پنج درمان خانگی برای مقابله با سرماخوردگی

سرماخوردگی ‌ نوعی‌ بیماری‌ است‌ که‌ در اثر یک‌ عفونت‌ ویروسی‌ ایجاد می ‌شود و بینی، گلو، سینوس ها و مجاری‌ هوایی‌ (نای‌ و نایژه‌ها) را درگیر می‌ کند. زمستان است و سرماخوردگی، بیماری به ظاهر ساده‌ای که می‌تواند شما را چند روز از کار و زندگی بیندازد و اگر بدن ضعیفی داشته باشید، بارها در طول فصول سرد سال کلافه تان کند. در این مطلب می خواهیم چند مواد غذایی طبیعی، ساده و بی عارضه را معرفی کنیم تا زمستان امسال را بدون سرماخوردگی به سر برسانید.

آویشن
آویشن گیاهی است که می توانید به راحتی در باغچه منزل یا حتی در بالکن خانه تان داشته باشید. این گیاه که طعم خوبی به غذاها می دهد ضدعفونی کننده می باشد و گلودرد را برطرف می کند. یک مشت آویشن خشک را در آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم و صاف کنید و با کمی لیموترش و عسل مخلوط کرده و مرتباً در طول روز مصرف کنید.

لیموترش
لیموترش سرشار از ویتامین C و یک انتخاب مناسب برای روزهای سرد است. چکاندن آن در غذاها روشی برای مقابله با سرماخوردگی است. ترکیب یک قاشق عسل و آب لیموترش و اندکی آب نیز برای مقابله با سرماخوردگی مفید است.

سیر و زنجبیل
جوشانده سیر سرشار از ویتامین است و برای مقابله با سرماخوردگی موثر می باشد. آب را بجوشانید و یک حبه سیر رنده شده را داخل آن بریزید. بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه به آرامی بجوشد. برای افزایش قدرت این جوشانده اندکی زنجبیل تازه و رنده شده هم به آن اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دور از حرارت استراحت کند. کمی لیموترش و یک قاشق عسل افزوده و در طول روز میل کنید.

گیاه مریم گلی
یک قاشق برگ خشک مریم گلی را در یک لیوان بزرگ آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش تان را با یک قاشق عسل شیرین و مصرف کنید. این نوشیدنی مشکلات تنفسی مربوط به سرماخوردگی را برطرف می کند و خستگی را از بین می برد.

عسل
عسل باعث تسکین گلو می شود چون حاوی ترکیبات ضدباکتریایی و ضدالتهابی است. می توانید برای شیرین کردن دمنوش ها و جوشانده ها از این ماده غذایی استفاده کنید. البته عسل محصولاتی مانند گرده، ژله رویال و پروپولیس (موم) نیز دارد که خواص زیادی دارند.

منبع: تبیان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.