نکاتی مهم در مورد کلینیک جراحی چاقی

این یک پیام ساده است: اگر می خواهید وزن کم کنید باید تلاش کنید که غذای کمتری بخورید و زیادتر ورزش کنید. برای برخی از افراد دارای اضافه وزن، کم کردن وزن بسیار سخت تر از آنچه تصور می شود است. دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی می گوید: هنگامی که رژیم ها و ورزش جواب نمی دهند، برخی از افراد شروع به درمان چاقی به روش پزشکی یا گزینه های جراحی کاهش وزن می کنند.

چه زمانی فردی چاق محسوب می شود؟

فرد باید حداقل ۱۰۰ پوند بیشتر از وزن ایده آل بدن داشته باشد یا اگر شاخص توده بدنیا بی ام آی بیش از ۳۵ باشد. یک فرد مبتلا به چاقی بی ام آی ۴۰ و یا بیشتر از آن دارد. نامزدهای جراحی کاهش وزن چاقی شامل کسانی است که بی ام آی آنها ۴۰ یا بیشتر است. افرادی است که بی ام آی ۳۵ یا بیشتر دارند از نظر سلامتی در معرض خطر هستند.

کلینیک جراحی چاقی

جراحی چاقی

دو روش جراحی چاقی متداول شامل جراحی بای پس معده و اسلیو drsalimi قابل تنظیم برای معده است. برای افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند، جراحی چاقی (که به آن عمل جراحی بای پس معده، بانداژ یا کاهش وزن نیز گفته می شود) دارای سابقه عالی در طولانی مدت است. تغییر در سبک زندگی طولانی مدت برای چاقی، لازم است. هر کسی که فکر کاهش وزن جراحی را دارد، باید انتظار داشته باشد که با تغییر سبک زندگی ادامه دهد و خطرات و مزایای جراحی را درک کند. امروزه پزشکان معتقدند که چاقی یک بیماری مزمن است که نیاز به تغییر در سبک زندگی طولانی مدت دارد.

یکی از مهم ترین و بهترین روش های چاقی را می توان عمل بای پس معده دانست. در این روش از انواع جراحی چاقی، معده فرد به دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می شود، سپس بخش کوچه را به روده متصل می کنند تا غذا و موادی که وارد قسمت کوچک معده می شود، مستقیما بخش بزرگ معده را دور بزنند و وارد قسمتی از روده شوند که جذب کالری را کمتر می کند و باعث می شود که فرد لاغر شود.

بعد، یک بخش Y شکل از روده کوچک به معده متصل می شود تا غذا بتواند از معده پایین، اثنی عشر (قسمت اول روده کوچک) و همچنین قسمت اول ژژنوم (قسمت دوم) عبور کند. روده کوچک) این روش ارتباط مستقیمی از معده به قسمت تحتانی روده کوچک ایجاد می کند و به معنای واقعی کلمه بخش هایی از دستگاه گوارش را که کالری و مواد مغذی را جذب می کند، دور می زند.

کاهش وزن پیش بینی شده

کلینیک جراحی چاقی

بیمارانی که جراحی سو جذب دارند، به طور کلی در عرض دو سال یک دوم تا دو سوم اضافه وزن خود را از دست می دهند. کاهش وزن به طور کلی یک سال و نیم قبل از ایجاد ثبات ادامه دارد.

مزایای جراحی بای پس دارای خطرات جراحی کم و کاهش وزن بیشتر است.

خطرات جراحی

با مراقبت مناسب می توان از عوارض جلوگیری کرد.

اول، شما باید بدانید که همه روش های جراحی چاقی خطراتی دارند، به ویژه برای افراد چاق بیمار. خطرات احتمالی جراحی را با جراح خود در میان بگذارید تا آمادگی انتخاب آگاهانه را داشته باشید.

هرچه عملیات کاهش وزن گسترده تر باشد، خطر ابتلا به عوارض و کمبودهای تغذیه ای بیشتر است. بیمارانی که بای پس معده را تجربه می کنند، نیاز به نظارت دقیق برای ایمنی و مصرف مادام العمر ویتامین ها و مواد معدنی دارند.

در آخر، باید بدانید که جراحانی که تجربه بیشتری در انجام این روش دارند، عوارض کمتری را گزارش می کنند.

درباره روش های جراحی چاقی

کلینیک جراحی چاقی

یک فرد خواهان جراحی چاقی، می تواند در دو روش جراحی کاهش وزن می تواند به اهداف خود برسد. یک روش کوچک کردن معده و یا جدا کردن بخشی از معده است. این روش و راه حل هم چنین به عنوان سوجذب نیز شناخته می شود. از این جهت که در این روش، علاوه بر اندازه مصرف غذا که بسیار کمتر از حالت معمولی است، جذب کالری و مواد غذایی نیز محدود تر می شود و فرد با مقدار کم غذایی که وارد معده می شود و مقدار کمتری که کالری و مواد، جذب بدن می شود، می تواند لاغر شود. همچنین می توان گفت که چون میزان کالری جذب بدن را محدود و مانع می کند، می توان روش مناسبی برای لاغری افراد باشد.

دو روش جراحی متداول دیگر: بای پس معده و باند معده (فرایندی که به عنوان باندهای معده قابل تنظیم، شناخته می شود.)

هیچ روش جراحی، نه باند معده و نه بای پس معده تضمین نمی شود و نتایج شما با جراحی کاهش وزن می تواند متفاوت باشد. تعهد شما برای عملی ساختن آن (شامل رژیم جدید و روش زندگی) در نهایت موفقیت هر روشی را تعیین می کند.

جراحی چاقی با روش های گوناگون موجب کاهش وزن می شود. گزینه های جراحی منتخب خود را می توانید از کلینیک جراحی چاقی که در این زمینه متخصص هستند پیگیری کنید.

تنظیم انتظارات واقع بینانه

برای موفقیت و به دست آوردن تمام مزایای سلامتی که کلینیک جراحی چاقی شما ارائه می دهد، باید تغییرات عمده ای در عادات غذایی روزانه خود ایجاد کنید و یک سبک زندگی سالم، از جمله برنامه ورزش بدنی منظم، ایجاد کنید.

نتایج جراحی کاهش وزن

نتایج جراحی کم کردن وزن در جراحی های گوناگون متفاوت است مثلا بیشتر بیماران با انجام بای پس معده حدود شصت تا هشتاد درصد از اضافه وزن بدن خود را از دست می دهند، کاهش وزن قابل توجه هجده تا بیست و چهار ماه پس از جراحی اتفاق می افتد.

کلینیک جراحی چاقی

در هر مرحله، کارکنان کلینیک جراحی چاقی بر روی ایمنی و راحتی شما متمرکز هستند. علاوه بر این، شما همزمان به برخی از بهترین پزشکان ایران در سایر تخصص های پزشکی نیز دسترسی دارید.

این کلینیک بیمارانی را که می خواهند جراحی کاهش وزن را در نظر بگیرند بررسی می کند همچنین کلینیک همراه با یک متخصص تغذیه راهنمایی می شود.

معیارهای صلاحیت برای انجام جراحی چاقی
  • شاخص توده بدن یا بی ام آی> 40 کیلوگرم در متر مربع
  • بی ام آی> 35 کیلوگرم در مترمربع؛ با وجود بیماری چربی همراه (به عنوان مثال دیابت، فشار خون، آپنه خواب)
  • عدم وابستگی به مواد مخدر و الکل
  • فاقد بیماری روان پزشکی کنترل نشده و ضعیف مدیریت شده
  • سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال

(بیماران برای واجد شرایط بودن باید کاملاً معیارهای فوق را داشته باشند.)

کلینیک جراحی چاقی

برای جراحان چاقی و متابولیک، جراحی چاقی یک فرم بین رشته ای برای ارتباط با آخرین تحقیقات، روش های جراحی و لاپاراسکوپی، برای درمان چاقی گسترده و اختلالات متابولیکی فراهم می کند.

موضوعات تحت پوشش شامل تحقیقات اصلی، گزارش های بالینی، وضعیت فعلی، دستورالعمل ها، یادداشت های مربوط به سوابق بیمار، تفسیرها، نامه ها به پزشکان، مسائل پزشکی خاص، نوآوری های فنی و جراحی مدرن، مفاهیم جدید، بررسی ها، ارائه ها و نظرات علمی است.

جراحی چاقی به سرپرستی جراحان متخصص در این موارد است: جراحی چاقی و متابولیک، جراحان عمومی و متخصصان آندوسکوپی، بیهوشی، کارمندان پشتیبانی، پرستاران، متخصصان رژیم درمانی، روانپزشکان، روانشناسان، جراحان پلاستیک، متخصصان داخلی از جمله متخصصان غدد و دیابت، پزشکان تغذیه و افرادی که با اختلالات خوردن سرو کار دارند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.