقی حدود ۷۰ کیلومتری قشم واقع شده است. این دره حدود ۱۰۰ متر از عمق زمین قرار دارد. در سفرتان به پایین دره، می‌توانید طیف گسترده‌ای از سنگ‌های رسوبی و فرسایش آن‌ها را با شکل‌هایی باشکوه روی دیوارها و حفره‌ها مشاهده کنید. اگر از کوهنوردی روی صخره‌ها و شکل‌های اثیری لذت می‌برید، چاهکوه یک تجربه به‌یادماندنی برای شما خواهد بود.

جاذبه‌های تاریخی

اگرچه قشم در درجه اول به‌دلیل شگفتی‌های طبیعی در دنیا شناخته شده، اما هنوز هم تعداد کمی از جاذبه‌های تاریخی در قشم هستند که ارزش بازدید را دارند. بگذارید دو مورد از معروف‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی کنیم. با خرید تور قشم می‌توانید از شگفتی‌های طبیعی و تاریخی قشم بهره ببرید.

قلعه پرتغالی

قلعه پرتغالی در قشم بقایایی از استعمار کشور پرتغال در خلیج‌فارس است. دیوارهای ضخیم این قلعه سنگ‌قرمز را بیش از ۵۰۰ سال پیش برای محافظت از سربازان پرتغالی از شورش‌های احتمالی محلی ساخته‌اند. با رزرو هتل قشم از این قلعه دیدن کنید و جذابیت‌های آن را ببینید.

این قلعه سنگ‌قرمز اخیرا با هدف بازدید توریست‌های داخلی و بین‌المللی به مقصدی محبوب تبدیل شده است. این تاریخ و معماری قلعه است که هر ساله هزاران نفر را به‌سمت آن می‌کشاند. میان معدود قلعه‌های پرتغالی که در جزایر خلیج‌فارس پخش شده‌اند، محبوب‌ترین آن‌ها در قشم  است.

قلعه نادری

قلعه نادری واقع ‌در قسمت جنوبی روستای لافت است. قلعه نادری را به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی در قشم می‌شناسند. این قلعه روی پایه‌های قلعه‌های پیش از اسلام ساخته شده و مصالح آن سنگ و ملات هستند. سنگ و ملات همان ماده‌ای است که به‌طور گسترده در منطقه مورداستفاده قرار می‌گیرد. قلعه نادری در قشم یک جاذبه تاریخی محبوب است. اگرچه گذشت زمان آسیب‌های خود را به چهره این بنا وارد کرده، اما آنچه از آن و چهار برج آن باقی مانده، هنوز هم افرادی را جلب می‌کند که چشم به زیبایی قلعه‌های باستانی دارند.

اگر در تعطیلات بعدی خود قصد عزیمت به جزیره زیبای قشم را دارید، حتما با خواندن این اطلاعات از شگفتی‌های آن بیشتر لذت خواهید برد. با خواندن این مقاله امیدوار هستیم اطلاعاتتان در مورد اماکن و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری قشم بیشتر شده و به بازدید از این جزیره بکر بپردازید. با جستجو در سایت‌های گردشگری می‌توانید شهر مقصد را از ابعاد گوناگون بررسی کنید و اقامتی راحت‌تر در قشم داشته باشید. با رزرو تور قشم و رزرو هتل قشم می‌توانید از تعطیلات خود بهترین استفاده را ببرید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.