چگونه کفش اسپرت مورد علاقه خود را انتخاب کنیم؟

چه ورزشکار باشید و چه نباشید، کفش های اسپرت با طراحی زیبا و هیجان‌انگیز خود برای همه افراد جذاب هستند و خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای استفاده روزمره یک جفت از این کفش‌ها را خریداری نمایند. در خرید کفش اسپرت شما با پرسش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که پاسخ صحیح به آن‌ها در نهایت به یک خرید رضایت‌بخش منتهی می‌شود. ما برای راحتی، سوالاتی را که در هنگام خرید کفش مطرح می‌شوند را برای شما دسته‌بندی کرده و در هر بخش به این سوالات پاسخ خواهیم داد. به طور کلی مراحل انتخاب و خرید کفش اسپرت در گام‌های زیر خلاصه می‌شوند.

  1. چگونه مدل کفش اسپرت مناسب را انتخاب کنیم؟ پیش از هر کاری باید بتوانید نوع کفش مناسب را بر اساس نیازها و ترجیحات خود تعیین کنید. برای پاسخ به این سوال لازم است آشنایی کافی با انواع کفش اسپرت دخترانه و یا کفش اسپرت مردانه داشته باشید.
  2. بهترین برند کفش اسپرت کدام است؟ انتخاب برند مناسب، گام بعدی در خرید کفش اسپرت می‌باشد که در این نوشته به معرفی آن خواهیم پرداخت. در این بخش همچنین به نحوه تشخیص کفش اصل خواهیم پرداخت.
  3. چگونه کفش اسپرت باکیفیت و بادوام را تشخیص دهیم؟ پس از آشنایی با انواع کفش و برندهای تولید کننده، شما بر اساس سلیقه، شکل ظاهری و بودجه، می‌توانید مدل‌های مختلفی را به عنوان گزینه‌های خود انتخاب کنید. اما چگونه متوجه می‌شوید که کفش مورد نظر کیفیت مناسب را دارد؟ با توضیحات ارائه شده در این بخش خواهید توانست کیفیت اجزای مختلف کفش را ارزیابی کنید.
  4. نحوه صحیح امتحان کردن کفش اسپرت چگونه است؟ چه در خرید حضوری و چه آنلاین، شما باید بتوانید ظرف مدت کوتاهی کفش خود را امتحان کرده و تشخیص دهید که آیا به اندازه کافی برای شما راحت است یا نه. در این بخش به نکاتی که در هنگام امتحان کردن کفش اسپرت باید دقت کنید خواهیم پرداخت.
  5. در هنگام خرید آنلاین کفش اسپرت به چه نکاتی توجه کنیم؟ خرید آنلاین یکی از شیوه‌های جدید خرید کفش است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. علی‌رغم مزیت‌های بیشمار خرید آنلاین، شما باید به نکات ویژه‌ای در این زمینه توجه کنید تا بتوانید خرید دقیق و رضایت‌بخشی را تجربه کنید. مهم‌ترین نکات در خرید آنلاین موضوعی است که در این بخش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

چگونه مدل کفش اسپرت مناسب را انتخاب کنیم؟

تنوع محصولات در زمینه کفش‌های اسپرت به شدت بالاست و انتخاب بهترین کفش، مستلزم داشتن آگاهی از انواع مختلف کفش‌های اسپرت و کارایی آنهاست. مدل های کفش اسپرت را می‌توان بر اساس شکل ظاهری‌شان به سه دسته کفش های ساق کوتاه، کفش های ساق متوسط و کفش های ساق بلند تقسیم‌بندی کرد. شما می‌توانید بر اساس استایل مورد پسند خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

بهترین برند کفش اسپرت کدام است؟

از آنجایی که تمامی برندهای تولید کننده کفش اسپرت غالبا محصولات عالی دارند، نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین برند کفش اسپرت معرفی کرد. واقعیت این است که هر یک از برندها، سیاست‌های خاص خود را دارد که در خط مشی طراحی و تولید اغلب محصولات آن برند قرار می‌گیرد. از بهترین برندها میتوان به نایکی، آدیداس، ونس، پوما، ریباک و … اشاره کرد.

نحوه صحیح امتحان کردن کفش اسپرت چگونه است؟

  1. جورابی را که معمولا می‌پوشید به پا کنید. اهمیت جوراب در تفاوت تجربه شما از پوشیدن یک کفش دارید نیاز به توضیح اضافه ندارد. اگر به طور معمول جوراب‌های ساق کوتاه به پا می‌‌کنید، پوشیدن جوراب ساق بلند در هنگام امتحان کردن کفش موجب می‌شود نتوانید اذیت شدن پشت پا توسط کفش را حس کنید. بنابراین سعی کنید همان مدل جورابی را بپوشید که اغلب به پا دارید.
  2. کفش را در اواخر روز امتحان کنید. اندازه پا در طول روز کاملا یکسان نیست و با گذر زمان، اندکی پاهای ما بزرگتر می‌شوند که می‌تواند راحتی‌مان در هنگام پوشیدن کفش را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین کفش را زمانی امتحان کنید که پاها در بزرگترین حالت ممکن قرار دارند.
  3. فضای خالی در نظر بگیرید. کفش‌ها نباید بیش از اندازه بزرگ یا بیش از اندازه کوچک باشند. یک قاعده سرانگشتی برای این موضوع، امتحان کردن فاصله انگشت شصت پا با نوک کفش است، حدود یک انگشت باید فاصله خالی میان نوک پا و جعبه پنجه کفش وجود داشته باشد.
  4. به فرم کفش توجه کنید. به غیر از سایز کفش، فرم کفش نیز باید ادامه فرم پای شما باشد. اگر پاهای کشیده‌ای دارید کفش‌هایی با قالب‌های کشیده برای شما مناسب‌تر بوده و اگر پاهای شما در بعضی قسمت‌ها همچون پنجه پهن‌تر هستند باید کفشی را انتخاب کنید که قالب آن مناسب این فرم پا باشد. به طور کلی اگر در هنگام پوشیدن، ناحیه خاصی از پا بیشتر از سایر نواحی پا تحت فشار است، به احتمال زیاد آن کفش مناسب پای شما نیست. همچنین بالشتک‌های میانی و زیره کفش باید به خوبی با نوع قوس پای شما هماهنگ باشد.

منبع: حواس جمع

4.9/5 - (14 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.