روزانه یک فنجان چای سیاه بنوشید تا دیرتر بمیرید

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن دو فنجان چای سیاه به صورت روزانه ممکن است خطر مرگ را کاهش دهد.

این نوشیدنی محبوب قادر است التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و از بیماری قلبی، سرطان، دیابت و سکته جلوگیری کند.

البته باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا نتایج تایید شوند. اینکه آیا سبک زندگی مصرف‌کنندگانی که چای می‌نوشند در حفظ سلامت آنها نقش دارد یا خیر؟

این یافته‌ها که روز دوشنبه در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد، نشان داد که مصرف کنندگانی که چای سیاه می‌نوشند؛ خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته مغزی کمتری آن‌ها را تهدید می‌کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مزایای سلامتی چای سیاه مشابه چای سبز است و حتی سطوح بالاتر چای سیاه می‌تواند بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

تحقیق در مورد مزایای چای سیاه برای افزایش طول عمر

محققان مؤسسه ملی سرطان در این مطالعه، داده‌های ۴۹۸۰۴۳ نفر در بریتانیا را بین سنین ۴۰ تا ۶۹ سال، ارزیابی کردند.

شرکت کنندگان یک پرسشنامه را تکمیل کردند که شامل سؤالاتی در مورد روتین نوشیدن چای و شیوه زندگی آنها بود و محققان این عادات را با میزان مرگ و میر کلی آن‌ها مقایسه کردند.

شرکت‌کنندگان حدود ۱۱ سال تحت نظر بودند و محققان متوجه شدند افرادی که حداقل دو فنجان چای در روز می‌نوشیدند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشیدند، ۹ تا ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

همچنین افرادی که چای بیشتری می‌نوشیدند، کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته بودند.

این یافته‌ها روش مصرف چای را در نظر نگرفته است. یعنی مشخص نشده که این افراد چای خود گرم یا سرد، با یا بدون شیر یا شکر می‌نوشند.

البته این مزایا برای دو فنجان چای در نظر گرفته شده است. اگرچه چای بیشتر ضرری ندارد؛ اما مزیت بیشتری نیز نخواهد داشت.

مزایای سلامتی مرتبط با چای سیاه

چای سیاه حاوی سطوح بالایی از پلی فنول‌ها و فلاونوئیدها است که به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند.

این تاثیر مثبت به مواد مغذی گیاهی و ترکیبات چای مربوط می‌شود که استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می‌دهند و بنابراین خطر مرگ و میر را پایین‌تر می‌آورند.

همانطور که می‌دانید التهاب تحت تأثیر آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم است.

به همین دلیل بسیاری از بیماری‌ها اکنون به عنوان «بیماری مزمن مرتبط با تغذیه» نام برده می‌شوند.

مانند میوه‌ها و سبزیجات، پلی فنول‌ها و فلاونوئیدها موجود در چای نیز در کاهش التهاب و محافظت سلولی در برابر آسیب مفید هستند.

مصرف چای سیاه ممکن است تنها عامل طول عمر نباشد

اگرچه محققان به این نتیجه رسیدند که چای سیاه می‌تواند عمر افراد را بیشتر کند؛ اما برای اثبات آن به تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا متوجه شویم که آیا نوشیدن چای سیاه به تنهایی تاثیر گذار است یا خیر.

این نتایج باید در آینده تکرار شود و در سایر جمعیت‌های متنوع به کار گرفته شود.

علاوه بر این چگونگی تأثیر سبک زندگی و عوامل ژنتیکی بر مزایای مصرف چای نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته محققان، چای می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما این لزوماً به این معنا نیست که چند فنجان چای در روز بنوشید.

اگر چای را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، به بدنتان گوش دهید. چای مقدار زیادی کافئین دارد و برخی افراد ممکن است به آن حساس باشند. علاوه بر این ادرارآور است و مصرف زیاد آن منجر به کم آبی بدن می‌شود.

منبع: health

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.