فواید شگفت انگیز مصرف تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین و ارزان‌ترین اشکال پروتئینی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید. هر تخم مرغ حاوی حدود ۸۵ کالری است، همچنین دارای اسید آمینه، آنتی اکسیدان، آهن و البته پروتئین است. زرده تخم مرغ را از دست ندهید، حتی اگر  به دنبال کاهش وزن هستید، تخم مرغ دارای مواد مغذی چربی به نام کولین است، هنگام خرید تخم مرغ، چیزی که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید نوع ارگانیک آن را دریافت کنید. در اینجا چند اثر شگفت انگیز مصرف تخم مرغ را معرفی می‌کنیم که می‌تواند بر روی بدن شما اثر داشته باشد:

فواید مصرف تخم مرغ

سطح التهاب را پایین می‌آورد

تخم مرغ منبع اصلی فسفولیپیدهای رژیم غذایی است (ترکیبات فعال زیستی که مطالعات نشان می‌دهد تاثیرات گسترده‌ای بر التهاب دارند). یک بررسی تازه منتشر شده نشان می‌دهد که مصرف فسفولیپیدهای تخم مرغ فرد را با کاهش بیومارکرهای التهابی در رژیم غذایی مواجه می‌کند. کاهش التهاب دارای فواید گسترده سلامتی است که شامل کاهش بیماری‌های قلبی عروقی تا بهبود توانایی بدن در تجزیه چربی می‌شود. اگر به دنبال کاهش التهاب هستید، به دنبال چیزی بیشتر از افزودن این غذای ضد التهابی به رژیم‌های غذایی خود نباشید. شما با مصرف تخم مرغ از بروز بیماری متابولیک جلوگیری خواهید کرد.

مصرف تخم مرغ یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) است. افرادی که سطح کلسترول خوب بالاتری دارند، در معرض خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌ها نیستند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله تغذیه انجام شد، افزایش مصرف کلسترول غذایی از طریق تخم مرغ همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سندروم متابولیک، پیش ساز دیابت نوع دو کمک کند.

فواید زرده تخم مرغ برای پوست
تخم مرغ یکی از بهترین و ارزان‌ترین اشکال پروتئینی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید
سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد

اگر از طعم و عطر مرغ آب پز خوشتان نمی‌آید، روزانه یک یا دو تخم مرغ به رژیم خود اضافه کنید. یک تخم مرغ بزرگ تقریبا حدود یک چهارم (۲۲%) سلنیوم است، ماده مغذی که به پشتیبانی سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمون‌های تیروئید کمک می‌کند. بچه‌ها حتما باید تخم مرغ بخورند. اگر کودکان و نوجوانان سلنیوم کافی دریافت نکنند، ممکن است به بیماری‌هایی مبتلا شوند که می‌تواند قلب، استخوان‌ها و مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد.

از مغز محافظت خواهد کرد

تخم مرغ غذای مغز است، این بیشتر به خاطر یک ماده مغذی ضروری به نام کولین است. این ماده جزء غشای سلولی است و برای سنتز استیل کولین لازم است (یک انتقال دهنده عصبی). مطالعات نشان می‌دهد که کمبود کولین با اختلالات عصبی و کاهش عملکرد شناختی مرتبط است. بر اساس یک بررسی صورت گرفته در رژیم غذایی، به طور حیرت انگیزی، بیش از ۹۰% افراد کمتر از مقدار توصیه شده کولین مصرف می‌کنند. یک مزیت اضافی برای مصرف تخم مرغ به محتوای اسید چرب امگا ۳ آنها نسبت داده می‌شود. تقریبا ۲۲۵ میلی‌گرم اسید چرب امگا ۳ دارد امگا ۳ یکی از مهم‌ترین چربی‌های سالم موجود در رژیم غذایی است زیرا به جلوگیری از بیماری‌های قلبی، آرتروز و پوکی استخوان کمک می‌کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که امگا ۳ برای محافظت در برابر بیماری آلزایمر و بهبود عملکرد شناختی هم مفید است.

فواید مصرف تخم مرغ
مصرف تخم مرغ یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) است
از ناخن‌ها محافظت می‌کند

آیا ناخن‌های شما ظریف است و به راحتی می‌شکند؟ بهتر است مصرف تخم مرغ را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. چرا؟ آنها منبع عالی بیوتین، نوعی ویتامین B هستند که تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند به تقویت ناخن‌ها کمک کند. زرده‌ها بیشترین غلظت بیوتین را دارند، بنابراین از مرکز زرده آن چشم پوشی نکنید. اگر ۹ اسید آمینه موجود در پروتئین تخم مرغ وجود داشته باشد، می‌تواند اثرات ذهنی خوبی در بدن داشته باشد. مطالعات منتشر شده توضیح می‌دهد که چگونه مکمل رژیم غذایی، میزان اضطراب و استرس را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. سروتونین نوعی مونوآمینه اسید بیوژنیک ضروری است که بدن شما به تنهایی قادر به تولید آن نیست و باید آن را از طریق رژیم غذایی دریافت کنید. تخم مرغ یکی از بهترین منابع غذایی غنی از لیزین است که حاوی ۴۵۵ میلی گرم لیزین در هر تخم مرغ سرخ شده بزرگ است. نیاز روزانه سازمان بهداشت جهانی به لیزین ۳۰ میلی‌گرم در کیلو گرم است. بنابراین، برای یک فرد ۷۰ کیلویی یک تخم مرغ ۲۲% از مقدار توصیه شده روزانه اسید آمینه ضروری را تامین می‌کند.

مشخصات کلسترول را بهبود می‌بخشد

سه ایده در مورد کلسترول وجود دارد که اکثر مردم می‌دانند:
۱) کلسترول بالا چیز بدی است
۲) انواع خوب و بد کلسترول وجود دارد
۳) تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول است.

فواید مصرف تخم مرغ
یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۱۱۲ میلی‌گرم کلسترول است

پزشکان معمولا بیشترین توجه را به کلسترول خوب (HDL) دارند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۱۱۲ میلی‌گرم کلسترول است، اما این بدان معنا نیست که تخم مرغ نوع بد را در خون افزایش می‌دهد. بدن به طور مداوم به تنهایی کلسترول تولید می‌کند و بسیاری از شواهد نشان می‌دهد که تخم مرغ می‌تواند مشخصات کلسترول را بهبود بخشد. چطور؟ به نظر می‌رسد تخم مرغ‌ها کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. اگر مشکل کلسترول دارید، قبل از تغییر رژیم غذایی حتما با پزشک خود مشورت کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند هر روز بیشتر از ۲ تخم مرغ مصرف نکنید.

سلامت کبد را ارتقا می‌دهد

ویتامین‌های گروه B ریز مغذی‌های هستند که به سلامت کبد کمک می‌کنند و تخم مرغ همچنین سرشار از ماده مغذی کولین است (یک تخم مرغ بزرگ، بسته به پخت و پز مورد نظر شما، بین ۱۱۷ تا ۱۴۷ میلی‌گرم ماده مغذی دارد). یک بررسی اخیرا توضیح داد که کمبود کولین با تجمع چربی کبد در ارتباط است که می‌تواند باعث بیماری کبد چرب غیر الکلی شود. خوشبختانه، یک تحقیق در زمینه تغذیه نشان داد که مصرف بیشتر کولین در رژیم غذایی ممکن است با کاهش خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی در زنان همراه باشد.

منبع: benefits of eating eggs

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.