چرا هوس شیرینی می کنیم

علت هوس شیرینی چیست و چرا هوس شیرینی می کنیم؟

بدن انسان مثل یک ماشین عمل می کند. همانطور که برای حرکت ماشین سوخت را در مخزن قرار می دهید و سپس رانندگی می کنید. بدن هم نیاز به سوخت دارد تا بتواند حرکت کند. اگر بدن سوخت لازم نداشته باشد، میل به بعضی غذاها در انسان بیشتر می شود.

در طول روز مصرف خوراکی های سرشار از کربوهیدرات، فیبر بالا، پروتئین بی چرب و چربی های سالم برای بدن ضروری است.

۱- اگر به اندازه کافی غذا نخورده باشید یا چیزهای اشتباه خورده باشید، ممکن است هوس شیرینی کنید.
اگر کالری کافی مصرف نکنید بدن درجستجوی راهی سریع برای بدست آوردن سوخت می گردد. پس چه کار می کند؟ به دنبال شکر می رود! همانطور که می دانید، شکر به بدن انرژی سریع می دهد، حتی اگر آن انرژی لزوما انرژی خوبی نباشد.

بنابراین یک راه برای رسیدن به این خواسته کوچک این است که تنها چیزی را انتخاب کنیم که دارای شیرین کننده مصنوعی باشد، درست است؟ خیر اشتباه است! شیرین کننده های مصنوعی ممکن است لحظه ای این اشتیاق شیرین را برآورده کنند، اما این شیرینی بدن را فریب می دهد. در این حالت بدن فکر می کند که سوخت لازم را بدست آورده است، در صورتی که اینطور نیست.
کالری ها تنها چیزی هستند که انرژی واقعی را تامین می کنند و باید به طور منظم آنها را در قالب غذاهای کامل مصرف کنید و یک بار و برای همیشه چرخه مصرف قند را بشکنید.

۲- اگر احساس ناراحتی و کسالت کنید ممکن است هوس شیرینی کنید.
شکر و نمک اعتیاد آور هستند. چرا به شکر و نمک نیاز داریم؟ چون طعم آن ها خوب است. تولیدکنندگان تحقیقاتی را انجام می دهند تا تعیین کنند که کدام مواد غذایی بیشتر طعم مصرف کنندگان را شکوفا می کند.

هوس شیرینی

در واقع مغز ما برای لذت بردن از چیزهایی است که ما را خوشحال می کند. “شکر، به ویژه، در مغز موادی را آزاد می کند که باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم.” در واقع زمانی که فرد احساس کسالت و ناراحتی می کند هوس خوردن شیرینی در او زیاد می شود.

۳- اگر نشاستۀ بیش از حد خورده باشید و چربی و پروتئین کافی نداشته باشید، ممکن است هوس شیرینی کنید.
وقتی غذای سنگین و نشاسته ای می خورید، مانند یک کاسه بزرگ از پاستا یا ماکارانی، در واقع خودتان را برای خوردن یک شیرینی یا بستنی آماده می کنید. در واقع ماکارونی بدون فیبر یا پروتئین مثل یک کاسۀ بزرگ قند است. این کالری ها به سرعت جذب می شوند و شما را راضی و سیر نمی کنند. به عبارت دیگر، این کاسه بزرگ قند، مانند پروتئین یا چربی شما را سیر نمی کند.

هوس شیرینی
اگر نشاستۀ بیش از حد خورده باشید و چربی و پروتئین کافی نداشته باشید، ممکن است هوس شیرینی کنید.

۴-گاهی ممکن است در مواقع گرسنگی هوس شیرینی کنید.
اگر وعده غذایی تان بیش از حد طول بکشد، بدن به دنبال سریعترین راه برای کسب سوخت می گردد. به همین دلیل ترجیح می دهد غلات تصفیه شده و قندهای ساده را امتحان کند. در اواخر روز بدن انرژی را به عنوان چربی در بدن ذخیره می کند. در این مواقع ممکن است احساس گرسنگی کنید و میل به شیرینی در شما افزایش پیدا کند.

شاید برایتان جالب باشد که مقاله چرا هوس ترشی میکنیم را هم بخوانید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.