تمام رکوردهایی که اسپانیا با قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ شکست

پیروزی پرگل اسپانیا مقابل ایتالیا، با شکسته شدن چند رکورد تیمی و انفرادی برای ماتادورها همراه بود.

پیروزی ۴ بر صفر اسپانیا مقابل ایتالیا در فینال یورو ۲۰۱۲ قاطع‌ترین پیروزی یک تیم در تاریخ دیدارهای فینال رقابت‌های یورو و جام جهانی محسوب می‌شود.

همچنین اسپانیایی‌ها با این پیروزی، تبدیل به نخستین تیمی شدند که سه جام معتبر بین‌المللی را به صورت متوالی کسب کرده‌اند . همچنین این سومین قهرمانی اسپانیا در رقابت‌های یورو بود.به این ترتیب، اسپانیایی‌ها با رکورد سه قهرمانی آلمان در این رقابت‌ها برابر شدند.علاوه بر این، ۱۳ نفر از بازیکنان اسپانیا، نخستین بازیکنانی بودند که دو بار پیاپی قهرمان یورو می‌شوند.

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان اسپانیا، تبدیل به نخستین بازیکنی شد که به رکورد ۱۰۰ پیروزی ملی دست پیدا می‌کند.همچنین کاسیاس در این رقابت‌ها رکورد ۵۰۹ دقیقه بدون گل را از خود بر جای گذاشت و موفق شد رکورد ۴۹۴ دقیقه بدون گل دینو زوف دروازه‌بان ایتالیایی را بشکند.

فرناندو تورس که عنوان آقای گلی یورو ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داد، تبدیل به نخستین بازیکنی شد که در دو فینال رقابت‌های یورو موفق به گلزنی می‌شود.همچنین ژاوی نیز نخستین بازیکنی شد که در دو فینال یورو پاس گل می‌دهد.

همچنین، داوید سیلوا با دو گل زده و سه پاس گل، مستقیما در پنج گل تیمش در این رقابت‌ها دخالت داشت که این موضوع هم نوعی رکورد محسوب می‌شود.

در پایان رقابت‌های یورو ۲۰۱۲، شش بازیکن به صورت مشترک در صدر فهرست بهترین گلزنان این رقابت‌ها قرار گرفتند اما عنوان آقای گلی به فرناندو تورس رسید. فرناندو تورس از اسپانیا، ماریو مانژوکیچ از کرواسی، ماریو گومس از آلمان، ماریو بالوتلی از ایتالیا، کریستیانو رونالدو از پرتغال و الن زاگوئف از روسیه همگی با سه گل زده در صدر فهرست بهترین گلزنان یورو ۲۰۱۲ قرار گرفتند.تورس و گومس هر دو یک پاس گل نیز داده‌اند اما از آنجایی که تورس دقایق کمتری بازی کرده، عنوان آقای گلی یورو ۲۰۱۲ به مهاجم اسپانیا رسید.

همچنین در صدر فهرست بازیکنانی که بیشترین پاس گل را داده‌اند، استیون جرارد از انگلیس، داوید سیلوا از اسپانیا، مسوت اوزیل از آلمان و آندری آرشاوین از روسیه همگی با سه پاس گل قرار گرفتند.

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، از تماشاگران ایرلندی به دلیل رفتار دوستانه در طول برگزاری رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ تقدیر می‌کند. در رقابت هایی که سرشار از جریمه به دلیل شعارهای نژادپرستانه بود، ایرلندی ها به دلیل رفتارهای دوستانه خود در طول برگزاری مسابقات مورد تقدیر واقع شدند.

«جیانی اینفانتینو»، دبیرکل یوفا، گفت: رفتار تماشاگران ایرلندی همه را تحت تاثیر قرار داد.رفتار تماشاگران، نتایج ایرلندی ها را تسکین بخشید.میشل پلاتینی، رئیس یوفا، به ایرلند می‌رود تا جایزه را به آنها تقدیم کند.

این جایزه به «جیمز نولان»، هوادار ۲۱ ساله ایرلندی، اهدا خواهد شد که به طور غم انگیزی جسد وی در طول برگزاری تورنمنت در کانال آبی در «بیدگوژ» پیدا شد. یورو ۲۰۱۲ اولین تورنمنت مهمی بود که ایرلندی ها پس از جام جهانی ۲۰۰۲ در آن شرکت داشتند.

در ادامه نگاهی به برخی آمار و ارقام این رقابت‌ها خواهیم داشت:

مجموع گل‌ها: ۷۲ میانگین گل در هر بازی: ۲٫۴ بیشترین گل ‌زده: اسپانیا با ۱۲ گل

کمترین گل‌ زده: جمهوری ایرلند با یک گل بیشترین گل خورده: جمهوری ایرلند با ۹ گل

کمترین گل خورده: اسپانیا با یک گل بهترین تفاضل گل: اسپانیا با تفاضل گل +۱۱

بدترین تفاضل گل: جمهوری ایرلند با تفاضل گل -۸ اولین گل تورنمنت: روبرت لواندوفسکی لهستان به یونان

آخرین گل تورنمنت: خوان ماتا اسپانیا به ایتالیا سریع‌ترین گل: دقیقه ۲ و ثانیه ۱۴ توسط پیتر ییراچک جمهوری چک به یونان

دیرترین گل: دقیقه ۹۱ و ثانیه ۳۵ توسط مسوت اوزیل آلمان به ایتالیا گل به خوری: گلن جانسون انگلیس مقابل سوئد

پرگل‌ترین مسابقه: آلمان ۴ – یونان ۲ کم‌گل‌ترین مسابقه: پرتغال صفر – اسپانیا صفر و انگلیس صفر – ایتالیا صفر

بهترین پیروزی: اسپانیا ۴ – ایرلند صفر و اسپانیا ۴ – ایتالیا صفر بیشترین پیروزی: آلمان و اسپانیا با ۴ پیروزی

کم‌ترین پیروزی: هلند، لهستان و ایرلند بدون پیروزی بیشترین شکست: هلند و ایرلند با ۳ شکست

پنالتی‌ها: ۴ کارت زرد: ۱۲۱ کارت قرمز: ۳ بیشترین کارت زرد: ایتالیا با ۱۵ کارت کمترین کارت زرد: دانمارک و آلمان با ۴ کارت

منبع: ایسنا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.