فواید دتاکس واتر (Detox Water) برای سلامتی بدن

در مورد فواید دتاکس واتر نظرات زیادی وجود دارد. بله، هیدراته ماندن برای سلامتی مهم است بنابراین، اغلب توصیه می‌شود که روزانه هشت لیوان آب بنوشید. با این حال، برخی افراد فکر می‌کنند افزودن مواد اضافی به آب، فواید آن را برای سلامتی افزایش می‌دهد. گفته می‌شود نتیجه‌ای که از دتاکس واتر حاصل می‌شود به بدن کمک می‌کند تا از سموم خلاص شوید، همچنین سطح انرژی بدن را بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن کمک می‌کند. در اینجا یک نگاه دقیق به دتاکس واتر می‌اندازیم، این مزایای سلامتی، واقعیت را از افسانه‌ها جدا می‌کنند.

دتاکس واتر Detox Water چیست؟

دتاکس واتر آبی است که میوه‌های تازه و سبزیجات را به آن اضافه کرده‌اند که گاهی‌اوقات به آن آب طعم‌دار هم می‌گویند. شما می‌توانید با ترکیب میوه، سبزی و گیاهان مختلف در خانه دتاکس واتر درست کنید. ازآنجایی‌که فقط از عصاره میوه و سبزی برای مزه‌ دادن به آن استفاده شده، دتاکس واتر کالری کمتری نسبت به آب‌میوه‌ها دارد. به‌همین‌دلیل برای رژیم‌های سم‌زدایی و پاک‌سازی خیلی مفید است. دتاکس واتر را برای کاهش وزن هم توصیه می‌کنند، چراکه می‌توان آن را جایگزین نوشیدنی‌های پر از شکر و آب‌میوه‌ها کرد.

برای تهیه دتاکس واتر، بر میوه‌ها و سبزیجاتی تمرکز کنید که بیشترین تقویت کننده پوست هستند:

مرکبات (لیمو، پرتقال، گریپ فروت): مرکبات به دلیل دارا بودن ویتامین C زیاد در تشکیل کلاژن نقش اساسی دارند و آنتی اکسیدان محسوب می‌شوند.
توت فرنگی: توت فرنگی سرشار از اسید الاژیک، فولات و ویتامین C است که هرکدام از آنها برای خنثی سازی آسیب سلول ناشی از رادیکال‌های آزاد موثر عمل می‌کنند. اسید الاژیک همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب UV کمک می‌کند.
سیب: سیب سرشار از اسید مالیک است که با تجدید سلول‌های پوست به پاکسازی و لطافت پوست کمک می‌کند.
خیار: خیار مملو از آنتی اکسیدان‌ها از جمله ویتامین C، بتاکاروتن و منگنز است. آنها همچنین آبرسان هستند که برای داشتن پوست نرم و لطیف ضروری است.
نعناع: نعناع سرشار از آنتی اکسیدان و فلاونوئید است. نعناع به خاطر تسکین التهاب و ممانعت از آکنه شناخته شده است.
هندوانه: هندوانه به دفع سموم بدن کمک می‌کند و پر از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
سرکه سیب: سرکه سیب سرشار از آنزیم‌هایی است که به تعادل باکتری‌ها در روده کمک می‌کند. همچنین با کمک به هضم غذا به کاهش وزن کمک می‌کند.
آلوئه ورا: آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی (که به صورت موضعی روی پوست استفاده می‌شود) شناخته شده است. با این حال همچنین می‌تواند به صورت داخلی برای درمان مشکلات روده استفاده شود و همچنین می‌تواند به ایجاد پوست شفاف و روشن کمک کند.
زنجبیل: زنجبیل دارای کیفیت ضد التهابی و ضد باکتریایی زیادی است. با کاهش التهاب و مرطوب نگه داشتن پوست می‌تواند در زیبا و درخشان نگه داشتن پوست موثر باشد.
میوه گرمسیری (پاپایا، آناناس، کیوی، گواوا): میوه‌های گرمسیری پر از ویتامین C هستند که به دفاع از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. ویتامین C همچنین به بدن در تولید کلاژن کمک می‌کند. پاپایا حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. آنزیمی مهم که با تسریع در بازسازی سلول به بهبود پوست آسیب دیده کمک می‌کند.

فواید دتاکس واتر
نوشیدن دتاکس واتر می‌تواند به پاک کردن روده بزرگ و از بین بردن توکسین‌های بدن کمک کند

فواید دتاکس واتر (Detox Water) برای سلامتی بدن 

کمک به کاهش وزن

یکی از بهترین فواید نوشیدن دتاکس واتر این است که به شما در کاهش وزن طبیعی کمک می‌کند. دتاکس واترها نقش مهمی در افزایش متابولیسم بدن دارند، بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کنند. برخی از دتاکس واترهایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند به شرح زیر است:
تمشک: کارشناسان ادعا می‌کنند که کتون موجود در تمشک تا حد زیادی از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. تمشک همچنین سرشار از ویتامین B و C است که برای پوست نیز مفید است.
سرکه سیب: اسید استیک موجود در سرکه سیب همچنین متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و کاهش وزن را تسریع می‌کند. آنزیم‌های آن نیز به هضم غذا کمک می‌کنند.
لیمو: دتاکس واتر لیمو به دلیل غنی بودن در فیبر پکتین می‌تواند به شما در کاهش وزن اضافی کمک کند. این فیبر به شما کمک می‌کند تا مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید.

بهبود هضم

دتاکس واترها سیستم گوارشی بدن را با مواد مغذی سالم تأمین می‌کنند و به عنوان یک عامل ملین عالی برای سهولت عملکرد هضم عمل می‌کنند. دتاکس واترها همچنین عملکرد بهتر کبد را تسهیل می‌کنند که نقش بسیار مهمی در هضم غذا دارد. موارد زیر را با آب امتحان کنید:
لیمو: گفته می‌شود اسید اسکوربیک موجود در لیمو به هضم غذا کمک می‌کند.
نعناع: نعناع با داشتن قدرت آنتی اکسیدانی فوق العاده بالا، یکی از بهترین مواد برای تسکین ناراحتی معده است. نعناع همچنین جریان صفرا را از طریق معده بهبود می‌بخشد که روند هضم را تسریع می‌کند.

انواع دتاکس واتر برای پوست
یکی از بهترین فواید نوشیدن دتاکس واتر این است که به شما در کاهش وزن طبیعی کمک می‌کند
از بین بردن بوی بد دهان

باکتری‌ها یا سمومی که در روده بزرگ ذخیره می‌شوند، علت شایع بوی بد دهان هستند. نوشیدن دتاکس واتر می‌تواند به پاک کردن روده بزرگ و از بین بردن توکسین‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، اگر سیستم گوارش خوب عمل کند، بوی بد دهان می‌تواند بهبود یابد. ممکن است در ابتدای برنامه سم‌زدایی، بوی بد دهان بدتر شود، با این حال، در پایان دوره این وضعیت بهتر خواهد شد. این بخشی از برنامه سم زدایی است که سموم، زباله و رادیکال‌های آزاد را از بدن آزاد می‌کند.

بهبود عملکرد کبد

در زمانی که بسیاری از عادت‌های زندگی ممکن است علیه کبد کار کنند (الکل، نیکوتین، نوشیدنی‌های حاوی کافئین و گازدار و غذاهای چرب) دادن دوز منظم سم زدا به کبد برای اطمینان از عملکرد صحیح آن بیش از حد ضروری است. دتاکس واترها مواد سمی مواد غذایی را فیلتر می‌کنند و همچنین به تهیه آب گوارشی کمک می‌کنند تا آنها از مواد مغذی سالم تجزیه شوند. چند برش خیار تازه و آبدار به آب آشامیدنی خود اضافه کنید و روزانه میل کنید. آنها ادرار آور هستند، ادرار را تحریک می‌کنند که به پاکسازی سموم بدن کمک می‌کند و از احتباس آب جلوگیری می‌کند.

کاهش التهاب

پس از پاک شدن کبد و به جای داشتن وعده‌های غذایی سنگین با مصرف این دتاکس واترها به بدن خود کمی استراحت دهید، می‌توانید رادیکال‌های آزاد بدن (که منجر به التهاب و بیماری‌های مزمن می‌شوند) را کاهش دهید. این مواد ممکن است به جلوگیری از التهاب کمک کنند:
زنجبیل: ثابت شده که زنجبیل (که بیشتر با چای مصرف می‌شود) در برابر التهاب بسیار مثر است.
هندوانه: هندوانه ضمن تأمین ویتامین A و ویتامین B فراوان، با التهاب و آسیب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند (التهاب و رادیکال‌های آزاد هر دو به پیری پوست کمک می‌کنند).

انواع دتاکس واتر
دتاکس واتر به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می‌کند و نوشیدن آن باعث تکرر ادرار می‌شود
احیا و پاکسازی دستگاه ادراری

دتاکس واتر به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می‌کند و نوشیدن آن باعث تکرر ادرار می‌شود. در نتیجه، مواد زائد از طریق ادرار دفع می‌شوند و دستگاه ادرار پاکسازی می‌شود. دتاکس واتر همچنین می‌تواند به کاهش خطرات عفونت ادراری و سایر بیماری‌ها کمک کند.

بهبود پوست

با مصرف دتاکس واتر و کاهش التهاب و پاکسازی بدن از سموم علائم پیری را به حداقل می‌رسانید. آلاینده‌های محیطی و رسوبات شیمیایی روی پوست منجر به چین و چروک و خشکی می‌شوند، دتاکس واترهای غنی از ویتامین C سلول‌های پوست را تصفیه می‌‌کنند و پوستی جوان و درخشان به شما می‌دهند. لیمو، تمشک، گریپ فروت و چندین مرکبات دیگر سرشار از ویتامین C هستند و برای پوست معجزه می‌کنند.

افزایش انرژی

یکی از فواید دتاکس واتر این است که با افکار و اندیشه‌های منفی (که ذهن شما را تحت فشار قرار می‌دهند) مقابله می‌کنند. این نوشیدنی شما را از درون پاک می‌کند و افزایش قابل توجهی در سطح انرژی خود احساس می‌کنید. موادی مانند نعناع، لیمو و رزماری نه تنها بدن شما را جوان می‌کنند بلکه هوشیاری ذهنی شما را نیز افزایش می‌دهند. این نوشیدنی‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا آبرسانی بدن خود را حفظ کنید و یک روز طاقت فرسا را به راحتی به پایان برسانید.

منبع: benefits of detox drinks

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.