نزدیکترین ساحل به ماسال کدام ساحل است؟

ماسال یکی زیباترین مناطق کوهپایه‌ای در شمال غرب گیلان است که سالانه گردشگران و طبیعت‌دوستان زیادی از آن بازدید می‌کنند. طبیعت بی‌نظیر ماسال و آب‌وهوای خاص آن، قطعا سبب خواهد شد تا خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید؛ البته در نظر داشته باشید که در بعضی از اوقات سال، این منطقه میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و بهتر است تا قبل از شروع سفر، نسبت به رزرو یکی از هتل های ماسال اقدام کنید.

نزدیک‌ترین ساحل‌ها به ماسال

ماسال یکی از مناطقی است که خط ساحلی نداشته و برای این که از دریای خزر دیدن کنید، لازم است تا از این شهرستان خارج شده و به یکی از شهرستان‌های مجاور بروید. نزدیک‌ترین سواحلی که به ماسال وجود دارند عبارت‌اند از:

ساحل رضوانشهر

فاصله رضوانشهر تا ماسال تقریبا ۴۰ کیلومتر بوده می‌توانید به‌راحتی و تنها در عرض ۴۵ دقیقه، به این شهرستان برسید. ساحل این منطقه جزو سواحل آزاد کشور محسوب شده و به همین دلیل، از تمیزی و دست‌نخوردگی خاصی برخوردار است؛ اما در عین حال، امکانات رفاهی و تفریحی چندانی نیز در این ساحل وجود نداشته و علاوه بر این، هیچ نجات غریقی هم اطراف آن حضور ندارد.

ساحل گیسوم

یکی دیگر از سواحلی که فاصله چندانی با ماسال نداشته و می‌توانید در حدود ۵۰ دقیقه به آن برسید، ساحل گیسوم است. فاصله ساحل گیسوم تا ماسال، حدود ۴۸ کیلومتر بوده و از این نظر تفاوت چندانی با ساحل رضوانشهر ندارد. یکی از جذابیت‌های این ساحل، فاصله کم آن با جنگل گیسوم است؛ بدین صورت که اگر جاده جنگل را تا انتها ادامه دهید، در نهایت به دریای خزر خواهید رسید.

یکی از مزایای این منطقه، وجود یک مجموعه تفریحی است که می‌توانید با پرداخت هزینه، از امکانات رفاهی آن استفاده کنید؛ همچنین در نظر داشته باشید که ساحل گیسوم، میزبان گردشگران بیشتری بوده و اگر ازدحام جمعیت برای‌تان آزار دهنده است، بهتر است تا اولویت را با سواحل دیگر این منطقه قرار دهید.

بندر انزلی

یکی دیگر از سواحلی که فاصله چندانی با ماسال نداشته و می‌توانید از آن دیدن کنید، ساحل بندر انزلی است. این ساحل تقریبا ۶۰ کیلومتر با ماسال فاصله دارد و برای رسیدن به آن، حداکثر ۱ ساعت در مسیر خواهید بود. بزرگ‌ترین مزیت ساحل بندر انزلی، وجود امکانات رفاهی و تفریحی است که سبب می‌شوند تا با خیالی راحت و بدون نگرانی، ساعت‌هایی متوالی را به گشت‌وگذار در کنار دریای خزر بپردازید.

لازم به ذکر است که اگر قصد سفر به ماسال را داشته و می‌خواهید در کنار اقامت در این شهرستان از این خطوط ساحلی زیبا نیز دیدن کنید، با توجه به ازدحام جمعیت گردشگران، بهتر است تا قبل از شروع سفر یکی از هتل های ماسال را رزرو کرده تا از محل اقامت خود اطمینان حاصل کنید.

کدامیک از ساحل‌ها بهتر از بقیه است؟

در واقع پاسخ دادن به این سوال کمی دشوار خواهد بود؛ چرا که هر کدام از سواحلی که معرفی شدند، ویژگی‌های متفاوتی از باقی سواحل داشته و در واقع خوب بودن آن‌ها، به نوع انتظارات شما بستگی دارد.

بهترین ساحل از نظر نزدیک بودن

اگر نزدیک بودن ساحل را ترجیح می‌دهید، ساحل رضوانشهر بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید؛ البته سواحل دیگر نیز فاصله زیادی ندارند اما در هر صورت، این ساحل از باقی آن‌ها نزدیک‌تر است. همچنین ساحل رضوانشهر از باقی سواحل خلوت‌تر بوده و آرامش خوبی را به شما هدیه خواهد داد.

نزدیکترین ساحل دریای خزر به ماسال

بهترین ساحل از نظر خدمات

اگر خدمات رفاهی و تفریحی از اولویت بالاتری برخوردار هستند، بهترین ساحلی که می‌توانید از آن دیدن کنید، ساحل بندر انزلی است. امکانات متنوعی برای این منطقه در نظر گرفته شده‌اند و پیشنهاد می‌کنیم که اگر نسبت به وجود خدمات حساس هستید و یا این که کودک به همراه دارید، این ساحل را انتخاب کنید.

بهترین ساحل از نظر خاص بودن

برای کسانی که می‌خواهند تا تجربه‌ای متفاوت داشته باشند و بعد از خروج از جنگل مستقیما به دریا برسند، ساحل گیسوم بهترین گزینه است.

در چه فصلی به ماسال سفر کنیم؟

با توجه به ارتفاع بالای این منطقه، ماسال در فصولی مانند پاییز و زمستان بسیار سرد بوده و قاعدتا آب‌وهوای آن می‌تواند برای بسیاری از گردشگران آزاردهنده باشد. برای این که بتوانید تجربه خوبی از مناظر طبیعی داشته و چشم‌اندازهای جذابی را مشاهده کنید، بهترین زمان سفر به ماسال، اواخر بهار تا اواخر تابستان است؛ البته تعدادی از طبیعت‌دوستان نیز برخلاف اغلب مسافران، ترجیح می‌دهند تا در فصل‌های پاییز و زمستان به این منطقه سفر کنند؛ چرا که میزان بارش برف در ماسال زیاد بوده و ییلاق‌ها و طبیعت این منطقه حتی هنگامی که از برف نیز پوشیده شده‌اند، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند.

لازم به ذکر است که در تمامی فصول سال، نه تنها هتل های ماسال، بلکه باقی خدمات رفاهی نیز فعال هستند و قطعا از لحاظ امکانات دچار مشکل نخواهید شد.

رزرو هتل و سفر به ماسال

نحوه رزرو هتل و سفر به ماسال

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌ و فراگیر شدن اینترنت، بسیاری از فعالیت‌های روزمره انسان‌ها از این طریق انجام می‌شوند. کارهایی مانند خرید بلیط و رزرو هتل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی زیادی، این خدمات را از طریق وب‌سایت خود و به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد دارید سفری مطمئن و رضایت‌بخش را پیش رو داشته باشید، مستقیما به وب‌سایت فلای‌تودی مراجعه کرده و از امکانات این مجموعه استفاده کنید.

فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و توانسته تا طی سالیان فعالیت خود، خدمات بسیار متنوع و باکیفیتی را به گردشگران مختلف ارائه دهد. امکاناتی از جمله رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار و…، توسط این مجموعه فراهم شده‌‌اند و می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن، هر کدام از این خدمات را دریافت کنید. لازم به ذکر است که با توجه به توریستی بودن منطقه ماسال، اگر قصد مسافرت به این ناحیه را دارید، حتما یکی از هتل های ماسال را رزرو کرده و سپس سفر خود را شروع کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.