غذاهایی که ممکن است به کاهش خطر سرطان شما کمک کند

تغذیه ما رابطه مستقیم با سلامت بدنی و قلبی ما دارد و با توجه به رژیم غذایی مصرفی، میتوانیم خطر های ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش دهیم. طبق تحقیقات و مطالعات ابتلا به سرطان وابستگی بسیار زیادی به رژیم غذایی و سبک زندگی ما دارد. سبک زندگی پر استرس و پر تنش، رژیم غذایی ناسالم و غیر مقوی تشکیل شده از فست فود میتواند بدن شما را در معرض ابتلا به انواع بیماری های قلبی و سرطان قرار دهد.

بعضی از مواد غذایی دارای خاصیت جلوگیری از رشد سرطان هستند و بعضی از مواد غذایی دارای خاصیت جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان می‌باشند. در این مطلب لیستی از چند مواد غذایی که خطر مبتلا شدن به سرطان را در بدن شما کاهش میدهند تهیه شده که شما میتوانید با مطالعه این مواد غذایی، آنها را در رژیم غذایی خود جای دهید.

کلم بروکلی
کاهش خطر سرطان
کلم بروکلی دارای مواد مغذی بسیار زیاد و مواد طبیعی ضد سرطان به نام سولفورافان میباشد که یکی از قوی ترین ترکیب های ضد سرطان طبیعی به حساب می‌آید. طبق تحقیقات، ترکیب سولفورافان تعداد و اندازه سلول های سرطانی را تا ۷۵% کاهش میدهد و خطر رشد تومور را تا ۵۰% کمتر میکند.

استفاده بیشتر از کلم بروکلی در رژیم های غذایی میتواند مانند یک داروی طبیعی ضد سرطان عمل کند و ریسک مبتلا شدن به سرطان سینه، سرطان پروستات و تومور مغزی را کاهش دهد.

چای ماچا
چای ماچا یک منبع طبیعی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیب‌های ضد سرطانی است. طبق تحقیقات جدید، چای ماچا با دارا بودن ترکیب‌های خاص ضد سرطان، باعث به وجود آمدن یک دیواره محافظ بین سلول‌های بدن و سلو‌های سرطانی میشود.

چای ماچا دارای قابلیت بازسازی سلول های آسیب دیده را نیز داراست که امری حیاتی در مبارزه با سرطان به حساب می‌آید. شما میتوانید هم اکنون با بررسی قیمت چای ماچا اصل این محصول را به صورت آنلاین و در کمترین زمان خریداری کنید و از خواص این نوشیدنی، بهره‌مند شوید!

هویج
تحقیقات بسیار زیادی ثابت کرده است که مصرف بیشتر هویج میتواند خطر مبتلا شدن به انواع سرطان را کاهش دهد. مصرف هویج میتواند تا ۲۶% خطر مبتلا شدن به سرطان معده را کاهش دهد و مصرف بیشتر هویج در رژیم غذایی میتواند تا ۱۸% خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات را کمتر کند.

تحقیقات انسانی درمورد تاثیرات هویج بر سرطان ثابت کرده که افراد سیگاری که در هفته بیشتر از یک وعده هویج مصرف میکنند خطر مبتلا شدن آنها به سرطان ریه تا ۳ برابر کمتر از کسانی میباشد که هویج را در رژیم غذایی خود مصرف نمیکنند.

انواع لوبیا
کاهش خطر سرطان
لوبیا یک منبع طبیعی فیبر و پروتئین است و طبق تحقیقات جدید لوبیا دارای خواص ضد سرطان نیز می‌باشد. افرادی که به مصرف لوبیا های پخته یا خشک شده در رژیم غذایی خود عادت دارند و به طور متوسط از لوبیا در غذاهای خود استفاده میکنند تا ۷۵% امکان تولید سلول های سرطانی را در بدن خود کاهش میدهند.

طبق تحقیقات انسانی، مصرف چند وعده از انواع لوبیاها در هفته میتواند مقدار فیبر جذب شده بدن شما را افزایش و ریسک مبتلا شدن به سرطان را در شما کاهش دهد.

چای ماسالا
چای ماسالا ترکیبی از چای سیاه، زنجبیل، دارچین، و هل میباشد که هرکدام از این ترکیبات دارای خواص های بیشماری است که برای سلامت بدن ضروری هستند. چای ماسالا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان میباشد که یکی از ترکیب های ضد سرطان قوی میباشد که در جریان خون قرار دارد و از سلول‌ها محافظت میکند.

زنجبیل، دارچین، و هل همگی دارای خواص های زیادی میباشند که ضد سرطان بودن هم جزو خواص این مواد است که ترکیبی از چای ماسالا هستند. شما هم اکنون میتوانید بهترین انواع چای ماسالا خارجی اصل با قیمت مناسب را همین حالا به روش آنلاین تهیه و از نوشیدن آن لذت ببرید!

دارچین
دارچین یکی از ادویه های شناخته شده است که خواص درمانی زیادی مثل پایین آوردن شکر خون و سم‌زدایی بدن را داراست. در تحقیقات جدید ثابت شده که دارچین قابلیت دفاع از بدن در برابر سلول های سرطانی را نیز دارد و میتواند از پخش شدن این سلول ها در بدن جلوگیری و سرعت پخش شدن آنها را به حداقل برساند.

روغن استخراج شده از چوب دارچین دارای خواص معجزه‌آسا است که خطر مبتلا شدن به سرطان های مربوط به سر و گردن را کاهش میدهد و اندازه تومور های مغزی را به طرز چشمگیری کاهش میدهد.

انواع مغزها
مصرف انواع مغزها و آجیل های مقوی میتواند رابطه مستقیم با کاهش خطرات مبتلا شدن به انواع سرطان‌ها داشته باشد. تحقیقات انسانی دقیق انجام شده ثابت کرده که افرادی که مقدار زیادی از انواع مغزها در رژیم غذایی خود استفاده میکنند در معرض خطر کمتر مرگ بر اثر سرطان هستند و دارای سلامت قلبی و جسمانی بهتری هستند.

مصرف روزانه گردو میتواند تا ۸۰% خطر مبتلا شدن به سرطان سینه را کاهش دهد و تا ۶۰% از تشکیل تومور های مغزی جلوگیری کند.

روغن زیتون
روغن زیتون سرشار از فواید برای سلامتی بدن است و بدون شک مصرف مقدار زیاد آن در رژیم غذایی میتواند بدن شما را در مقابل سرطان مقاوم سازی کند. استفاده از روغن زیتون برای آشپزی یکی از بهترین راه‌های استفاده ز این روغن معجزه‌آسا میباشد.

کلام آخر
بعد از مطالعه این مطلب اهمیت رژیم غذایی و سبک زندگی را متوجه شدید که مصرف بعضی از مواد غذایی میتواند تاثیرهای بسیاری بر سلامت بدن شما بگذارد و از بدن شما در برابر بیماری‌ها و سرطان‌ها محافظت کند. این مقاله یک راهنمای کامل در مورد مواد غذایی که احتمال مبتلا شدن به سرطان را کاهش می‌دهد، می‌باشد که می‌تواند کمک بزرگی به سلامت شما کند.

نویسنده: امیرحسین نظری

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.