نکاتی که قبل از سفر به کرمان باید بدانید

کرمان یکی از پنج شهر تاریخی کشور محسوب می‌شود که ۶۶۰ بنای تاریخی در آن به‌ ثبت رسیده است. گردشگران و مسافران بسیاری در شهرها و کشورهای مختلف مجذوب کرمان و زیبایی‌های آن شده‌اند. قطارهای متنوعی در مسیر ریلی تهران کرمان وجود دارند که امکان سفری راحت، ایمن و مقرون به‌صرفه را برای مسافران فراهم می‌کنند. با رزرو بلیط قطار تهران کرمان سری به کویر رمزآلود شهداد، باغ‌های پسته رفسنجان و معادن مس سرچشمه و گل‌گهر بزنید و از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن نیز دیدن کنید.

در چه فصلی به کرمان سفر کنید

شهر کرمان با وسعت ۲۴۰ کیلومتری، از کلان‌شهرهای ایران و قلب استان وسیع و پهناور کرمان به‌شمار می‌رود. این شهر در جنوب شرقی کشور و در ناحیه بیابانی واقع‌شده و توسط استان‌های خراسان، یزد، سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان و فارس احاطه شده است. این شهر کویری با قدمتی چند هزار ساله، نه‌تنها طبیعت تماشایی و متفاوتی را به گردشگران ارائه می‌دهد، بلکه برخی از شگفت‌انگیزترین اماکن تاریخی کشور را در دل خود دارد. کرمان آب ‌و‌ هوای متنوع و شرایط جوی متفاوتی را در بخش‌های مختلف خود دارد. به‌طور کلی می‌توان آب ‌و هوای استان کرمان را بر اساس موقعیت مکانی بخش‌های مختلف آن، به آب ‌و هوای کویری در منطقه شهداد و حاشیه شهر بم، آب ‌و هوای نیمه استوایی در نواحی کهنوج و جیرفت و آب ‌و هوای معتدل و سرد در مناطق کوهستانی تقسیم کرد.

شما قب ل‎از سفر به کرمان باید بدانید چه فصلی برای سفر به این شهر مناسب‎تر خواهد بود. بر اساس تجربیات مسافران و گردشگران و همین‌طور موقعیت جغرافیایی آن، بهترین زمان بازدید از کرمان، به هدف شما از بازدید بستگی دارد. اگر می‌خواهید در بهترین شرایط آب‌وهوایی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر تماشایی لذت ببرید، باید اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد را برای خرید بلیط تهران کرمان انتخاب کنید. اواخر شهریور تا اوایل مهرماه نیز، از نظر آب ‌و هوایی زمان مناسبی برای سفر به این شهر محسوب می‌شود؛ چراکه کرمان در این زمان از سال، آب ‎و هوای مساعدی دارد و از ۳۰ درجه سانتی‌گراد تجاوز نخواهد کرد. اگر بودجه کمی برای سفر دارید و می‌خواهید در ارزان‌ترین زمان از سال به کرمان سفر کنید، ماه‌های اول فصل تابستان بهترین زمان برای رزرو بلیط قطار تهران کرمان خواهد بود. در این زمان از سال، نه‌تنها نرخ اقامتی هتل‌ها به میزان زیادی کاهش می‌یابد؛ بلکه شاهد کاهش هزینه رزرو بلیط قطار نیز خواهید بود. این زمان از سال فرصتی مناسب برای کسانی است که با محدودیت بودجه مواجه هستند.

چگونه به کرمان سفر کنیم؟

چگونه به کرمان سفر کنید

بهتر است قبل‌از سفر، وسایل نقلیه متعدد را بررسی و گزینه مناسب را برای سفر خود انتخاب کنید. سفر به کرمان از راه‌های هوایی و زمینی به بهترین شکل برای مسافران فراهم شده است و شما می‌توانید راهی ایمن و راحت را برای سفر خود در نظر بگیرید. با سفر به‌وسیله هواپیما، در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود؛ اما مجبور به صرف هزینه بیشتری خواهید بود. همچنین ترس از ارتفاع و احتمال خطر سقوط، باعث شده است خیلی از افراد هرگز حاضر به استفاده از هواپیما نباشند. سفرهای جاده‌ای مانند اتوبوس و خودروی شخصی نیز محدودیت‌هایی دارند، سفر با این نوع وسایل نقلیه، به‌دلیل مشکلاتی مانند خستگی، ترافیک و تصادفات جاده‌ای در مسیرهای طولانی توصیه نمی‌شوند. بدون شک رزرو بلیط قطار تهران کرمان بهترین گزینه برای سفر است. قطار با امکانات و خدمات متنوع، دست شما را در انتخاب گزینه دلخواه‌تان باز می‌گذارد. برای سفرهای خانوادگی و گروه‌های دوستی استفاده از قطار کوپه‌ای، سفری لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند. همین‌طور قطارهای سالنی و اتوبوسی سریع‌السیر، انتخابی مناسب برای سفرهای کاری تک‌نفره خواهد بود. توجه داشته باشید که انتخاب نوع قطار، در هزینه رزرو بلیط آن تاثیرگذار است. به ‌این‌ صورت که قطارهای ۵ ستاره از رفاه بیشتر و هزینه بالاتری برخوردار هستند و قطارهای ۳ ستاره و سالنی، امکانات کمتر و هزینه مقرون به‌صرفه‌تری نیز دارند. این یک مزیت ویژه در وسیله نقلیه قطار به‌شمار می‌رود؛ زیرا با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توان سفر با قطار را تجربه کرد.

چگونه بلیط قطار کرمان را رزرو کنید

بلیط قطار کرمان را می‌توانید به‌صورت حضوری، با مراجعه به مراکز فروش بلیط قطار یا آژانس‌های مسافرتی خریداری کنید. راه ساده‌تری برای خرید بلیط قطار وجود دارد که امروزه بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است. شما می‌توانید با انجام پروسه‌ای ساده به‌وسیله گوشی تلفن همراه خود، بلیط سفرتان را به‌صورت آنلاین رزرو کنید. کافی است به سایت فروش بلیط قطار بروید، سپس مبدا و مقصد، زمان سفر، تعداد مسافر و نوع قطار مورد نظر را وارد کنید، به ‌این صورت لیستی از گزینه‌های موجود برای شما نمایش داده می‌شود. اکنون می‌توانید گزینه مناسب را با تغییر فیلتر زمان و شرکت‌های حمل ‌و نقل ریلی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید بر اساس نوع قطار، کیفیت امکانات، نوع سرویس‌دهی و قیمت آن نیز تغییر می‌کند. به ‌این‌ صورت شما می‌توانید متناسب با سلیقه و بودجه خود برای تهیه بلیط قطار تهران کرمان اقدام کنید.

از جاذبه‌های گردشگری کرمان دیدن کنید

کرمان جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی بسیاری دارد؛ از این‌رو بهتر است قبل از سفر، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید تا بتوانید از جاذبه‌ها و بناهای زیبای کرمان دیدن کنید. باغ شاهزاده ماهان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر کرمان به‎شمار می‎رود، زیبایی خیره‌کننده باغ شاهزاده ماهان توجه همگان را به خود جلب کرده است. این باغ در دسته باغ‌های تاریخی و دیدنی قرار دارد. باغ فتح‌آباد، حمام گنج‌علی‌خان، حمام وکیل و … از دیگر مکان‌های دیدنی شهر قدیمی و تاریخی کرمان به‌شمار می‌روند. اگر به تفریحات زمستانی علاقه دارید سری به پیست اسکی سیرچ بزنید و تفریحی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. این پیست اسکی، بزرگ‌ترین پیست اسکی جنوب شرقی ایران و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر کرمان است.

سفر به کرمان

با فلای تودی به دنیایی از تاریخ و تمدن سفر کنید

فلای تودی سایتی معتبر و همراهی مطمئن برای رزرو بلیط قطار شما خواهد بود. سایت فروش فلای تودی ضمن تضمین امنیت و راحتی سفر، خریدی آسان را برای شما فراهم می‌کند. فلای تودی لیستی از زمان‌ها و قیمت‌های متفاوت را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. همین‌طور نمودار قیمتی و تقویم قیمتی سایت فلای تودی به شما کمک می‌کند تا خرید ارزان‌تری داشته باشید و در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. سایت فلای تودی ضمن این‌که با پشتیبانی ۲۴ ساعته راهنمای سفر شما خواهد بود، با ارائه خدمات پیگیری، شما را از وضعیت رزرو بلیط‌تان مطلع خواهد کرد. حتی اگر تصمیم بگیرید بلیط خود را کنسل کنید، فلای تودی با ارائه خدمات استرداد بلیط، در روند کنسل‎کردن بلیط راهنمای شما خواهد بود و بر اساس قوانین مربوط به استرداد بلیط وجه پرداختی‌تان را به شما برمی‎گرداند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.