فواید پوست پرتقال برای پوست

از فواید پوست پرتقال برای پوست چه می‌دانید؟ پرتقال نه‌تنها به‌عنوان یک میوه خوشمزه و پرخاصیت، برای حفظ سلامت شما انتخابی بسیار مناسب است بلکه پوست آن نیز فواید مختلفی را به‌دنبال دارد.

در واقع، پوست پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین C بوده و دارای خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی است که به افزایش سلامت پوست شما کمک می‌کند و تاثیرات خوبی بر حفظ شادابی آن دارد.

فواید پرتقال برای پوست کدام است؟

پوست پرتقال طیف وسیعی از فواید مانند درمان آکنه برای پوست‌های چرب را ارائه می‌دهد. همچنین به‌عنوان یک عامل روشن‌کننده در نظر گرفته می‌شود و به رفع لکه‌های صورت و رنگدانه‌ها کمک می‌کند.

خواص آنتی‌اکسیدانی پوست پرتقال آن را به یک ماده فوق‌العاده برای تولید انواع ماسک‌ها و اسکراب‌های صورت تبدیل می‌کند که در پاک‌سازی، سلامت و لطافت پوست شما تاثیرگذار است.

ویتامین C برای عملکرد مناسب بدن ضروری است و از آنجایی‌که پوست بزرگترین عضو بدن به‌ شمار می‌رود، این ماده نیز تاثیرات خوبی بر آن می‌گذارد؛ بنابراین، وقتی ویتامین سی به‌صورت موضعی استفاده شود نیز مفید خواهد بود.

تاثیر پوست پرتقال بر لایه برداری صورت

یکی از فواید پوست پرتقال برای پوست این است که می‌تواند سلول‌های مرده را از طریق لایه‌برداری مناسب از بین ببرد و به‌عنوان یک اسکراب یا سرم به بازشدن منافذ صورت شما کمک کند.

از طرف ‌دیگر باید این را هم در نظر داشت که استفاده منظم از پوست پرتقال در روتین مراقبتی باعث می‌شود تا آسیب‌های ناشی از نور خورشید که در تغییر رنگ پوست تاثیر دارد نیز تا حد زیادی از بین برود.

کاهش لکه های تیره با استفاده از پوست پرتقال

پوست پرتقال غنی از ویتامین C است و می‌تواند به کاهش لکه‌های تیره و محوشدن سریع آن‌ها کمک کند، ازاین‌رو با استفاده از این ماده طبیعی می‌توانید حالتی یکنواخت و صاف برای پوست صورت خود ایجاد کنید.

فواید پوست پرتغال

پوست پرتقال درخشندگی را افزایش می دهد

لایه‌برداری طبیعی و روشن‌کنندگی که از فواید پوست پرتقال برای پوست به ‌شمار می‌روند، باعث می‌شود تا این ماده برای افزایش درخشندگی صورت شما نیز بسیار موثر واقع شود.

ازاین‌رو باید گفت پوست پرتقال با توجه به ترکیبات مناسب خود، قادر است که لکه‌های تیره را محو کند، رنگ ناهموار پوست را بهبود ببخشد و در عین حال صورتی صاف و زیبا برای شما به‌ وجود آورد.

جلوگیری از بروز آکنه با پوست پرتقال

پرتقال دارای اسیدسیتریک است که به خشک‌شدن آکنه و کاهش اندازه آن‌ها کمک می‌کند، همچنین تولید سموم اضافی را کنترل کرده و ازاین‌طریق می‌تواند در پیشگیری از بروز جوش و آکنه موثر باشد؛ بنابراین، این مورد هم از دیگر فواید پوست پرتقال برای پوست محسوب می‌شود.

خواص ضدپیری پوست پرتقال

پودر پوست پرتقال حاوی کلسیم مناسبی است که پوست صورت را بازسازی کرده و شما را از شر چربی اضافی خلاص می‌کند تا نگرانی کم‌تری دررابطه‌با ایجاد جوش داشته باشید.

در ضمن تولید کلاژن می‌تواند روند پیری صورت را کندتر کند و در ایجاد پوستی محکم و انعطاف‌پذیر نیز موثر است که با استفاده از پوست پرتقال چنین خاصیتی را نیز مشاهده می‌کنید.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

با توجه به اینکه پوست پرتقال خواص ضدالتهابی دارد می‌توان انتظار داشت که با کمک این ماده بتوانید از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید تا سلامت و شادابی را برای شما به ارمغان آورد.

چگونه پوست پرتقال را در مراقبت از پوست قرار دهیم؟

برای اینکه بتوانید از فواید پوست پرتقال برای پوست بهره‌مند شوید باید از راه‌های مختلفی این ماده باارزش را در روتین مراقبتی خود قرار دهید که برای این منظور در ابتدا بهتر است پودر آن را تهیه کنید.

برای درست‌کردن پودر، باید در ابتدا پوست‌ها را روی سینی که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا زمانی که متوجه شوید پوست‌های پرتقال آب خود را از دست داده‌اند.

بعد از این کار، پوست‌ها را بردارید و در مخلوط‌کن یا آسیاب دستی به پودر تبدیل کنید. می‌توانید پودر را با عسل، ژل آلوئه‌ورا یا شیر مخلوط کنید تا یک اسکراب ملایم صورت برای تقویت درخشندگی خود به‌ دست آورید.

در نظر داشته باشید که استفاده از اسکراب برای لایه‌برداری صورت امکان دارد باعث خشک‌ شدن پوست شما شود. بنابراین، بهترین کار این است که بعداز این کار مقداری کرم مرطوب کننده روی صورت خود بزنید. برخی دیگر از ماسک‌هایی که می‌توان با این پودر درست کرد به شرح زیر هستند.

اسکراب پوست پرتقال و شیر نارگیل

برای بهره‌مندی از فواید پوست پرتقال برای پوست صورت این امکان وجود دارد تا مقداری از پودر تهیه ‌شده را با کمی شکر و شیر نارگیل مخلوط کنید تا به حالت خمیری تبدیل شود.

مقداری از این ماسک را روی صورت بزنید و اجازه دهید تا مدتی روی پوست باقی بماند، سپس با استفاده از آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک در حذف سلول‌های مرده تاثیرگذار است.

ماسک صورت پوست پرتقال و آبلیمو

فواید پوست پرتقال برای پوست شما زمانی که مقداری از آن را با آبلیمو ترکیب می‌کنید این است که می‌تواند در ازبین‌بردن لکه‌های تیره و حالت برنزه صورت بسیار موثر باشد.

برای این کار در ابتدا ۲ قاشق غذاخوری پودر پرتقال بردارید و ۲ تا ۳ قطره آبلیمو به آن اضافه کنید بعد از مخلوط ‌کردن، خمیری یک‌دست ایجاد می‌شود که باید به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت بماند.

در آخر نیز صورت خود را به‌آرامی با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب ‌کننده مناسب استفاده کنید که برای این منظور کرم مرطوب کننده صورت نیوا انتخاب مناسبی است.

ماسک صورت پوست پرتقال و ماست

این ماسک را برای جوان‌سازی صورت و داشتن رنگ پوست یکدست امتحان کنید. برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال و ۲ قاشق غذاخوری ماست را مخلوط کرده و روی صورت خود بزنید، بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید تا ظاهری شفاف و تازه داشته باشید.

ماسک صورت پوست پرتغال

جمع‌بندی

از فواید پوست پرتقال برای پوست باید مواردی همچون جوان‌سازی، محافظت در برابر نور خورشید، رفع لکه‌های تیره و جلوگیری از بروز آکنه اشاره کرد که برای دستیابی به این خواص می‌توانید از پودر آن در ترکیب با دیگر مواد طبیعی به‌صورت ماسک استفاده کنید.

سوالات متداول

فواید پوست پرتقال برای پوست صورت کدام است؟

درخشندگی، لایه‌برداری، رفع لکه‌های پوست، جوانسازی و محافظت در برابر نور خورشید از جمله خواص پوست پرتقال است.

چطور از پوست پرتقال در روتین مراقبتی استفاده کنیم؟

برای استفاده از پوست پرتقال در روتین مراقبتی باید آن را به‌صورت پودر درآورید و در ترکیب با دیگر مواد طبیعی، ماسک صورت درست کنید.

ماسک پوست پرتقال و ماست چه تاثیری روی صورت دارد؟

ترکیب این مواد با یکدیگر به روشن‌شدن پوست صورت کمک می‌کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.