چند خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا بطور گسترده‌ای برای تسکین آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم‌ها شناخته شده است. اما آیا می‌دانید گیاه مورد علاقه شما می‌تواند بیش از تسکین آفتاب سوختگی و تزئینات خانگی مورد استفاده قرار گیرد؟ آلوئه ورا سابقه طولانی دارد، این گیاه از قدیم برای مصارف دارویی استفاده می‌شود و قدمت آن به مصر باستان باز می‌گردد. گیاه آلوئه ورا بومی آفریقای شمالی، اروپای جنوبی و جزایر قناری است و در مناطق گرمسیری در سراسر جهان رشد می‌کند. در سال‌های اخیر محققان شروع به کشف خواص گیاه آلوئه ورا و محصولات جانبی آن کرده‌اند.

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

تسکین دل درد

ریفلاکس معده و روده یک اختلال گوارشی است که اغلب منجر به سوزش معده می‌شود. یک بررسی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که مصرف ۱ تا ۳ اونس ژل آلوئه ورا در زمان صرف غذا می‌تواند از شدت ریفلاکس بکاهد. همچنین ممکن است سایر مشکلات مربوط به هضم غذا را تسکین دهد. سمیت کم این گیاه آن را به داروی ایمن و ملایم برای سوزش معده تبدیل کرده است.

تازه نگه داشتن میوه‌ها

در تحقیقاتی که توسط دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۴ انجام شد، محققین روی گوجه فرنگی‌ها را با ژل آلوئه ورا پوشاندند و متوجه شدند این روکش از رشد بسیاری از باکتری‌های مضر موجود روی سبزیجات جلوگیری می‌کند. در تحقیقات دیگری همین آزمایش را روی میوه سیب انجام دادند و نتیجه مشابهی به‌دست آوردند. پس می‌توان نتیجه‌گیری کرد که میوه‌ها و سبزیجات را می‌توان به کمک آلوئه ورا برای مدت طولانی‌تری تازه نگه داشت. با این کار مجبور نیستیم از محصولات شیمیایی برای تازه نگه داشتن میوه‌ها در فروشگاه یا منزل استفاده کنیم.

جایگزینی برای دهانشویه

در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و در مجله علوم بهداشتی اتیوپی منتشر شد محققان دریافتند عصاره آلوئه ورا یک جایگزین ایمن و موثر برای دهانشویه‌های بر پایه شیمیایی است. مواد طبیعی گیاه آلوئه ورا که شامل دوز سالم ویتامین C هستند، می‌توانند پلاک را مسدود کنند. همچنین اگر خونریزی یا تورم لثه دارید می‌تواند آن را تسکین دهد.

خواص آلوئه ورا برای پوست
ژل آلوئه ورا بطور گسترده‌ای برای تسکین آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم‌ها شناخته شده است
کاهش قند خون

بر اساس یک مطالعه، خوردن دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می‌تواند باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. این می‌تواند به این معنی باشد که آلوئه ورا ممکن است در درمان دیابت نقش مهمی داشته باشد.

خرید آب آلوئه ورا:
اما افراد دیابتی که از داروهای کاهش گلوکز استفاده می‌کنند، باید هنگام مصرف آلوئه ورا احتیاط کنند. مصرف آلوئه ورا همراه با این نوع داروهای دیابت ممکن است میزان گلوکز را تا حد خطرناکی پایین بیاورد.

یک ملین طبیعی

آلوئه ورا یک ملین طبیعی محسوب می‌شود. تعداد اندکی از مطالعات به بررسی فواید آلوئه ورا برای کمک به هضم غذا پرداخته‌اند اما به نظر می‌رسد نتایج آن‌ها متفاوت است و نظر قطعی وجود ندارد. تیمی از دانشمندان نیجریه‌ای تحقیقاتی را بر روی موش‌ها انجام دادند و دریافتند ژل ساخته شده از گیاهان خانگی آلوئه ورا قادر به رفع یبوست است. اما تحقیقات دیگری روی مصرف عصاره کامل برگ‌های این گیاه در «انستیتو ملی سلامتی آمریکا» (NIH) انجام شد که نتیجه آن رشد تومور در روده بزرگ موش‌های آزمایشگاهی را نشان داد. در سال ۲۰۰۲، سازمان غذا و داروی آمریکا ملزم کرد که تمام محصولات ملین آلوئه ورا که بدون نسخه ارائه می‌شوند یا باید از بازار آمریکا خارج شده یا مجددا فرموله شوند. اگر به بیماری کرون، کولیت یا بواسیر مبتلا هستید، نباید آلوئه ورا مصرف کنید زیرا می‌تواند باعث گرفتگی شدید شکم و اسهال شود. اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید باید مصرف آلوئه ورا را متوقف کنید. ممکن است توانایی بدن در جذب داروها را کاهش دهد.

خواص آلوئه ورا برای پوست
خوردن دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می‌تواند باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود
مهار رشد سرطانی

آلوئه ورا حاوی برخی از ماکروفاژهای موثر است که حجم زیادی از اکسید نیتریک تولید می‌کند که دارای پتانسیل ضد تومور است. در ناودوپاتی، روش‌های بی‌شماری برای جلوگیری از سرطان وجود دارد و استفاده از آلوئه ورا ثابت کرده است که یکی از موفق‌ترین آنها است.

مراقبت از پوست

میتوانید از آلوئه ورا برای تمیز و مرطوب نگه‌داشتن پوست استفاده کنید. این خاصیت ممکن است به این دلیل باشد که گیاه آلوئه ورا در آب و هوای خشک و ناپایدار رشد می‌کند. برای زنده ماندن در شرایط سخت، برگهای گیاه آب ذخیره می‌کنند، این برگ‌های متراکم از آب، همراه با ترکیبات گیاهی ویژه ای بنام کربوهیدرات‌های پیچیده، آلوئه ورا را به یک مرطوب‌کننده و آرام‌بخش طبیعی برای پوست صورت تبدیل می‌کند.

مبارزه با سرطان پستان

تحقیقات جدیدی روی خواص دارویی یکی از ترکیبات موجود در برگ‌های آلوئه ورا به نام aloe emodin منتشر شده است. محققین به این پی برد‌‌ه‌اند که این ماده توانایی کند کردن رشد سرطان سینه را دارد. اما تحقیقات بیشتری برای تایید این نظریه نیاز است.

نکته پایانی:
روش‌های مختلفی برای استفاده از آلوئه ورا، ژل‌ها و عصاره‌های آن وجود دارد. محققان همچنان به کشف روش‌های جدید برای استفاده از این ماده ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید از آلوئه ورا به صورت دارویی استفاده کنید، به خصوص اگر دارو مصرف میکنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: Properties of aloe vera

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.