معرفی بزرگترین شرکت های هواپیمایی ایران

انتخاب وسیله نقلیه مناسب همیشه یکی از مهم ترین مسائل به هنگام سفر است. هواپیما به دلیل سرعت بالا، امنیت تضمین شده و ارائه خدمات رفاهی به عنوان محبوب ترین گزینه برای مسافران شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم برترین ایرلاین های ایرانی را به شما معرفی نماییم تا بتوانید با شناختن آنها، بهترین پرواز را برای سفر خود انتخاب کنید.

رتبه بندی بهترین ایرلاین های ایرانی
برخلاف آنچه که شاید تصور می کنید، قدمت شرکت های هواپیمایی برای رتبه بندی آنها معیار صحیحی نیست. بلکه با لحاظ مواردی مانند بزرگی مجموعه، به روز بودن تجهیزات، کیفیت هواپیماهای ناوگان هوایی، رضایت مسافران، ارائه خدمات باکیفیت، برخورداری از کادر پرواز ماهر و مهمانداران خوش برخورد و معیارهای بااهمیت دیگر صورت می گیرد. شرکت های هواپیمایی فوق العاده ای در ایران فعالیت می کنند که در اینجا به هفت مورد از آنها اشاره می کنیم.

۱. شرکت هواپیمایی ماهان: بهترین ایرلاین کشور
شرکت هواپیمایی ماهان


شرکت هواپیمایی ماهان
با در اختیار داشتن مجهزترین مسیرهای پروازی، توانسته رتبه اول را بین تمام ایرلاین های ایرانی از آن خود کند. این ایرلاین با به کارگیری مدرن ترین تجهیزات، داشتن هواپیماهایی با سن پایین و آموزش عالی خلبان و کادر پرواز با استفاده از تازه ترین متدهای ارائه شده در دنیا، توانسته است آمار سوانح خطوط پرواز را به طور چشمگیری کاهش داده و امنیت مسافران خود را تضمین کند.

جالب است بدانید که شرکت هواپیمایی ماهان بسیاری از خدمات خود را با الگو برداری از ایرلاین های خارجی ارائه می دهد و همین امر باعث شده بسیاری از گردشگران خارجی در ایران، استفاده از خدمات این شرکت را برای سفر هوایی خود انتخاب کنند.

کابین هواپیماهای این شرکت، همگی دارای صندلی هایی راحت با قابلیت تنظیم و فضای کافی جهت استراحت هستند. یکی از خدمات بی نظیر ایرلاین ماهان، امکان سفارش غذای مخصوص در پروازهای خارجی تا حداقل ۷۲ ساعت پیش از پرواز است.

پروازهای بالای سه ساعت می توانند بسیار خسته کننده باشند؛ به منظور سرگرم شدن مسافران در مسیرهای طولانی، مهمانداران هواپیما به شما فیلم هایی ارائه می دهند که می توانید هر کدام را که تمایل داشتید انتخاب کنید. همچنین جهت تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی های متنوع، امکان استفاده از سیستم های پخش برای شما وجود دارد.

ایرلاین ماهان به سیستم اطلاع رسانی فوق العاده ای مجهز است که این شرکت هواپیمایی را به محبوب ترین گزینه برای مسافران تبدیل کرده و نقش مهمی در جلب رضایت آنان داشته است. این شرکت هواپیمایی در صورت بروز هر گونه تاخیر و یا کنسل شدن پرواز به علت شرایط آب و هوایی نامساعد، از طریق پیام کوتاه و ایمیل مسافران خود را از میزان تاخیر و سایر جزئیات آگاه می کند.

۲. شرکت هواپیمایی ایران ایر: قدیمی و محبوب

شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران است که پیشتر با نام هما فعالیت می کرد. تعداد هواپیماهای ناوگان این ایرلاین، در حاضر ۴۳ فروند هواپیما است و همین امر موجب شده تا ایران ایر به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور به رسمیت شناخته شود.

لازم به ذکر است که اکثر این هواپیماها به نوین ترین فناوری ها مجهز بوده و از هواپیماهای درجه یک و استاندارد به حساب می آیند. بد نیست این را نیز بدانید که خدمات فرودگاهی این شرکت، با بهره گیری از خطوط هوایی بین المللی ترسیم شده است.

این ایرلاین به دلیل داشتن سابقه ای طولانی و درخشان در صنعت حمل و نقل هوایی، برای مسافران به نامی معتبر و قابل اعتماد بدل گشته است. این شرکت در میان ایرانیان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اغلب اولین انتخاب اشخاص در سفرهای هوایی است.

یکی از بهترین خدمات رفاهی شرکت هواپیمایی ایران ایر، کترینگ و سرویس پذیرایی منحصر به فرد آن است. سرویس پذیرایی این ایرلاین بر اساس بالاترین استانداردها طراحی شده است و با ارائه فهرستی از غذاهای متنوع و باکیفیت، به مسافران عزیز قدرت انتخاب بیشتری می ‌دهد تا بتوانند سفری به یاد ماندنی و جذاب را تجربه کنند.

به عنوان مثال شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما اصفهان تهران شرکت هواپیمایی ایران ایر، از خدمات شگفت انگیزی همچون امکان سفارش سرویس دلخواه از طریق منو، سرو غذا در ظروف باکیفیت چینی و دریافت کیف هدیه سفر و اسباب بازی برای کودکان بهره مند شوید.

۳. شرکت هواپیمایی آتا: کم حادثه ترین ایرلاین
شرکت هواپیمایی خصوصی آتا از همان ابتدای تاسیس خود، با داشتن برنامه ای منظم تا کنون روند رو به رشدی را طی کرده است. شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که از آغاز فعالیت ایرلاین آتا، تنها ۵ سانحه هوایی رخ داده که در کمال شگفتی، هیچ یک از آنان به مرگ افراد یا حوادث دلخراش منجر نشده است.

در حال حاضر این شرکت هواپیمایی با در اختیار داشتن ۱۳ فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس، همه روزه پروازهای متعددی را در خطوط هوایی داخل و خارج کشور انجام می دهد.

شرکت هواپیمایی آتا به دلیل دارا بودن سطح بالای امنیت در پروازهای خود، یکی از مطمئن ترین و شناخته شده ترین ایرلاین ها در بخش حمل بار هوایی نیز به شمار می آید.

۴. شرکت هواپیمایی کیش ایر: ناوگان هوایی جدید

شرکت هواپیمایی کیش ایر

همان طور که می دانید؛ یکی از اساسی ترین عوامل موثر در میزان کیفیت خدمات هر ایرلاین، نوع و مدل هواپیماهای آن است. شرکت هواپیمایی کیش ایر با مجهز بودن به پیشرفته ترین ناوگان هوایی، توانسته راه خود را به فهرست برترین ها باز کند.

این ایرلاین در گذشته ۲ فروند هواپیمای مسافربری توپولوف نیز داشت؛ اما پس از تصویب ممنوعیت استفاده از این هواپیماها در خطوط هوایی و بر طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی ایران، شرکت کیش ایر فورا این دو فروند هواپیما را از ناوگان خود حذف نمود و آنها را با هواپیماهای جدید جایگزین کرد.

یکی از برجسته ترین ویژگی های شرکت هواپیمایی کیش ایر، ارائه غذای باکیفیت و متناسب با ذائقه ایرانی است. کترینگ این ایرلاین با پیروی از استانداردهای بین المللی، بهترین سرویس ممکن را به مسافران عرضه داشته و با دارا بودن بیش از ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات در صنعت تهیه و توزیع غذا، قادر است به صورت روزانه ۱۰ هزار سرویس غذایی تولید و عرضه کند. بنابرین یکی از بزرگ ترین کترینگ های هواپیمایی ایران به شمار می آید.

۵. شرکت هواپیمایی قشم ایر: مدرن ترین ایرلاین
این شرکت هواپیمایی در ابتدا با نام فراز قشم شناخته می شد؛ اما پس از واگذار شدن به وزارت نفت، به قشم ایر تغییر عنوان پیدا کرد. در حال حاضر این ایرلاین با داشتن حدود ۱۳ فروند هواپیما ناوگان بزرگی به شمار نمی آید اما با این وجود، مواردی باعث شده که در فهرست محبوب ترین شرکت های هواپیمایی قرار بگیرد.

ناوگان هوایی این شرکت در آغاز فعالیت خود از هواپیماهای کمی برخوردار بود، اما به مرور و در طی سالها موفق شد تعداد آنها را افزایش دهد به ۷ فروند برساند. ارائه خدمات باکیفیت، ناوگان هوایی به روز و مجهز شده با هواپیماهای جدید و همچنین داشتن کادری مجرب باعث شده تا شرکت هواپیمایی قشم ایر به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای مسافران تبدیل شود. البته ناگفته نماند مواردی همچون وجود هواپیمای اختصاصی این ایرلاین برای باشگاه پرسپولیس نیز در این محبوبیت بی تاثیر نبوده است.

اگر تمایل دارید با بهره گیری از خدمات بی نظیر شرکت های هواپیمایی، سفری امن و آسوده را برای خود رقم بزنید؛ رزرو پرواز از مستر بلیط را به شما پیشنهاد می کنیم تا در زمان و هزینه هایتان نیز صرفه جویی کرده باشید.

۶. شرکت هواپیمایی معراج: خوش قول ترین ایرلاین

شرکت هواپیمایی معراج

ایرلاین معراج در میان مسافران به خوش قولی شهرت دارد و یکی از مشتری مدارترین شرکت های هواپیمایی کشور به شمار می رود. چرا که پروازهای این ایرلاین همواره کمترین میزان تاخیر را داشته اند.

خوب است بدانید شرکت هواپیمایی معراج به دلیل فعالیت های گسترده در مقاصد مختلف داخلی و خارجی، و دارا بودن ناوگان هوایی نسبتا بزرگ و مجهز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی ایران شناخته می شود.

همچنین این شرکت در عرصه تعمیر هواپیماها نیز بسیار توانا عمل می کند و توانسته است گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی را کسب کند. ایرلاین معراج اولین شرکتی است که توانسته این گواهینامه را از آن خود کند.

هواپیماهای معراج کترینگ و خدمات غذایی نسبتا خوبی نیز ارائه می دهند که موجب جلب رضایت مسافرانی است که پروازهای این ایرلاین را انتخاب کرده اند.

۷. شرکت هواپیمایی آسمان: رشد صعودی
شرکت هواپیمایی آسمان که از به هم پیوستن ۴ ایرلاین کوچک پدید آمده است؛ امروزه یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی ایران محسوب می شود. آسمان در حال حاضر دارای ۳۳ فروند هواپیمای مسافربری است که به ۴۰ مقصد داخلی و ۱۳ مقصد بین المللی پرواز می کنند. دو تا از مواردی که شهرت هواپیمایی آسمان را چندین برابر کرده، توسعه ناوگان هوایی و رشد فوق العاده توانایی های فنی-عملیاتی پرسنل آن است. این ایرلاین در زمینه هایی مانند گسترش پروازها، افزایش تعداد مسافران، آموزش نیروهای کاربلد و مجهز کردن آشیانه ها نیز پیشرفت خوبی از خود نشان داده است. در نهایت می توان چنین گفت که پیشرفت روز افزون شرکت هواپیمایی آسمان، آن را در فهرست بهترین ایرلاین های ایران قرار داده است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.