برنامه microsoft translator یک نرم‌افزار قوی برای ترجمه در ویندوز ۱۰

در دنیا زبان‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که تسلط به همه آن‌ها بسیار سخت است. بنابراین شما می‌توانید، برای ترجمه زبان‌های مختلف و ایجاد ارتباط با این افراد از نرم‌افزارهای کاربردی برای ترجمه استفاده کنید. این نرم‌افزارها می‌توانند کلمات و جملات شما را به زبان‌های متنوعی ترجمه کنند، برخی از این نرم‌افزارها فرایند ترجمه را به صورتی صوتی و عکس نیز انجام می‌دهند. یکی از این نرم‌افزارهای کاربردی برای ترجمه در ویندوز، microsoft translator نام دارد. این نرم‌افزار در ابتدا برای ویندوز فون ها ارائه شده بود؛ اما اگر ویندوز ۱۰ داشته باشید می‌توانید از آن بر روی دسکتاپ نیز استفاده کنید. مترجم مایکروسافت علاوه بر ویندوز و ویندوز فون برای گوشی‌های آیفون، اپل و اندروید نیز ارائه شده است.

برنامه microsoft translator

نرم‌افزار microsoft translator امکانات فوق‌العاده‌ای را با سرعت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد، رابط کاربری آن ساده و لذت‌بخش بوده و هیچ محدودیتی در ترجمه زبان‌ها برای کاربر به وجود نمی‌آورد.

این برنامه می‌تواند بیش از ۶۰ زبان را پشتیبانی کند؛ زبان‌هایی مانند مانند فارسی، عربی، بوسنی (لاتین)، بلغاری، کاتالان، چینی (S)، چینی (T)، کرواتی، چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، استونیایی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هائیتی کریول، عبری، هندی، مجارستانی، اندونزی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لتونیایی، لیتوانیایی، مالزیایی، مالتی، نروژی را پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید علاوه بر کلمات و جملات، متن‌های خود را به‌صورت صوتی وارد برنامه کنید تا نیازی به تایپ کردن نداشته باشید. از این قابلیت می‌توانید در سفرهای خود استفاده کنید، جمله موردنظرتان را بگویید و از نرم‌افزار بخواهید آن را به زبان موردنظرتان ترجمه کند. درواقع شما به آسانی می‌توانید از قسمت آیکون ضبط صدا با طرف مقابل خود به‌صورت صوتی حرف بزنید و Microsoft Translato صداهای شما را با انتخاب زبان موردنظر شما ترجمه می‌کند.

این نرم‌افزار می‌تواند عبارت موردنظر را برای شما بخواند و تلفظ صحیح آن را در اختیارتان بگذارد، در این صورت نیاز به آموزشگاه ندارید و به آسانی می‌توانید با تلفظ این کلمات آشنا شوید. علاوه بر این شما قادر هستید، ترجمه‌های مهم و ضروری را برای استفاده‌های بعدی در این نرم‌افزار بوکمارک کنید.

از دیگر توانایی‌های این نرم‌افزار می‌توان به اتصال دو دستگاه به یکدیگر و ترجمه در زمان واقعی اشاره کرد به‌صورتی که شما با زبان موردنظر خود تایپ کرده و به‌صورت زنده ترجمه‌شده آن، در زیر متن شما حک می‌شود.

این نرم‌افزار از ساعت‌های هوشمند مچی پشتیبانی می‌کند و این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران بتوانند از طریق ساعت مچی اقدام به ترجمه متون بنمایند. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که قابلیت ترجمه کردن کلماتی یا متونی است که شما برای ساعت هوشمند خود قرائت می‌کنید در این نرم‌افزار قرار داده شده است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از این برنامه باید به اینترنت وصل باشید. البته درصورتی‌که در زمان آنلاین بودن زبان‌های موردنظر خود را دانلود کرده باشید؛ می‌توانید از ترجمه متنی آن در زمان آفلاین نیز بهره ببرید. بنابراین باید از قسمت Offline Languages زبان‌های مورد استفاده خود را دانلود کنید، تا در زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید، بتوانید به‌صورت آفلاین از برنامه استفاده کنید.

درصورتی‌که از نسخه ویندوزفون آن استفاده می‌کنید، می‌توانید علاوه بر متن و صوت، از طریق عکس دوربین نیز متون خود را ترجمه کنید. برای این کار کافی است از داخل برنامه منو دوربین را باز کرده و از متن موردنظر به‌صورت کاملاً واضح عکس بگیرید تا این نرم‌افزار مترجم، عکس را به متن تبدیل کرده و در نهایت آن را برای شما ترجمه کند. علاوه بر این در این نرم‌افزار قابلیت به اشتراک‌گذاری متون و یا لغات ترجمه‌شده با دیگر اپلیکیشن ها نیز موجود است و شما می‌توانید ترجمه‌های موردنظرتان را از این طریق برای دوستانتان بفرستید.

بیشتر بخوانید:
نرم‌افزار آموزش حروف الفبای فارسی در اندروید

معرفی نرم‌افزارهای ماشین‌حساب در ویندوز ۱۰

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.