آیا می‌توانم از ویتامین برای کاهش وزن استفاده کنم؟

اگر کاهش وزن به راحتی مصرف مکمل بود ما می‌توانستیم روی کاناپه بنشینیم و تلویزیون تماشا کنیم در حالی که این مکمل تمام کار را انجام می‌داد. در حقیقت لاغری به همین سادگی نیست. بهتر است بدانید که متخصصان درباره بهترین ویتامین برای کاهش وزن چه می‌گویند.

ادعاهای بزرگ، شواهد کمی
هنگامی که به قفسه‌های مکمل در داروخانه محلی خود نگاه می‌کنید ممکن است تبلیغات کاهش وزن را به عنوان یک مزیت در بسیاری از محصولات مشاهده کنید. به عنوان مثال، برخی افراد ادعا می‌کنند ویتامین B12، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳ و مکمل‌های چای سبز می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

با این حال دانشمندان شواهد کمی برای تقویت این ادعاهای کاهش وزن پیدا کرده‌اند.

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

ویتامین B12

چه آن را به شکل قرص مصرف کنید و چه آن را به صورت آمپول تزریق کنید، انتظار نداشته باشید که یک مکمل ویتامین B12 برای افزایش متابولیسم بدن و از بین بردن چربی موثر باشد. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهنده کاهش وزن این ویتامین باشد. بدن انسان برای حمایت از عملکرد اعصاب و سلول‌های خونی و تولید DNA به ویتامین B12 نیاز دارد. برای دریافت دوز روزانه، دفتر مکمل‌های غذایی (ODS) توصیه می‌کند غذاهای حاوی ویتامین B12 را در رژیم غذایی خود قرار دهید. به عنوان مثال برای صبحانه غلات غنی شده، برای ناهار ساندویچ سالاد تن ماهی و برای شام فریتاتای تخم مرغ مصرف کنید. جگر گاو و صدف نیز منابع غنی از ویتامین B12 هستند. اگر سابقه کم خونی دارید، گیاهخوار هستید، جراحی چاقی انجام داده‌اید یا داروهای خاصی مانند متفورمین مصرف می‌کنید ممکن است به B12 بیشتری نیاز داشته باشید.

بهترین ویتامین برای کاهش وزن
برخی افراد ادعا می‌کنند ویتامین B12، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳ و مکمل‌های چای سبز برای کاهش وزن مفید است
ویتامین دی

بدن برای جذب کلسیم و استحکام استخوان‌ها به ویتامین D نیاز دارد. اما کارشناسان متقاعد نشده‌اند که این ویتامین به کاهش وزن کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که زنان یائسه‌ای که دچار اضافه وزن هستند و از مکمل‌های ویتامین D استفاده می‌کنند و به سطح سالم یا “پر” این ماده مغذی رسیده‌اند نسبت به زنانی که به این سطح نرسیده‌اند وزن بیشتری کاهش می‌دهند. اما برای آزمایش این نتایج و یادگیری اینکه چگونه مکمل‌های ویتامین D ممکن است بر سایر افراد دارای اضافه وزن تأثیر بگذارد تحقیقات بیشتری لازم است. ماهی‌های چرب مانند شاه ماهی، ماهی خال مخالی و ماهی تن نیز مقادیر کمی ویتامین D را ارائه می‌دهند وقتی بدن در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد مقداری ویتامین دی تولید می‌شود. بهتر است یک پیاده روی منظم در اطراف محله خود داشته باشید تا کمی آفتاب بگیرید اما به یاد داشته باشید قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می‌تواند خطر آفتاب سوختگی و سرطان پوست را افزایش دهد. زمان قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را محدود کنید و حتماً قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

برخی مطالعات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ از کاهش وزن حمایت می‌کنند – اما برای نتیجه گیری خیلی زود است. حتی در این صورت اسیدهای چرب امگا ۳ یک ترکیب عالی برای رژیم غذایی شماست. طبق انجمن قلب آمریکا، این ویتامین ممکن است از قلب و رگ‌های خونی شما در برابر آسیب و بیماری محافظت کنند. ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ماهی قزل آلا دریاچه، ماهی ساردین و ماهی تن از منابع غنی این ماده مغذی هستند. خوردن این ماهی‌ها را چند بار در هفته به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم خود در نظر بگیرید. به جای سرخ کردن، آنها را کباب کنید یا بپزید.

بهترین ویتامین برای کاهش وزن
برخی از طرفداران ادعا می‌کنند که کلسیم تجزیه چربی در سلول‌ها را افزایش می‌دهد
کلسیم

آیا مکمل‌های کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کنند؟ بیشتر شواهد به جواب خیر اشاره دارد. برخی از طرفداران ادعا می‌کنند که کلسیم تجزیه چربی در سلول‌ها را افزایش می‌دهد. برخی دیگر اظهار می‌کنند که ممکن است در توانایی بدن برای جذب چربی از غذاهای مصرفی تداخل ایجاد کند. اما طبق ODS، بیشتر آزمایشات بالینی هیچ ارتباطی بین مصرف کلسیم و کاهش وزن پیدا نکرده‌اند. بدن شما برای تأمین سلامت استخوان‌ها، عضلات، اعصاب و رگ‌های خونی به کلسیم نیاز دارد. برای رسیدن به هدف روزانه توصیه شده توسط ODS غذاهای غنی از کلسیم مانند لبنیات کم چرب، سبزیجات برگ تیره و توفو مصرف کنید. این غذاها چربی کمی دارند اما مواد مغذی زیادی دارند و آنها را به عنصر هوشمندانه‌ای در استراتژی کاهش وزن تبدیل می‌کند.

چای سبز

مطالعه یک کتاب خوب با یک فنجان چای سبز – یا مکمل‌های چای سبز – هرچقدر وسوسه انگیز باشد اما یک پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری بیشتر باعث ذوب شدن چربی‌های بدن می‌شود. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است که ممکن است به حفاظت از قلب کمک کند. اما طبق تحقیق معتبر ۲۰۱۲ که در پایگاه اطلاعاتی کوکران از بررسی‌های سیستماتیک منتشر شده است به نظر می‌رسد پتانسیل تقویت کننده کاهش وزن مکمل‌های چای سبز کم و از نظر آماری بی‌اهمیت است.

صرف کردن پول برای خرید ویتامین‌ها یا سایر مکمل‌هایی که ادعا می‌کنند به کاهش وزن کمک می‌کنند معمولاً موجودی کیف پول شما را کاهش می‌دهند تا میزان وزن شما را. به جای خرید این محصولات، سرمایه گذاری در عضویت در باشگاه، پیاده روی یا مجموعه‌ای از ابزارهای باغبانی را در نظر بگیرید. باغبانی ورزش خوبی است. شما می‌توانید هنگام کاشت، هرس علف‌های هرز و آبیاری یک قطعه پر از مواد غذایی کالری زیادی بسوزانید.

منبع: vitamins for weight loss

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.