چرا دایرکت اینستاگرام کار نمی‌کند؟

اگر پیام‌های مستقیم یا (DM (direct message دایرکت اینستاگرام کار نمی‌کند چند راه حل برای رفع آن به شما ارائه می‌کنیم. یکی از رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام مشکل ارسال و دریافت پیام مستقیم است. کاربرانی که این مشکل را گزارش می‌کنند از ارسال نکردن پیام برای کاربران و اعضای لیست دنبال کنندگان خود شکایت دارند، این اختلال می‌تواند ناشی از خطای سرور اینستاگرام یا تنظیمات دستگاه تلفن همراه مورد استفاده آنها باشد یا ممکن است اکانت آنها توسط کاربری مسدود شده باشد (کاربری که میخواهد پیام خود را به او ارسال کنند). در این مقاله ما همه عوامل احتمالی بروز این مشکل را بررسی می‌کنیم و سعی خواهیم کرد راه‌حل اصلی رفع مشکل را پیدا کنیم.

علت کار نکردن دایرکت اینستاگرام

۱- اتصال به اینترنت

اگر نمی‌توانید از گزینه دایرکت مسیج در اینستاگرام استفاده کنید در وهله اول اتصال اینترنتی خود را بررسی نمایید، اختلال در اتصال به اینترنت ممکن است باعث عدم تحویل پیام شود و یا پیغام خطای عدم ارسال پیام مشاهده شود.

علت کار نکردن دایرکت اینستاگرام
اگر نمی‌توانید از گزینه دایرکت مسیج در اینستاگرام استفاده کنید در وهله اول اتصال اینترنتی خود را بررسی نمایید
۲- بسته بودن دایرکت اینستاگرامی فرد مورد نظر

اگر نمی‌توانید پیامی که می‌خواهید را به مخاطب خود ارسال کنید شاید فرد مورد نظر شما دایرکت مسیج اینستاگرام خود را برای افرادی غیر از دنبال کنندگان خود بسته است و اکانت خود را شخصی نموده است. بنابراین بررسی کنید که آیا شخصی که میخواهید پیام را به او ارسال کنید تنظیمات نمایه خود را شخصی کرده است یا خیر.

۳- بررسی وضعیت سرور اینستاگرام

اگر دو عامل قبل را بررسی نمودید و مشکل ارسال پیام اینستاگرام حل نشد سومین گزینه‌ای که باید بررسی کنید وضعیت سرور اینستاگرام است که یک اختلال جهانی منجر به ایجاد مشکل در استفاده از اینستاگرام و ارسال و دریافت پیام در آن شده است. به هر حال اگر مشکل فقط به برنامه شما بستگی دارد لازم است توصیه‌های زیر را امتحان کنید:

دلیل کار نکردن دایرکت اینستاگرام
یکی از رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام مشکل ارسال و دریافت پیام مستقیم است

همیشه لازم نیست بروز مشکل را به اینستاگرام ربط دهید گاهی حتی یک تنظیمات نادرست و اشتباه میتواند از ارسال پیام توسط شما و یا دریافت آن توسط دستگاه‌تان جلوگیری نماید:
به عنوان مثال شما باید کوکی‌ها را مرتباً پاک کنید. کوکی‌ها ممکن است شما را از استفاده صحیح برنامه‌ها باز دارند.

۱- اگر DM (فرستادن پیام در دایرکت برنامه اینستاگرام) با مشکل روبرو شده است برنامه را ببندید و دوباره راه اندازی کنید. معمولاً برنامه اینستاگرام پس از به روزرسانی دچار مشکل می‌شود و پس از مدتی خود به خود رفع می‌گردد. اگر دیدید پس از چند روز این مشکل رفع نشد برنامه را راه اندازی مجدد کنید اگر مشکل همچنان پابرجا بود از قدیمی‌ترین نسخه اینستاگرام و یا همان نسخه قبلی استفاده کنید.
۲- از حساب کاربری خود خارج شوید و دوباره وارد سیستم شوید.
۳- اگر هنوز مشکل پابرجا بود لازم است که برنامه را به طور کلی پاک کنید و دوباره نصب نمایید.
۴- اگر حافظه دستگاه شما پر باشد ممکن است داده‌های جدید را دریافت کنید که می‌تواند منجر به بروز مشکل در ارسال و دریافت پیام شود.
۵- استفاده از Wifi خانگی به جای دیتای موبایل آخرین راه حل برای رفع این اختلال است؛ با wifi به اینستاگرام متصل شده و پیامی ارسال کنید.

تنظیمات دایرکت اینستاگرام
گاهی کارنکردن دایرکت اینستاگرام می‌تواند ناشی از خطای سرور اینستاگرام یا تنظیمات دستگاه تلفن همراه باشد
راه حل‌های تخصصی:

اگر همه راه حل‌های بالا را امتحان کردید و جواب نداد تنها کاری که باید انجام بدهید این است که با تیم پشتیبانی اینستاگرام مشکل خود را در میان بگذارید و از متخصصین آن مشورت بگیرید البته قبل از شروع لازم است که:
– از دوستان خود بپرسید که آیا آنها نیز مشکل شما را دارند یا نه بنابراین خواهید فهمید که مشکل فقط از منبع شما است یا مشکل جای دیگری است.

– شاید بلاک شده باشید. به خاطر داشته باشید اگر شخصی که برای شما پیام ارسال می‌کرده یا شما به او پیام می‌فرستادید شما را مسدود کرده باشد به هیچ عنوان دیگر قادر نخواهید بود به او پیامی ارسال کنید.

– تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام را چک کنید. شاید دلیل اینکه نمی‌توانید پیامی دریافت کنید این باشد که این گزینه را قبلا فعال نموده‌اید.

– از طریق یک دستگاه تلفن همراه دیگر وارد اکانت شخصی خود شوید. از یک تلفن همراه دیگر وارد اکانت شخصی خودشده و چک کنید که آیا می‌توانید از این روش پیام ارسال کنید یا خیر.

– از VPN استفاده کنید. این ترفند یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای اینستاگرام برای کسانی است که نمی‌توانند از دایرکت اینستاگرام خود استفاده کنند. اگر سعی کرده‌اید اما نتوانسته‌اید به کسی در اینستاگرام پیام بفرستید آخرین راه حل استفاده از برنامه فیلتر شکن موقتی است تا کنترل نمایید و یا با استفاده از این برنامه پیام‌هایتان ارسال می‌شوند یا خیر. بنابراین یک VPN را روشن کنید و سپس از دایرکت اینستاگرامتان پیامی بفرستید.

– سیستم عامل تلفن همراهتان را بروزرسانی کنید.‌ اگر هنوز تنها کاربری هستید که نمی‌توانید پیام در اینستاگرام ارسال کنید یا پیامی را دریافت نمایید مشکل ممکن است از دستگاه تلفن همراه شما باشد بنابراین به روز رسانی‌های نرم افزاری را بررسی کرده و مطمئن شوید که سیستم عامل تلفن همراه شما طبق آخرین نسخه منتشر شده به روز شده باشد.

منبع: fix instagram messages not sending

مطالب مرتبط:
حذف فالوور فیک در اینستاگرام

راهنمای استفاده از اینستاگرام بر روی ویندوز

دانلود اینستاگرام برای ویندوز ۱۰ Instagram app for Windows

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.