بهترین راه‌ های پولدارشدن در ایران

در گذشته و ایام نه چندان دور، پولدار شدن تنها محدود به افراد میانسال بود و کسی از جوانان توقع نداشت تا به یک فرد ثروتمند تبدیل شوند. در آن دوران اگر کسی در جوانی پولدار می‌شد، موجب تعجب سایرین بوده و پذیرش این مسئله برایشان سخت بود. اما این امر در دوران امروز کاملاً متفاوت است. امروزه جوانان نیز موفقیت‌های بزرگی دارند و حتی می‌توان گفت که شانس ثروتمند شدن آن‌ها نسبت به سایرین نیز بیشتر است.
جوان ایرانی باید راه های پولدارشدن و ثروتمندشدن را بشناسد و بداند و با عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات همراه شود. البته شرایط پولدار شدن در ایران شاید نسبت به دیگر کشورها متفاوت باشد، زیرا شرایط کشور نیز خاص بوده و با دقت و هوشمندی کافی در این رابطه باید عمل کرد.

چطور می توان در ایران پولدار شد؟

پیروی از عملکرد افراد پولدار و موفق که برخی از آن‌ها در سایت خودساخته نیز معرفی شده و زندگینامه آن‌ها گفته شده است، می‌تواند یکی از میانبرهای پولدار شدن باشد. البته باید توجه داشت که نباید از آن‌ها تقلید کرده و عینا جا پای آن‌ها قدم گذاشت. در ادامه چندین راهکار مهم برای ثروتمند شدن در ایران معرفی می‌شود که با توجه به آن‌ها می‌توان راحت‌تر در این مسیر قدم برداشت؛

۱. عدم نگهداری پول به شکل ریال

در حال حاضر با وجود وضعیت فعلی، روز به روز ارزش ریال ایران افت کرده و مبالغی که تا دو سال قبل، مبلغ قابل توجهی بود، امروزه دیگر ارزش چندانی ندارد. این روال همچنان ادامه دارد. بنابراین افرادی که به دنبال بهترین راه های پولدارشدن در ایران هستند، نباید به هیچ عنوان پول خود را به ریال نگه دارند. توصیه می‌شود افراد پس‌انداز خود را به ارز دیگری تبدیل کنند تا پیوسته در حال رشد باشد. به طور مثال بهتر است ریال را به دلار یا ارز دیجیتال مانند بیت کوین تبدیل کرده و یا در بازار طلا و سکه سرمایه گذاری نمود. به طور قطع این اقدامات سود بیشتری را به دنبال خواهند داشت.
البته برخی از افراد بر این باورند که پول خود را در بانک نگهداری کنند تا بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، سود و بهره به پولشان تعلق بگیرد. این مورد در شرایط عادی معقولانه و پاسخگو است. اما در وضعیت فعلی کشور، این روش توصیه نمی‌شود، زیرا پولی که در بانک پس‌انداز می‌شود، به احتمال زیاد در یک یا دو سال آینده، ارزش خود را از دست خواهد داد.

۲. مشخص کردن اهداف ویژه برای پول و داشتن استراتژی

یکی از مهم‌ترین راهکارها برای موفق شدن در هر زمینه‌ای، تعیین هدف است. تعیین هدف بدین معنا نیست که یک هدف مشخص شده و تاریخی برای رسیدن به آن تعیین گردد. در واقع مهم‌ترین عامل در تعیین هدف، باور به آن هدف و عزت نفس است.
همچنین داشتن استراتژی نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد. بدین صورت که ممکن است سوالاتی در شروع کار برای افراد پیش بیاید، مانند چه مقدار پول برای سرمایه لازم است، چه زمانی پول را به سیستم وارد کنیم؟ چگونه از این راه پولدار شویم؟ برای پاسخ به این سوالات، باید استراتژی داشت. استراتژیست‌های باتجربه می‌توانند در این مسیر به افراد کمک کنند. در واقع می‌توان یک استراتژی مدون را کلید موفقیت دانست.

۳. رفت و آمد با افراد موفق و افزایش ارتباطات

یکی دیگر از راه‌های به ثروت رسیدن در ایران، افزایش ارتباطات و رفت و آمد با افراد موفق است. با رفت و آمد با دیگر افراد موفق و پولدار می‌توان از باورهای آن‌ها الگوبرداری کرده و این باورها در ذهن انسان نهادینه شود. البته باید توجه داشت که باورهای کاملاً درست و بی‌نقصی وجود ندارد و باید در بین باورهای افراد موفق نیز گزینش کرده و بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب نمود. همچنین انسان‌ها می‌توانند از تجربیات دیگران استفاده کرده و یا از آن درست عبرت بگیرند. توصیه می‌شود برای افزایش ارتباط با افراد موفق، افراد فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش داده و افرادی را که اهداف مشابه یا نزدیک به خود دارند را انتخاب کرده و دنبال نمایند.

۴. کمک گرفتن از مشاور مالی

در مسیر موفقیت و پولدار شدن، افراد زیادی نقش دارند. استفاده کردن از تجربه و تبحر دیگر افراد در دنیای اقتصاد می‌تواند اقدام بسیار خوب و بهینه‌ای باشد. این‌گونه افراد مورد اعتماد می‌توانند سرنوشت خوبی را برای کسب و کارهای نوپا به وجود آورند. داشتن یک مشاور مالی و راهنمای خوب، چراغ راه پیشرفت بوده و در آینده کسب و کار نقش بسیار پررنگی خواهد داشت.

۵. درس گرفتن از چالش‌ها و موانع

در مسیر کسب درآمد، پیچ و خم‌های بسیاری وجود داشته و افراد با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند. افراد باید از این موانع و چالش‌ها در جهت پیشرفت خود استفاده کنند. تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از مسائلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، درس بگیرند. در واقع این مسائل به هیچ عنوان نباید جلوی سرعت پیشرفت را بگیرند.

۶. تفکرسیستمی جزو راه‌های پولدار شدن در ایران

پولدارشدن در ایران و چگونگی آن به طرز تفکر افراد بستگی دارد. تفکر سیستمی در واقع به معنی پیش‌بینی موقعیت‌هایی است که در طول مسیر رسیدن به هدف، افراد با آن مواجه می‌شوند. در صورت وجود یک تفکر سیستمی، دیگر هیچ‌ چیزی فرد را سوپرایز نخواهد کرد، زیرا از قبل تمامی این موارد پیش‌بینی شده‌اند. در این حالت مسلماً راه‌حل‌های بیشتری نیز پیدا شده و چالش‌ها به راحتی رفع می‌شوند. داشتن تفکر سیستمی حتی در زندگی شخصی کارآمد بوده و می‌تواند بسیار مفید باشد.

برخی از روش های پولدارشدن در ایران در وضعیت رکود

در شرایط فعلی کشور، برای کسب درآمد باید به دنبال رویکردهای جدیدی بود. تا چندسال گذشته، شغل‌هایی مانند واردات لباس از ترکیه و دیگر کشورهای همسایه و فروش اجناس به صورت حضوری، سود بسیار خوبی به همراه داشت. اما از آن‌جایی که افراد زیادی در این کار مشغول هستند، رقابت بسیار زیاد شده است. با شیوع بیماری کرونا نیز شرایط برای بسیاری از فروشندگان حضوری سخت شد.
حال با توجه به تمامی مواردی که در قسمت قبلی ذکر شد، راه های پولدار شدن در ایران با توجه به وضعیت فعلی چیست؟ مطمئناً افراد از حقوق پایین خود خسته‌اند و به دنبال راه‌هایی برای پولدار شدن در شرایط فعلی هستند. در شرایط فعلی کشور، بهترین گزینه برای کسب درآمد و پولدار شدن، شغل‌های آزاد است.

بهترین شغل‌های آزاد برای پولدار شدن در ایران

  • سوپرمارکت: متوسط درآمد ماهیانه در این شغل حدود ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
  • نانوایی فانتزی: متوسط درآمد ماهیانه در این شغل حدود ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.
  • کافی‌شاپ: درآمد ماهیانه برای هر شریک کافه تا حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.
  • سالن آرایشی: حداقل درآمد حدود ۲۰۰ میلیون در کمتر از یکسال است. البته باید تبلیغات حرفه‌ای در این زمینه صورت گیرد.
  • ناخن‌کاری: شروع درآمد برای افراد مبتدی، ۲۰ میلیون تومان و ۲۰۰ میلیون تومان برای سالن‌های تخصصی ناخن‌کاری خواهد بود.
  • مژه‌کاری: برای افراد مبتدی، ۲۰ میلیون تومان و ۲۰۰ میلیون تومان برای سالن‌های تخصصی مژه‌کاری خواهد بود.
  • مراکز تخصصی لیزر: در صورت تبلیغات مناسب و حرفه‌ای میانگین درآمد تا ۵۰۰ میلیون تومان نیز ادامه می‌یابد.
  • تریدری ارزهای دیجیتال
  • شغل‌های واسطه‌ای یا دلالی: واسطه‌گری در مواردی که بیشترین سود را دارند مانند فروش مسکن، ماشین، اجناس لوکس و غیره
امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.