۴ جاذبه طبیعی شگفت انگیز و متفاوت در ۴ شهر جنوبیِ ایران

همانطور که می‌دانید “بسیار سفر باید تا پخته شود خامی”، اما بسیاری از سفرهای ما خلاصه می‌شوند در شمال و جنگل‌ها و دریاهایش. در زیبایی و دلنشینی نوار سبز شمالی کشور هیچ شک و شبهه‌ای نیست، اما از زیبایی و شگفتی خطه‌ی نارنجی جنوب نیز غافل نشویم. “آدم باید عشقش به سیاره زمین را به قطعات کوچکی تقسیم کند، طوری که بتواند بردارد و بر دوش بکشدش” این یک قول نه چندان معروف از یک هنرمند تقریبا معروف است. به شما قول می‌دهم بسیاری از جاذبه‌های طبیعی‌ای که در جنوب کشورمان وجود دارند را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. پس کمی از عشقتان به زمین را بگذارید برای جنوب. معطل نکنید. این بار مقصدتان را تغییر دهید و راهتان را به سوی شهرهای جنوبی کج کنید.

شرط پخته شدن در سفر همین کشف ناشناخته‌ها و تجربه کردن شرایط جدید است. پس دست دست نکنید و از تجربه‌های جدید نترسید. حتما در بارها سفر به شهرهای شمالی متوجه شده‌اید که در این شهرها اجاره ویلا و سوئیت چقدر راحت است و احتمالا یکی از دلایل بازگشت همیشگی به سوی شمال هم همین اطمینان از بابت اقامتگاه است. اما نگران نباشید. این امکان در شهرهای جنوبی هم وجود دارد. یک راه آسان و مطمئن برای شما اجاره ویلا و انواع اقامتگاه در وب سایت لیدوماتریپ است.

حالا که همه چیز آماده است و خیالتان از بابت اقامت هم راحت شد، با ما همراه شوید تا ۴ جاذبه شگفت انگیز و بی همتای جنوب کشور را به شما معرفی کنیم.

  1. گنبد نمکی جاشک زیباترین کوه نمکی خاورمیانه

بوشهر، شهرِ داغِ دورِ کشیده‌ای است چسبیده به لبه‌ی ‌بالای دریای پارس. پیرمردی با پاهای ترک خورده و چین‌های دورِ چشم. یک نارنجیِ پُر رنگ.

توصیف و تشبیهات ادبی را هم که کنار بگذاریم باز بوشهر همان بوشهر است با همان میزان از زیبایی. از دیدنی‌های تاریخی و ساحل سحر آمیزش که بگذریم اگر در کوچه و پس کوچه‌هایش قدم بگذارید عیشتان کامل می‌شود. تقریبا هیچ زمانی را بدون بزم و رقص و خیام خوانی و یزله و شروه پیدا نمی‌کنید. عیشش برای من و شما که غریبه‌ایم و غمش برای خودشان که عجیب ترین مردمانند و غم‌هایشان را می‌رقصند.

می‌توانید قبل از شروع سفر کمی راجع به محله‌های بوشهر تحقیق کنید و بعد در محله‌ی مورد پسندتان اقدام به اجاره روزانه خانه در بوشهر کنید.

بگذارید یکی از جذاب ترین جاذبه‌های طبیعی بوشهر را هم به شما معرفی کنم: گنبد نمکی جاشک. عروسِ نمکیِ خاورمیانه و یکی از شگفت انگیز ترین پدیده‌های زمین شناسی است.

گنبد نمکی

این گنبد نمکی پر از کانی‌های و بلورهای نمکی در انواع رنگ‌هاست که زیبایی خاصی به این گنبد بخشیده‌اند و گردشگران زیادی را جذب کرده‌اند. محال است پا به جنوب بگذاری و افسانه‌ای در کار نباشد. درمورد این گنبد نمکی هم قصه‌هایی دارند. بعضی از بومیان این پدیده را نتیجه نوعی نفرین می‌دانند. در گذشته‌، بزهایی با شیرهای خوشمزه در این منطقه زندگی می‌کردند. لذیذ بودن شیر بزها، زنان را وسوسه می‌کرد که آن‌ها را بدوشند. هرکدام از زنان که اقدام به دوشیدن بزی می‌کرد، با همان بز به سنگ بدل می‌شد. بدین‌ترتیب زنان و بزها به سنگ تبدیل شدند و گنبد نمکی جاشک شکل گرفت. عده‌ای دیگر هم این گنبد را اقامتگاه یک دیو می‌دانند!

  1. بندر چابهار، بهشت گمشده‌ی ایران

این بندر زیبا تنها بندر اقیانوسی ایران و از توابع استان سیستان و بلوچستان است. خطه‌ی سیستان همیشه مهجور بوده و به جز گردشگرانی که اطلاعات دقیقی درمورد زیبایی‌های این خطه دارند، بقیه افراد، سیستان را در لیست سفرهایشان قرار نمی‌دهند. اما اغراق نیست اگر بگویم چابهار حقیقتا تکه‌ای از بهشت است که روی زمین افتاده! سفر به چابهار یکی از لذت بخش ترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد شد. پیش از اینکه زیبایی‌های این بندر را معرفی کنم باید بگویم اجاره سوئیت در چابهار بسیار آسان و راحت است و اصلا بابت اقامت نگران نباشید.

گفتیم که سواحل جنوبی به اندازه سواحل و دریاهای شمال شناخته شده نیستند. در این میان دریای عمان مظلوم تر است و کمتر جایی از آن صحبت شده است. اما بد نیست بدانید بندر چابهار مهم ترین شهر ساحلی دریای عمان است. شما به محض ورود به این بندر تفاوت‌های آن با سایر سواحل جنوبی را متوجه می‌شوید. کوه‌های مریخی، ساحل کویری، فوران امواج از میان صخره‌ها، سواحل صخره‌ای و پدیده‌های طبیعی دیگر در سواحل چابهار این سواحل را متمایز کرده است.

بندر چابهار

تالاب لیپار یا تالاب صورتی یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین جاذبه‌های طبیعی چابهار است که می‌توانید از آن دیدن کنید. آب صورتی تالاب و وجود پرندگان زیبایی مثل فلامینگو، کشیم، انواع حواصیل، طاووسکن، باقرقره، تیهو و… این منطقه را به بهشتی زمینی تبدیل کرده است.

  1. کرمان، کلوت های اسرار آمیز شهداد

شهری با سبقه طولانی و میراث فرهنگی قوی که در طول تاریخ بارها پایتخت ایران بوده، حتما مقصد بسیاری از تاریخ دوستان خواهد بود. به جز این، کرمان به دلیل وسعت زیاد، دارای آب و هوایی چهار فصل است که همین موضوع باعث شده در دل شهری کویری باغ‌های زیبا و سرسبزی وجود داشته باشد. به جز خود شهر کرمان که به تنهایی مجموعه‌ای جذاب است، روستاها و شهرستان‌های اطراف نیز به قدری زیبا و دیدنی هستند که بعد از اجاره سوئیت در کرمان، می‌توانید از جاذبه‌های اطراف کرمان هم دیدن کنید.یکی از جذاب ترین پدیده‌های طبیعی کرمان، کویرهای زیبای آن است. در این میان کویر لوت از همه شناخته شده تر است. پس اگر اهل کاوش و هیجان هستید به هیچ وجه کویر لوت را از دست ندهید. با رفتن به کویر لوت، کلوت‌های اسرار آمیز شهداد را ببینید.

کلوت های اسرار آمیز شهداد

این کلوت‌ها مانند شهری بدون سکنه، با ساختمان‌های کوچک و بزرگ به نظر می‌رسند. با این تفاوت که این‌ها ساخته طبیعت هستند و هیچ انسانی در ساخت آن‌ها دخالت نداشته و صدایی جز صدای وزش باد در آن‌ها به گوش نمی‌رسد. وسط این شهر کلوخی بایستید و به صدای عبور باد از لا به لای ساختمان‌ها و مجسمه‌های کلوخی گوش کنید و به سرزمین رویاها سفر کنید.

  1. اصفهان، نصف جهان: کویر مصر

گفتنی ها درمورد اصفهان زیاد است و مجال سخن اندک. از بین این ۴ شهر جنوبی بخت با اصفهان یار بوده و شناخته شده تر از بقیه است. از کجای اصفهان بنویسم که نخوانده باشید و ندانید؟ از نقش جهان گرفته تا عالی قاپو و منار جنبان و سی و سه پل و زاینده رود که اسما رود است و رسما کویری ترک خورده، همه شهره‌ی عام و خاصند.

اصفهان

علی الحساب شما قدم اول را که اجاره سوئیت در اصفهان است، بردارید تا برویم سراغ یکی از جاذبه‌های طبیعی و هیجان انگیز اصفهان زیبا: کویر مصر.

این کویر زیبا در دل استان اصفهان و در منطقه خور و بیابانک واقع شده و یکی از مقاصد گردشگران و کویر دوستان است. کویر مصر در کوهپایه‌های فلات مرکزی ایران مملو از رمل‌ها یا تپه‌های شنی است و به همین دلیل هم برخی برای این کویر از عنوان دریای شنی کویر مصر استفاده می‌کنند. تپه‌های شنی، وجود شترها و ماشین‌های مخصوص کویر از جذابیت‌های این کویر زیبا هستند. به جز این‌ها حتما وجود یک دریاچه در دل کویر شما را شگفت زده می‌کند.

لیدوماتریپ، راهی امن و آسان برای رزرو اقامتگاه در شهرهای جنوبی

لیدوماتریپ

رزرو اقامتگاه قبل از شروع سفر خیال را از بابت محل اقامت راحت می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید آسوده خاطر به بقیه کارهای سفرتان رسیدگی کنید. وبسایت گردشگری لیدوماتریپ با ارائه‌ی خدمات متنوع اقامتی و گردشگری، امکان رزرو انواع اقامتگاه را متناسب با سلیقه و بودجه‌ی مسافران فراهم کرده است. برای آشنایی بیشتر با خدمات این وبسایت می‌توانید به آدرس www.lidomatrip.com مراجعه کنید و اقامتگاه‌های موجود در سایت از نقاط مختلف کشور را مشاهده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.