مضرات مرغ و تخم مرغ ماشینی

مرغ و تخم مرغ ماشینی به چند علت بهداشتی نیستند و استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

اولا: مرغ های ماشینی در فضای سربسته زندگی کرده و از نور آفتاب محروم بوده و مدام بیدار هستند (۴۵ تا ۵۰ روز) که این امر موجب می شود اسید لاکتیک فراوانی در بدن مرغ جمع شود. استفاده از چنین مرغ هایی اسید لاکتیک بدن انسان را نیز بالا می برد و باعث مسمومیت می شود یعنی آنزیم LDH در افرادی که مرتب مرغ مصرف می کنند بالا می رود و حالت هایی چون افسردگی، ترس، اضطراب و دیدن کابوس به سراغ انسان می آید.

دوما: مرغ ها با تزریق هورمون رشد، به سرعت رشد کاذب پیدا کرده و فرآیند طبیعی رشد خود را طی نمی کنند. بدین ترتیب کیفیت گوشت آن ها بسیار کاهش می یابد.

سوما: از داروهای آنتی بیوتیک مانند “کلرامفنیکل” استفاده می شود که عوارض خطرناکی نظیر آتروفی عصب بینایی، تضعیف مغز استخوان، لکوپنی، لوسمی، دیس پنه، آنافیلاکسی، آنمی آپلاستیک، آنژیوادم و… دارد و سبب ایجاد مقاومت میکروبی در بدن انسان مصرف کننده گوشت مرغ خواهد شد و بدین ترتیب درصد بروز و شیوع و عفونت های میکروبی در بدن فرد بالا رفته و میکروب های خطرناک و مقاوم به آنتی بیوتیک در بدن انسان لانه گزینی خواهد کرد.

از نظر بهداشتی، دو هفته قبل از کشتار مرغ، مصرف انواع داروها باید قطع شود ولی معمولا چنین مسائلی رعایت نمی شود. مهمترین مساله ای که در مورد گوشت سفید و به خصوص گوشت مرغ باید متذکر شد این است که مصرف آن برای افرادی که دارای مزاج سرد و دچار بیماری های استخوانی هستند مضر است، چرا که طبیعت چنین گوشت هایی سرد و اسیدی بوده و امراض استخوانی را تشدید می سازند.

چهارما: در مرغداری های صنعتی، روده و فضولات بدن مرغ های کشتار شده را خشک کرده و آسیاب می کنند و دوباره به غذای مصرفی مرغ اضافه می نمایند. تغذیه از این مواد، به صورت طبیعی باطن مرغ و در نهایت باطن انسان را نیز آلوده می کند. روش ذبح مرغ ها در کشتارگاه های صنعتی سبب ترشح هورمون استرس در بافت های آن شده که برای بدن انسان مصرف کننده بسیار مضر است. استفاده از هورمون های استروژن و تستوسترون در مواد تغذیه ای حیوانات، در آقایان و خانم ها باعث بلوغ زود رس می شود. هرچه سن بلوغ و یائسگی پایین تر باشد میزان ابتلا به سرطان نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل امروزه در همه جای دنیا سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان شیوع زیادی پیدا کرده است. باید توجه داشته باشید داروهایی که به مرغ داده می شود در تخم حیوان هم نفوذ کرده و آن را نیز آلوده و مسموم می کند. حال اگر تمام مسائل بهداشتی در مرغداری ها رعایت شود، دارو به موقع قطع شود، زمان لازم برای استراحت مرغ ها نیز در نظر گرفته شود، مسائل شرعی در ذبح صنعتی آن که مورد اختلاف نظر برخی از مراجع عظام تقلید بوده، مراعات شود، مصرف چنین مرغ هایی بلامانع است.

مطالب مرتبط:
خطرات سفیده تخم مرغ

خطرات مصرف روغن جامد

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.