هتل های تاریخی اصفهان؛ تجربه معماری گذشته در امروز

احتمالا شما هم تا به امروز در سفرهای خود به هتل‌های شیک با معماری مدرن و امروزی مراجعه می‌کردید. اما، نظر شما درباره اقامت در هتل هایی با معماری سنتی و در عین حال لوکس و ارائه خدمات باکیفیت چیست؟ در ادامه به معرفی هتل های تاریخی اصفهان می پردازیم تا علاوه بر آگاهی بخشی بتوانیم گزینه های جذاب و متفاوتی را پیش روی شما قرار دهیم.

هتل عباسی اصفهان، لوکس ترین هتل سنتی شهر

در لیست معرفی هتل های تاریخی اصفهان به سراغ هتل عباسی اصفهان یکی از بهترین هتل های اصفهان می‌رویم که در بین مسافران بسیار مشهور و محبوب است. می‌توان گفت که این هتل بزرگ و زیبا یکی از مجلل‌ترین هتل‌های این شهر است که در دسته‌ی هتل های سنتی قرار می‌گیرد. این هتل در گذشته یعنی در زمان صفویان و قاجار به نوعی کاروانسرا بود که از سال ۱۳۴۸ تغییر کاربری داد و به عنوان اقامتگاه شروع به فعالیت کرد. شاید باورش سخت باشد اما این هتل سنتی قدیمی دارای استخر و سنا و جکوزی است که برای علاقه‌مندان به آب‌تنی‌های روزانه مجهز شده است. این هتل باشکوه و جذاب ظرفیت پذیرایی از ۵۱۳ نفر میهمان را دارد و حدود ۲۲۵ واحد اقامتی مجهز و شیک را به خود اختصاص داده است. جذاب‌ترین قسمت هتل عباسی، حیاط بی‌نظیر و دلباز آن است که با فضای سبزی عالی حس آرامش را به شما القا خواهد کرد. هتل عباسی اصفهان با این که معماری قدیمی دارد، اما به دقت مورد بازسازی قرار گرفته و حس اقامت در ملکی شاهانه را به شما منتقل می‌کند. این هتل لوکس اصفهان، جزو گران‌ترین هتل‌های ایران به شمار می‌رود.

شاه نشینی در اقامتگاه سنتی خان نشین

بعد از معرفی هتل عباسی می‌رسیم به یکی دیگر از بهترین هتل‌های تاریخی اصفهان که با نام اقامتگاه سنتی خان نشین شناخته می‌شود. زمانی که به این هتل وارد می‌شوید با طراحی و معماری ساختمان آن که از یک حیاط بزرگ و قسمتی به نام شاه‌نشین با ایوانی منحصر به فرد که با ستون‌های مقاوم ایجاد شده است، روبه‌رو خواهید شد. اگر با بلیط هواپیما یوتراوز به اصفهان سفر می‌کنید و مشکلی با هزینه این هتل ندارید، حتما برای رزرو اتاق به آن سر بزنید. درمورد تعداد اتاق‌ها باید گفت که هتل شاه نشین اصفهان از ۱۰ واحد اقامتی تشکیل شده است که اتاق‌های سمت شاه‌نشین با اتاق‌های سمت حیاط تفاوت قیمت دارند و گران‌تر هستند. از جمله امکاناتی که می‌توان برای این هتل ذکر کرد شامل سرویس بهداشتی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، پارکینگ و… است. قدمت ساخت این هتل به حدود ۲۵۰ سال باز‌میگردد و گچ‌بری‌ها و کاشی‌کاری‌های داخل واحدهای اقامتی گویای تاریخ دوران قاجار است.

هتل سنتی خان نشین اصفهان| یوتراوز

هتل سنتی اصفهان میدان نقش جهان

از دیگر هتل‌ های تاریخی اصفهان که بسیار معروف است و قدمتی طولانی دارد، هتل سنتی اصفهان است که تقریبا ۵ قرن از ساخت آن گذشته و به دوران صفوی تعلق دارد. درواقع این هتل تاحدی به یک موزه تاریخی شباهت دارد و هم‌اکنون به عنوان اقامتگاهی عالی با بازسازی‌های لازم در سال ۱۳۸۵، درحال فعالیت است. اگر در میان هتل های سننی اصفهان، به دنبال رزرو هتل ارزان هستید، می‌توانید این هتل را رزرو کنید. تقریبا تمام اتاق‌های هتل سنتی اصفهان رو به حیاط آن هستند، اما یکی از بهترین اتاق‌های این هتل که نمایی جذاب از حیاط را به نمایش می‌گذارد، اتاق شاه‌نشین آن است. این اتاق به دلیل داشتن معماری و طراحی زیبا با عنوان سوییت رویال در بین واحدهای اقامتی این هتل خودنمایی می‌کند. هتل سنتی اصفهان در کل دارای ۱۶ واحد اقامتی مجهز با مبلمان شیک و ساده است و در هر یک از اتاق‌ها امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون، کمد لباس، مینی‌بار و تهویه مطبوع قرار دارد. این هتل سه‌ستاره با کافی‌شاپ و رستوران و چایخانه سنتی پذیرای شما میهمانان عزیز برای وعده‌های مختلف روزانه خواهد بود. باوجود این همه زیبایی، اگر هتل‌های با بافت تاریخی و سنتی انتخاب شما نیست، هتل پارسیان کوثر اصفهان نیز می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

هتل قصر منشی اصفهان، قصری برای مسافران

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان که قدمت آن به حدود ۲۰۰ سال قبل باز می‌گردد، هتل یا خانه تاریخی قصر منشی است. اگه به حال و هوایی از گذشته نیاز دارید و می‌خواهید تجربه‌ای از زندگی در خانه‌های قدیمی را داشته باشید، هتل قصر منشی اصفهان با گچ‌بری‌ها و پنجره‌های ارسی زیبا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما در سفر با خرید بلیط قطار فوری به اصفهان باشد. در این هتل زیبا و باشکوه تعداد ۲۱ واحد اقامتی مجهز قرار دارد. کافی‌شاپ، رستوران، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاه و سرویس بهداشتی از جمله برخی از امکانات این هتل هستند‌. البته هتل جلفا اصفهان نیز با این امکانات می‌تواند انتخاب مناسب دیگری برای مسافران و گردشگران شهر اصفهان باشد.

هتل قصر منشی اصفهان| یوتراوز

هتل عتیق اصفهان

هتل عتیق یک هتل تاریخی در اصفهان است که در گذشته خانه‌ای سنتی بود، اما امروزه با تغییر کاربری تبدیل به یک اقامتگاه سنتی برای میهمانان شهر اصفهان شده است. با بلیط هواپیما مشهد اصفهان برای دیدن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر می‌توانید در هتل عتیق اقامت داشته باشید و از فضای سنتی و قدیمی این هتل لذت ببرید. قدمت این هتل به دوران قاجار بازمی‌گردد و اتاق‌های آن از وسایل چوبی سنتی تشکیل شده است. در قسمت بهارخواب هتل نیز نیمکت‌های چوبی به همراه گلدان‌های شمعدانی زیبایی قرار داده شده و فضایی دل‌انگیز را ایجاد کرده است. در رستوران هتل می‌توانید انواع غذاهای سنتی و خوش‌طعم ایرانی را سفارش دهید که با این وجود نیازی به رستوران‌های خارج از هتل ندارید.

هتل شیران اصفهان

در لیست هتل های تاریخی اصفهان، هتل شیران نیز از جایگاه خوبی در تاریخ ایران برخوردار است و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. این هتل تاریخی یکی از آثار ملی ایران است که به ثبت رسیده و هم اکنون با بازسازی‌های انجام شده به عنوان اقامتگاه سنتی از گردشگران و میهمانان شهر پذیرایی می‌کند. این هتل در کل ۵ واحد اقامتی دارد که هرکدام با طراحی خاص و منحصر به فردی ایجاد شده و فضایی خاطره‌انگیز از اقامتگاهی متفاوت را برایتان رقم می‌زند. واحدهای اقامتی این هتل با نام ناصر الدین شاه، فتحعلی شاه (که اتاق شاه نشین است)، مظفر الدین شاه، عباس میرزا و پریخان خانم شناخته می‌شوند. این هتل ظرفیت پذیرش ۱۷ مسافر را دارد.

هتل شیران اصفهان| یوتراوز

هتل امارت شهسواران

آخرین هتلی که به عنوان هتل های تاریخی اصفهان از آن یاد می‌کنیم، هتل سنتی عمارت شهسواران است که جزو بی‌نظیرترین هتل های شهر محسوب می‌شود. این هتل در دو طبقه خود در مجموع ۱۱ واحد اقامتی را به خود اختصاص داده است. قدمت این هتل تاریخی و جذاب به حدود ۱۵۰ سال قبل بازمی‌گردد و در سال ۱۳۹۸ مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان هتل فعالیت می‌کند‌. اتاق دو تخته آئینه داران، اتاق دو تخته مهیاران و اتاق سه تخته تاجداران از جمله برخی از اتاق‌های هتل عمارت شهسواران است. یخچال، مبلمان، چای‌ساز، صندوق امانات، سیستم تهویه و مینی بار از امکانات مهم هتل به شمار می‌روند.

سخن پایانی

امیدواریم با معرفی بهترین هتل های تاریخی اصفهان و ذکر ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات لازم را به شما عزیزان داده باشیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.