چرا هوس ترشی میکنیم

علت هوس ترشیجات چیست و چرا هوس ترشی می کنیم؟

گرایش غذا یک پدیده شایع است که برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد. این هوس های غذایی ممکن است انواع مختلفی داشته باشد از جمله میل به خوردن نمک، میل به خوردن یخ، میل به خوردن ترشیجات و …

ترشی جزء جدایی ناپذیر هر غذایی است. سرخپوستان، با حفظ مواد خام مثل میوه ها و سبزیجات در روغن ترشی درست می کنند، در حالی که کشورهای غربی از سرکه استفاده می کنند. در کشورهایی مانند ژاپن، کره و چین، ترشیجات در سس سویا یا ادویه جات نگهداری می شود.

ترشیجات می تواند منبع خوبی از کلسیم، منیزیم، آهن و بسیاری مواد مغذی مفید باشند که برای متابولیسم بدن بسیار ضروری است. بنابراین اگر این مواد مغذی در بدن کاهش پیدا کند ممکن است هوس خوردن ترشی کنیم.

اگر ترشی با سرکه درست شود نه تنها خوشمزه تر است، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن هم می شود. بنابراین اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف شود ممکن است هوس ترشی کنیم. در واقع با خوردن ترشیجات از این بیماری ها دور می شویم.

باکتری های خوب با برقراری ارتباط مستقیم با سیستم عصبی مرکزی، عملکرد مغز را بهبود می بخشند. بنابراین مصرف ترشیجات سلامت روان را افزایش می دهند. بنابراین اگر سیستم عصبی مرکزی دچار اختلال شود هوس ترشی می کنیم.

عدم توازن در کبد و کیسه صفرا و مصرف غذاهای بسیار چرب و سرخ کرده باعث می شود میل به ترشی افزایش یابد. ترشیجات درست شده با میوه ها و سبزیجات خواصی دارند که از کبد محافظت می کنند یا آسیب های ناشی از کبد را کاهش می دهند. همچنین هضم را بهبود می بخشد و برای افراد مبتلا به آفت های دهان اثر آرام بخشی ایفا می کنند. بنابراین اگر سیستم کبد و کیسه صفرا به درستی عمل نکند میل به خوردن ترشی افزایش می یابد.

هوس ترشی
اگر مواد مغذی همچون کلسیم، منیزیم، آهن و… در بدن کاهش پیدا کند ممکن است هوس خوردن ترشی کنیم.

اگر از عفونت ادراری رنج می برید، ترشیجاتِ حاوی سرکه به عنوان ضد قارچ و ضد باکتری عمل می کند و باعث مهار رشد باکتری و مبارزه با عفونت می شود. یکی از دلایلی که هوس ترشی افزایش می یابد ممکن است وجود عفونت ادراری در بدن باشد.

ترشی سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند که به دلیل کاهش آلودگی به فرایند اکسیداسیون بدن کمک می کنند. بنابراین اگر فرایند اکسیداسیون به درستی عمل نکند میل به خوردن ترشی افزایش می یابد.

ترشیجات ساخته شده از سبزیجات مانند خیار، هویج و تربچه حاوی فیبر هستند که به هضم غذا کمک می کنند. بنابراین اگر هضم غذا به درستی انجام نشود ممکن است هوس ترشی کنیم.

سدیم به معنی الکترولیت است. ترشی ها همچنین حاوی سدیم زیاد هستند که ممکن است چیز بدی نباشد. بنابراین کمبود آب بدن و سوء هاضمه هر دو با خیار ترد و خیار خیس شده در سرکه کاهش می یابد. بنابراین اگر دچارکمبود آب بدن و سوء هاضمه شویم ممکن است هوس ترشی کنیم.

خوردن غذاهای ریز شده مانند ترشی معمولا می تواند خطر بیماری های پوستی، آسم و بعضی اختلالات ایمنی بدن را کاهش دهد. بنابراین در صورت بروز بیماری های پوستی، آسم و اختلالات ایمنی بدن ممکن است هوس ترشی کنیم.

ترشی که با استفاده از نمک تخمیر می شود، رشد باکتری های خوب را کنترل می کند. در نتیجه باکتری های مضر را در روده کنترل می کند و هضم را بهبود می بخشد. بنابراین ممکن است عدم رشد باکتری های خوب در بدن باعث شود هوس خوردت ترشیجات افزایش پیدا کند.

پیشنهاد می کنیم که نوشتۀ چرا هوس شیرینی میکنیم را هم بخوانید.

4.7/5 - (41 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.