در شغلتان درجا نزنید

حتما کسانی را دیده اید که سال‌ها در یک موقعیت شغلی خاص مانده‌اند بدون اینکه پیشرفت و تغییری کنند. هم خودشان و هم دیگران قانع شده‌اند که شرایط بهتری در انتظارشان نیست و این یعنی درجا زدن. پای صحبت‌شان که بنشینید از دست‌های پشت پرده، حسودی همکاران و دیده نشدن زحمات‌شان حرف می‌زنند اما واقعیت این است که خیلی وقت‌ها خودمان باعث می‌شویم پیشرفت نکنیم. رفتارها و روش کاری غلط ما مقصر اصلی هستند. اگر می‌خواهید جزو این افراد نباشید این نکته‌ها یادتان باشد:

منظم بودن مسأله خیلی مهمی است. اگر به هر بهانه‌ای مثل میهمانی داشتن، مریض بودن بچه و همسر، خانه تکانی، سر زدن به مادر و… دیر می‌رسید سر کار و زودتر از زمان مقرر خارج می‌شوید، بدانید که قدم اول درجا زدن را برداشته اید. هیچ مدیری به کارمندی که منظم نبوده و برای ساعات کاری‌اش ارزش قائل نیست، مسئولیت‌های مهمتر و بیشتر نمی‌سپارد.

گاهی پیش می‌آید از شما می‌خواهند کاری انجام دهید که جزو وظایف شما نبوده است. اگر می‌بینید می‌توانید با انجام آن، کارها را راه بیندازید مخالفت نکنید. اینکه مدام بگویید من برای این کار پولی نمی‌گیرم یا حقوقم به اندازه کافی نیست، کارفرما و مدیرتان را دلزده می‌کند. پذیرفتن کارهای بیشتر نشان می‌دهد که شما می‌خواهید تغییر کنید و تنها انجام دادن کاری که به‌خاطرش استخدام شده‌اید این حس را به رئیس‌تان انتقال می‌دهد که از مقام فعلی‌تان راضی هستید.

محل کارتان برنامه‌های تفریحی ویژه کارکنان دارد؟ در آنها حتماً شرکت کنید. این نشان می‌دهد شما به محل کار و همکاران‌تان به عنوان بخشی از زندگی‌تان نگاه می‌کنید و خودتان را جزئی از تیم می‌دانید. ارزشی که برای محل کارتان قائلید باعث می‌شود روی شما بیشتر حساب کنند و در موقعیت‌های کاری بهتر به یاد شما باشند.

اگر برای یاد گرفتن مهارت‌های جدید مقاومت می‌کنید، نباید انتظار پیشرفت داشته باشید. گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط نشان می‌دهد که شما چقدر به کارتان علاقه دارید و می‌خواهید پیشرفت کنید.

فکر می‌کنید کسی زحمات شما را نمی‌بیند؟ خودتان تلاش کنید مهارت‌ها، توانایی و کارهای خوب شما را ببینند. اگر کاری را بخوبی انجام داده‌اید درباره آن با مدیرتان حرف بزنید و توضیح دهید.

اگر می‌گویید کاری را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که تحویل می‌دهید. عدم موفقیت در انجام این کار، حتی با وجود موانع، توانایی‌تان را در پیشرفت شغل‌ مختل می‌کند.

‌اجازه ندهید همکاران و مدیرتان شما را کارمندی عادی بدانند. سخت کار کنید، در طرح‌های مهم همکاری کنید و از کمک کردن به همکاران‌تان دریغ نکنید. اینکه فردی قابل اعتماد باشید بخش زیادی از راه پیشرفت شما را هموار می‌کند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.