مراقبت از موها در فصل سرما

در فصل های سرد وضعیت‌ موها با زمانی که هوا گرم است فرق میکند. در فصل پاییز احتمال ریزش مو بیشتر است و اساساً سرما باعث میشود رشد موها نیز کمتر شود. احتمال خشکی بیشتر موها و آسیب دیدگی‌ هم به‌ علت سرما و آلودگی هوا بسیار بیشتر است. بنابراین مراقبت از مو در هوای سرد و خشک متفاوت از آن چیزی است که در تابستان انجام میدهید. آب و هوای سرد زمستانی بر روی موهای شما به طور خاصی تاثیر میگذارد. تغییر مداوم درجه حرارت هوای گرم (داخل خانه) و هوای سرد (بیرون از خانه) می تواند موجب ایجاد لایه موادی از کوتیکول ها و رطوبت شود تا موها خشک شوند. اگر دوست دارید موهای نرم و درخشانی داشته‌ باشید از این راهکارهای ساده و کم خرج استفاده کنید و وضعیت ظاهری و سلامت موها را بهبود بدهید.

هر روز موهای خود را نشویید

از آنجا که هوای سرد موهای شما را خشک می کند، نیازی به شستن هر روز موها نیست. شست و شوی مداوم موها موجب می‌شود رطوبت موهایتان که وظیفه محافظت در برابر سرما را دارد، از بین برود و انجام این کار ممکن است موهای شما را بیشتر خشک کند. موهای خود را دو بار در هفته بشویید. موهای شما باید بتوانند رطوبت بیشتری را حفظ کنند.

از نرم‌کننده استفاده کنید

اگر موهای چرب دارید، از یک نرم‌کننده سبک استفاده کنید و فقط روی انتهای موها تمرکز داشته باشید. اگر موهایتان خشک است، از یک نرم‌کننده عمیق‌تر استفاده کنید. زمانی که می خواهید دوش بگیرید، نرم‌کننده را به موهای خود بمالید و چند دقیقه‌ای پیش از شست و شو صبر کنید.

از شامپوی بچه استفاده کنید

گاهی لازم است شامپویی را که به‌طور مستمر استفاده می‌کنید کنار بگذارید و شامپویی مصرف کنید که کمتر مواد شیمیایی دارد. هفته‌ای یک بار برای شست‌و‌شوی مو از شامپوی بچه استفاده کنید. خیلی زود متوجه تفاوت آن خواهید شد. برای اینکه مطمئن شوید نرمی‌ موها از دست نرفته است، از نرم‌کننده استفاده کنید.

از روغن‌ها استفاده کنید

مراقبت از موها با استفاده از روغن‌های طبیعی فقط مخصوص فصل سرما نیست، اما در این فصل موهای شما بیشتر از همیشه به تغذیه شدن نیاز دارد. آفتاب شدید تابستان، آب استخر و اسپری‌های ضد آفتاب همه و همه باعث ضعیف شدن موها می‌شوند. برای پیشگیری از خشک شدن موها و پوست سر، چند قطره روغن نارگیل به شامپو اضافه کنید. می‌توانید پس از حمام نیز انتهای موهای نم دار خود را با روغن‌های طبیعی ماساژ دهید.

دوش آب داغ نگیرید

از دوش گرفتن با آب داغ دوری کنید، چرا که آب داغ به موهایتان آسیب می‌رساند. در عوض، آب را ولرم تنظیم کنید یا اینکه از آب سرد استفاده کنید تا باعث درخشندگی موهایتان شود.

موها را ماساژ دهید

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ماساژ پوست سر در پاییز و زمستان به شما کمک میکند تا جریان خون بهتری در این ناحیه داشته باشید، رشد موها بهبود یابد و در کل موی سالم تری داشته باشید. پیشنهاد می شود در حین ماساژ از روغن های گیاهی برای تقویت هرچه بیشتر موها استفاده شود. ۱۰ دقیقه ماساژ پوست سر قبل از رفتن به رختخواب علاوه بر کمک به حفظ سلامت موها، باعث ایجاد آرامش می شود و کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید.

مطالب مرتبط:
موهایتان را سالم دکلره کنید

چرا موهایم زود سفید میشود؟

موهای سوخته شده با دکلره و راههای مراقبت از آن

چگونه موهای رنگ شده را یک دست کنید

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.