مزایای شیره ارگانیک برای سلامتی بدن

شیره ارگانیک یا ملاس یک شربت غلیظ است که مردم از آن به عنوان شیرین کننده استفاده می کنند. این محصول جانبی فرآیند تولید قند است و از نیشکر خرد شده یا چغندر قند به دست می آید. از شیره ارگانیک بعنوان شیرین کننده در وعده صبحانه یا میان وعده استفاده میشود. برخی ادعا می کنند که مفیدتر از شکر است.

ابتدا تولیدکنندگان نیشکر یا چغندر قند را خرد می کنند تا آب آن گرفته شود. سپس آب آن را می جوشانند و کریستال های قندی تشکیل می دهند. شیره ارگانیک شربت غلیظ و قهوه ای است که پس از خارج کردن کریستال ها از آب باقی می ماند. تولیدکنندگان این فرایند را چندین بار تکرار می کنند و هر بار، نوع متفاوتی از شیره ارگانیک تولید می شود. در فروشگاه هایپرارگانو انواع مختلفی شیره ارگانیک ارگانیک برای مصرف وجود دارد.

شیره ارگانیک چیست؟

شیره ارگانیک شربت غلیظ شده و یا عصاره غلیظ شده انگور، خرما، توت، سیب، انجیر است. از جوشاندن با آب به دست می‌آید.

ارزش غذایی شیره ارگانیک یا ملاس

برخلاف شکر تصفیه شده، شیره ارگانیک حاوی برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. شیره ارگانیک علاوه بر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، قند بسیار بالایی دارد. بیش از حد، شکر می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد. مصرف بیش از حد قند با برخی از بزرگترین مشکلات بهداشتی جهان از جمله چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی مرتبط است.

اگر قصد دارید شکر بخورید، شیره ارگانیک احتمالا جایگزین سالم تری است. شیره ارگانیک حاوی چندین ماده مغذی است و مواد معدنی نسبتاً بالایی دارد. با این حال، این منبع سالم ترین این مواد مغذی نیست زیرا حاوی مقدار زیادی قند است.

مزایای شیره ارگانیک

مزایای شیره ارگانیک برای سلامتی بدن

تحقیقات محدودی در مورد اثرات شیره ارگانیک بر سلامتی در دسترس است. با این حال، محققان مواد مغذی موجود در شربت را با چندین مزیت سلامتی مرتبط دانسته اند.

– سلامت استخوان

شیره ارگانیک منبع خوبی از آهن، سلنیوم و مس است که همه آنها به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند.

این شربت همچنین حاوی مقداری کلسیم است که نقش مهمی در سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان دارد. با این حال، سایر منابع غذایی سالم از این مواد معدنی به طور گسترده در دسترس است. اینها شامل آجیل، دانه ها و محصولات لبنی است. مردم نباید به شیره ارگانیک به عنوان منبع این مواد مغذی اعتماد کنند.

– سلامت قلب
شیره ارگانیک منبع مناسبی از پتاسیم است که باعث افزایش فشار خون سالم و حفظ سلامت قلب می شود. اگرچه محققان اثرات شیره ارگانیک را روی قلب در انسان مطالعه نکرده اند، مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که مکمل رژیم غذایی با شیره ارگانیک می تواند به افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول “خوب” کمک کند.سطح سالم کلسترول HDL ممکن است در برابر بیماری های قلبی و سکته مغزی محافظت کند.

– قند خون
افرادی که کنترل قند خون ضعیفی دارند باید مصرف همه انواع قند، از جمله شیره ارگانیک را محدود کنند. گفته می شود، شیره ارگانیک ممکن است به تثبیت سطح قند خون در بزرگسالان سالم با رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا کمک کند. یک مطالعه نشان داد که خوردن آن در کنار غذاهای حاوی کربوهیدرات باعث کاهش قند خون و انسولین در مقایسه با خوردن غذاها به تنهایی می شود.

گفته می شود، شیره ارگانیک دارای شاخص گلیسمی مشابه شکر تصفیه شده است. شاخص قند خون نشان می دهد که غذاهای خاص چقدر سریع قند خون را افزایش می دهند. افراد مبتلا به دیابت ممکن است از استفاده از شیرین کننده های کم کالری مانند استویا یا اریتریتول سود ببرند.

– آنتی اکسیدان ها
طبق تحقیقات انجام شده، شیره ارگانیک حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به عسل و سایر شیرین کننده های طبیعی، از جمله شربت افرا است. این آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو مرتبط با سرطان و سایر بیماری ها کمک کنند.

شیره ارگانیک حاوی چندین ماده مغذی است که مزایای سلامتی را ارائه می دهند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به سایر شیرین کننده های معمولی است.

فواید شیره ارگانیک

اثرات جانبی شیره ارگانیک یا ملاس

شیره ارگانیک برای اکثر مردم بی خطر است، اگر آن را در حد اعتدال مصرف کنند. در حالی که شیره ارگانیک می تواند جایگزین مناسبی برای شکر تصفیه شده باشد، مصرف بیش از حد هر گونه قند اضافه شده می تواند اثرات سوء داشته باشد. این اثرات ممکن است به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مضر باشد.

همچنین شیره ارگانیک می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند. مصرف مقادیر زیاد سبب شل شدن مدفوع یا اسهال میشود. افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر یا سایر ناراحتی های گوارشی ممکن است بخواهند از این شربت اجتناب کنند. شیره ارگانیک معمولاً بی خطر است، اما آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

تفاوت شیره ارگانیک (ملاس) و شکر سفید

شیره ارگانیک حاوی چندین ماده مغذی مهم و آنتی اکسیدان است که آن را به گزینه ای سالم تر از شکر تصفیه شده تبدیل می کند. با این حال، هنوز حاوی مقدار زیادی قند است که در صورت مصرف زیاد می تواند مضر باشد. شیره ارگانیک حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به شکر تصفیه شده است.

هرکسی که شیره ارگانیک مصرف می کند باید این کار را در حد اعتدال انجام دهد، در نظر داشته باشید که یک وعده ۱ قاشق غذاخوری یا ۲۰ گرم است.

منبع :https://hyperorgano.com/

3.3/5 - (12 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. علی می‌گوید

    بسیار عالی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.