آیا با رازهای لاغری آشنا هستید؟

لاغری و کاهش وزن به عنوان دردسری در دنیای امروزه شناخته می شود. راهکارهای پر هزینه و مختلفی برای این امر وجود دارند که هر فرد ممکن است نوعی مختلف را انتخاب کند. از جراحی و پیکر تراشی که ساده ترین آنها هستند گرفته تا رژیم و ورزش که سخت هستند اما بهترین و موثرترین محسوب می شوند، وجود دارد تا بتوان با آنها لاغر شد.

ما می خواهیم رازهای لاغری و داشتن تناسب اندام را برایتان بیان کنیم تا هم بر اثر آنها به لاغری کل بدن دست یابید و هم از شر چربی های شکمی و چربی پهلو ها خلاص شوید. با ادامه این مقاله همراه باشید.

آشنایی با رازهای لاغری

برای لاغری چه کارهایی باید کرد؟

لاغری و کاهش وزن فرایندی نیست که به سرعت به آن دست یافت و آسیبی برای بدن ایجاد نکرد. باید برای داشتن تناسب اندام زمان صرف کرد و برنامه ریزی دقیقی انجام داد. اما راهکارهایی وجود دارند که کاملا راحت هستند و باید آنها را انجام داد تا بتوان همیشه در وزن سالم باقی ماند. این راهکارها فقط بر تغییر انتخاب مواد غذایی و همینطور اصلاح سبک زندگی تاثیر دارند که نتیجه آنها می تواند تناسب اندام و تضمین سلامتی باشد. به ادامه متن که آنها را برایتان بیان می کنیم توجه کنید.

چربی خوردن و چربی سوزاندن!

یکی از جالب ترین نکاتی که اکثر افراد آنرا می شنوند این است که باید برای اینکه به وزن دلخواه برسند، انواع چربی ها را حذف کنند. اما ما در این مقاله به شما می گوییم که نباید برای اینکه به وزن مناسب برسید همه انواع چربی ها را حذف کنید. بلکه فقط باید چربی های اشباع را در رژیم غذایی حذف کرد و چربی های اشباع نشده و سالمی که به روند لاغری و کاهش وزن کمک می کنند را بیشتر در رژیم غذایی داشت.

یکی از مزایای دریافت چربی های سالم به حذف چربی های بد مربوط می شود. گزینه های زیر از بهترین منابع چربی های مفید هستند که پیشنهاد میکنیم مقدار متعادلی از آنها را در رژیم غذایی خود داشته باشید تا به وزن دلخواه دست یابید:

  • کره بادام زمینی
  • روغن ماهی و روغن کبد ماهی
  • انواع مغزها و آجیل
  • زیتون و روغن زیتون
  • آووکادو
  • نارگیل، شیر نارگیل و روغن نارگیل

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مواد غذایی که چرب هستند می توانند کالری زیادی را به بدن برسانند. اما با تاثیرات مطلوبی که برای بدن به همراه دارند نمی توان آنها را حذف کرد پس بهتر است مقدار متعادلی از آنها را در رژیم داشته باشید.

فقط رژیم کافی نیست!

یکی از نکات مهمی که باید برای لاغری در نظر داشت این است که فقط نمی توان لب بر روی مصرف مواد غذایی بست و انتظار کاهش وزن را داشت. بلکه باید برای وارد کردن شوک به بدن و افزایش متابولیسم بدن از محرک بسیار خوبِ ورزش نیز کمک گرفت. ورزش و فعالیت بدنی سبب می شود تا چربی های قدیمی بدن با چالش مواجه شوند و احساس فشار و حرکت روی آنها می تواند سبب تسریع در کاهش وزن شود.

اگر روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می کنید باید بدانید که کافی نیست و ورزش بیشتر از ۴۰ دقیقه آغاز چربی سوزی را به همراه خواهد داشت. پس با شدت های مختلف فعالیت بدنی را در برنامه روزانه و هفتگی جای دهید.

از خوردنی های خوب غافل نشوید!

درست است برای کاهش وزن باید برخی از مواد غذایی را مصرف نکرد اما برخی دیگر را بهتر است استفاده کرد تا بتوان روند لاغری را بهتر پیش برد. موارد زیر از جمله گزینه هایی هستند که می توانند کاهش وزن را به همراه داشته باشند:

  • لبنیات کم چرب و حاوی پروبیوتیک را روزانه مصرف کنید.
  • شکلات تلخ که درصد بالای ۷۹ درصد دارند لاغری دور کمر را ایجاد می کنند.
  • دمنوش هایی مانند چای سبز، قهوه و دمنوش زنجبیل و دارچین چربی سوزی را بالا می برند.
  • غلات کامل بخورید.
  • پروتئین بیشتری مصرف کنید.
  • میوه و سبزیجات کم کربوهیدرات را روزانه حداقل ۵ وعده مصرف کنید.

نمک کمتر بخورید!

متاسفانه اکثر افراد برای مزه دار کردن غذاهای خود رو به استفاده از نمک می آورند. نمک به دلیل داشتن سدیم میتواند التهابات بدنی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم برای استفاده از مواد غذایی به برچسب روی آنها توجه کنید و در تهیه مواد غذایی نمک را تا جای ممکن کم استفاده کنید. حتی توصیه می کنیم برای میل کردن میوه و سبزیجات به آنها نمک اضافه نکنید. از این طریق می توانید بهتر در روند داشتن تناسب اندام پیش بروید.

برنامه های طنز را جایگزین کنید!

چربی سوزاندن

تماشای تلویزیون به یکی از عادات برجسته برای برخی از افراد تبدیل شده است. این کار ممانعتی ندارد به شرط آنکه برنامه هایی که انتخاب می کنید کاملا طنز باشند و سبب خندیدن شما شوند.

زیرا خندیدن باعث می شود علاوه بر اینکه کالری زیادی در بدن شما سوزانده می شود، فشارهای روحی و استرس هایی که ممکن است وجود داشته باشد از بین بروند. از این رو توصیه می کنیم حتی اگر عادت به تماشای فیلم دارید این کار را طوری انجام دهید که به روند لاغری شما کمک کند.

حتی توصیه می کنیم در حین تماشای فیلم اگر عادت مصرف مواد غذایی مضر را دارید، ترک کنید و به مرور مواد غذایی مانند کاهو، انواع میوه خشک با کالری پایین، گزینه هایی مانند خیار که کالری بالایی ندارند را جایگزین کنید.

کنترل هوس غذایی یکی از مهمترین عوامل است!

موارد زیر را حذف کنید!

برخی از مواد غذایی هستند که حذف آنها نه تنها آسیبی را به همراه ندارد بلکه به سلامت بدن نیز می انجامد. گزینه های زیر را بهتر است از برنامه غذایی خود حذف کنید تا هم سلامتی تان حفظ شود و هم از شر چربی های زائد بدن خلاص شوید:

  • چربی های اشباع شده و غذاهای سرخ کردنی
  • غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس
  • تنقلات مضر مانند چیپس و پفک
  • غذاهای فست فود و حاضری
  • نوشیدنی های گازدار
  • نوشیدنی های حاوی قند مانند نوشابه ها و دلسdترها
  • شیرینیجات و شکلات ها
  • انواع کیک و شیرینی

در آخر

چاقی و اضافه وزن مشکلات متعددی را به همراه دارد که واضح ترین آنها از بین رفتن زیبایی و تناسب اندام است. به همین دلیل توصیه می کنیم تا می توانید راهکارهای اصولی را برای این منظور پیش بگیرید تا علاوه بر داشتن تناسب اندام سلامت بدن را نیز داشته باشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.