دلایل محبوبیت بروکر روبو فارکس و آمارکتس + بررسی ارانته

فارکس بزرگ‌ترین بازار بین‌المللی برای تبادل ارز با نرخ آزاد در تمام دنیا می‌باشد. بازار فارکس به هیچ دولت و نهادی وابسته نیست؛ ازاین‌رو عده زیاده علاقه به معامله یا همان ترید در این بازار دارند. برای معامله در بازار مالی فارکس و یا حتی بورس، نیاز به یک بروکر خواهید داشت. بروکر به معنای کارگزار می‌باشد. بروکر روبو فارکس، آمارکتس و ارانته از محبوب‌ترین کارگزاری‌ها ازنظر ایرانیان هستند. در ادامه به معرفی ویژگی هر یک از این بروکرها می‌پردازیم.

بروکر روبو فارکس

روبو فارکس از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را شروع کرده است و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس مشغول فعالیت می‌باشد. در بروکر روبو فارکس امکان معامله موارد متعددی ازجمله: ارز دیجیتال، کالا، انرژی، بورس، فلزاتی مانند طلا و نقره و سهام شاخص برای تریدرها (معامله‌گران) فراهم‌شده است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های روبو فارکس پشتیبانی از زبان فارسی است؛ اما در حال حاضر این بروکر نام ایران را از لیست خود حذف کرده است. اگر قصد ثبت‌نام در روبو فارکس را دارید ابتدا باید کشور دیگری را انتخاب کنید و بعد از گذراندن مراحل ثبت‌نام، از پشتیبان فارسی‌زبان این بروکر درخواست کنید که کشور شما را تغییر دهد.

انواع حساب‌های روبو فارکس

بروکر روبو فارکس از چند نوع حساب پشتیبانی می‌کند که به شرح زیر است:

  • حساب cent یا حساب سنتی که برای تریدرهای مبتدی که هیچ تجربه‌ای ندارند طراحی‌شده است.
  • حساب Pro standard که برای شروع احتیاج به سرمایه بالایی ندارد و مناسب افرادی است که کمی تجربه در زمینه ترید کردن دارند.
  • حساب‌های ECN و Prime و R Trader از دیگر حساب‌های این بروکر می‌باشند که برای سطح‌های بالاتر تدارک دیده شده‌اند.

یکی از جذابیت‌های بروکر روبو فارکس بونوس خوش‌آمد گویی آن می‌باشد. پس از ثبت‌نام در این بروکر بدون هیچ پیچیدگی می‌توانید ۳۰ دلار را به‌راحتی دریافت کنید.

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس

این کارگزاری از سال ۲۰۰۷ شروع به فعالیت کرده است و مانند روبو فارکس از قدیمی‌ترین بروکرها می‌باشد. پشتیبانی فارسی بروکر آمارکتس باعث شده که محبوبیت زیادی در ایران داشته باشد؛ همچنین بخش فارسی سایت این کارگزاری به بهترین شکل طراحی‌شده است تا تریدرها به‌راحتی معاملات خود را انجام دهند. نمادهای قابل معامله در این بروکر بسیار گسترده می‌باشند و برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: فارکس، شاخص بورس انگلیس و آلمان، کالاهایی مانند نفت و گاز و گندم، فلزاتی مانند طلا و نقره و مس و …، رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم و …، سهام شرکت‌های تسلا و گوگل و آمازون و ….، اوراق قرضه آلمان و آمریکا.

انواع حساب در بروکر آمارکتس عبارت‌اند از: حساب استاندارد، حساب fixed و ECN. کش بک یکی از قابلیت‌های مهم این بروکر است که یعنی شما در هر معامله بونوسی (که تنها قابلیت معامله دارد) دریافت می‌کنید. بونوس خوش‌آمد گویی این بروکر نیز به‌اندازه ۲۰ درصد از مبلغ دپازیت است که این بونوس نیز تنها قابل معامله و قابل ضرر است. این بروکر به میزان ۱۰۰ دلار بونوس اعتباری هم ارائه می‌کند که قابل ضرر نیست و با گذراندن مراحلی قادر به برداشت آن خواهید بود.

بروکر ارانته

این بروکر یکی از جدیدترین و کم‌سابقه‌ترین بروکرهای محبوب ایران است که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. ارانته از روش‌های واریز و برداشت متنوعی همچون بیت کوین، تتر، اتریوم، پرفکت مانی، ریپل و حواله بانکی پشتیبانی می‌کند؛ اما مهم‌ترین روش واریز و برداشت در این بروکر، به‌صورت ریالی می‌باشد که باعث شده کاربران ایرانی استقبال فوق‌العاده‌ای از این بروکر داشته باشند. از مهم‌ترین نمادهای معاملاتی در این بروکر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • نزدیک به ۵۰ جفت ارز قابل معامله فارکس
    • سهام بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ مانند تسلا و آمازون و ….
    • فلزات گران‌بهایی مانند طلا و نقره و مس و …
    • انرژی‌هایی مانند نفت و گاز
  • ارزهای دیجیتالی از قبیل بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و ریپل و ….

حساب‌های بروکر ارانته به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:

بروکر ارانته

  • حساب ECN استاندارد با حداقل سرمایه ۵۰ دلار
  • حساب ECN Premium استاندارد با حداقل سرمایه ۱۰۰۰ دلار
  • حساب ECN VIP با حداقل سرمایه ۵۰۰۰ دلار
  • حساب Tilor Made با حداقل واریز ۱۵۰۰۰ دلار

هشدار ریسک معاملات

این مطلب تنها جنبه معرفی و بررسی دارد و به معنای تأیید یا عدم‌تأیید اعتبار یک بروکر نمی‌باشد. معامله در بازارهای مالی همواره از ریسک بالایی برخوردار است و امکان از دست دادن سرمایه در آن وجود دارد. در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، پیشنهاد ما استفاده از آموزش‌هایی صحیح و اصولی است. شما می‌توانید از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی irtrader.net و مراجعه به سایت معامله‌گر ایرانی، شروع به یادگیری مفاهیم مهم در بازارهای مالی و بررسی دقیق بهترین و محبوب‌ترین بروکرهای ایران نمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.