برای مدیرانی که یک کارمند را دوست ندارند

معمولاً همه چیز آن‌طور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. گاهی مجبوریم با اتفاقات کنار بیاییم. مثلاً ممکن است شما کارمندی داشته باشید که نحوه کار یا رفتارش مورد تأیید‌تان نیست اما چاره‌ای جز همکاری با او ندارید. اگر در چنین شرایطی هستید باید سعی کنید با این مسأله با راهکارهایی کنار بیایید و اجازه ندهید کارتان به این دلیل به بن‌بست بخورد.

– قدرت مدیریت شما در چنین شرایطی مشخص می‌شود. سعی کنید محکم باشید و صریح خواسته هایتان را از کارمندتان بخواهید. اگر کارش را کند انجام می‌دهد برایش زمان تعیین کرده و در زمان مقرر نتیجه را بپرسید. شفاف بودن توقعات شما از او، راه‌ها را برای بهانه‌جویی و از زیر کار در رفتن می‌بندد.

– شما نمی‌توانید کسی را تغییر دهید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید. پس به جای اینکه از او بخواهید شخصیتش را تغییر دهد، سعی کنید خودتان را با او وفق دهید.

– کمی مثبت نگاه کنید و سعی کنید نقاط قوت او را شناسایی کرده و از آنها بهره ببرید. شاید کارمندتان تا به حال در بخشی که استعدادش را دارد، به کار گرفته نشده است. می‌توانید در این باره با خودش هم صحبت کنید و نظرش را بپرسید.

– اگر همکارتان مثل شما زن است، سعی کنید نکات مشترکی بین خودتان و او پیدا کنید و گاهی درباره‌اش گفت‌و‌گو کنید. به عنوان دو زن حتماً ویژگی‌های مشترکی دارید. مثل حرف زدن درباره مدرسه بچه‌ها، غذایی که تازه پخته اید، راهکارهایتان برای رسیدن به کارهای خانه و…

– کمی حواستان به رفتار خودتان باشد. بله شما از این کارمند خوشتان نمی‌آید ولی اگر هربار در مواجهه با او عصبانی و عبوس باشید و با بداخلاقی با او صحبت کنید، این مسأله بغرنج‌تر می‌شود. کمی رفتارتان را کنترل کرده و مانند دیگر کارمندان با او رفتار کنید. اجازه ندهید او به احساس درونی شما نسبت به خود پی ببرد.

– بد نیست عملکرد خودتان را هم بررسی کنید. اگر او نمی‌تواند کارهایی که شما خواسته اید به درستی انجام دهد، شاید به این دلیل است که به درستی متوجه وظایفش نشده است. از خودتان بپرسید که وقت کافی برای او صرف کرده اید تا از انتظارات شما با خبر باشد؟ شرایط و نحوه کار را بخوبی توضیح داده اید؟ نقاط ضعف و قوتش را به او گوشزد کرده اید یا نه؟ شاید لازم است کمی بیشتر برای او وقت بگذارید.

– اگر با همه این کارها بازهم نمی‌توانید با کارمندتان کنار بیایید، با مدیر ارشد خود صحبت کنید و بگویید که این شخص عملکرد تیم شما را به خطر می‌اندازد. البته بعد از امتحان کردن همه راه ها، چون شما هم باید برای عملکرد خودتان و تیم‌تان پاسخگو باشید و نباید اجازه بدهید یک نفر تلاش‌های شما و بقیه را به خطر بیندازد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.