دمنوشی برای کاهش قندخون و لاغر شدن

مصرف دم نوش برگ کرفس خشک شده با چای سبز به لاغری و کاهش قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند. کرفس گیاهی است کم کالری و به عنوان یک ماده غذایی لاغر کننده می‌توان از آن استفاده کرد.

کرفس از دیدگاه طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک است که موجب تحلیل رطوبت‌ها شده و در کاهش وزن بسیار کمک کننده است. آنچه که کرفس را به عنوان یک ماده غذایی لاغر کننده از دیگر سبزی‌ها متمایز کرده است دیر هضم بودن آن بوده و فرد پس از مصرف آن احساس گرسنگی کمتری احساس می‌کند.

چرایی اثرات لاغر کننده کرفس

کرفس به دلیل اینکه گرسنگی را به تعویق می‌اندازد نیاز بدن را به برخی از مواد غذایی مانند برنج، نان و دیگر غذاهای حاوی کربوهیدرات‌ها کاهش می‌دهد. چای سبز نیز در کاهش وزن بسیار کمک کننده است, دارای موادی به نام پلی فنول بوده که در افزایش حرارت بدن کمک می‌کند و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

چای سبز قند خون افراد را نیز کاهش می‌دهد و ترکیبی مفید برای افراد دیابتی است البته در مصرف چای سبز نباید زیاده روی کرد چون به کبد آسیب وارد می‌کند.

اگر از برگ‌های خشک شده کرفس و چای سبز دم نوشی تهیه کنید و حداقل یک بار در روز افراد مصرف کنند بسیار بر لاغری تاثیر خوبی می‌گذارد. دو قاشق چای خوری چای سبز همراه با نصف قاشق چای خوری کرفس آسیباب شده را با یک و نیم لیوان آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت غیر مستقیم دم کرد.

سید جواد علوی؛ کارشناس طب سنتی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.