با این عادت‌ها دچار پیری زودرس می‌شوید

برخی از عادات روزمره زندگی با تاثیر منفی بر اندامهای بدن، موجب پیری زودرس آنها می شود.

شغل
در حالی که هر یک از انسانها در مشاغلی مشغول به کار هستند، که برای سایرین مفید و موثر است، اما به طور غیرمستقیم موجب تضعیف و رکود تدریجی قوای بدن می شود. براساس تحقیقات دانشمندان کار منبع اصلی استرس و در نتیجه بیماریهای قلبی و تحلیل سلولهاست. به علاوه صرف وقت زیاد در محل کار به معنی کاهش وقت برای فعالیت های مفیدی چون ورزش کردن، تهیه و مصرف غذاهای سالم و خواب کافی می باشد. برای کاهش این آسیب ها باید ساعات کاری خود را کاهش و بخشی از ساعات عصر و تعطیلات آخر هفته را به این گونه فعالیت های مفید اختصاص داد.

صابون
ممکن است تصور کنید صابون بهترین دوست برای پوست شماست، اما کاملا در اشتباهید. پوست دارای پوششی اسیدی است که به عنوان حصاری طبیعی عمل می کند. با استفاده از صابون این لایه روغنی محافظ از روی پوست شسته شده و علاوه بر خشکی پوست، آسیب پذیری آن در برابر باکتری ها و آلودگی ها نیز بیشتر می شود.
صابونهای با PH طبیعی و فاقد مواد شیمیایی می تواند راه حلی برای این کار باشند.

استفاده از هدفون و هندزفری
کاهش شنوایی، یکی از نشانه های کهولت سن محسوب می شود، اما استفاده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موزیک، می تواند روند سنگینی گوش را تسریع کند. موسیقی با صدای بلند آثار مخرب آنها را تشدید می کند.

خوابیدن
خوابیدن طولانی روی یک سمت بدن و فشار درازمدت یک طرف صورت روی بالش موجب پیدایش خطوطی در چهره می شود که در صورت تکرار آن، این خطوط برای همیشه روی صورت می ماند. قرار گرفتن صورت روی بالشی همچنین رطوبت پوست را گرفته و خشکی و چین و چروک ایجاد می کند. به پشت خوابیدن و استفاده از ابریشم و ساتن به عنوان روبالشی، تاثیر بسزایی در کاهش این اثرات دارد.

رژیم غذایی کم چرب
برخی افراد برای جلوگیری از چاقی و بیماریهای قلبی، چربی ها را بطور کامل از برنامه غذایی خود حذف می کنند، در حالی که نبود چربی های مفیدی مانند امگا۳ در بدن تاثیرات مخربی بر بدن بخصوص در پوست دارند. روغن زیتون، روغن کنجد و روغن ماهی نه تنها مضر نبوده؛ بلکه سلامتی و جوانی پوست و افزایش قوای جسمی را به دنبال دارد.

منبع: صدف نیوز

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.