موهای نازک و روش صحیح مراقبت از آن‌ها

موها انواع مختلفی دارند و هر نوع مویی علاوه بر مراقبت‌های عمومی نیاز به مراقبت‌های خاصی هم دارد. موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. ساقۀ این موها نازک و ظریف است و مقاومت کمی دارد، همچنین حساسیت و شکنندگی بیشتری دارند و باید با دقت بیشتری با آن‌ها رفتار شود.

نگهداری و مراقبت از موهای نازک معمولاً کاری سخت است. هر چند عواملی مانند بیماری ها، مصرف دارو، سن، مشکلات هورمونی و فاکتورهای ژنتیکی نقش پررنگی در کیفیت و سلامت مو‌ها بازی می‌کنند، همچنان می‌توان با رعایت کردن نکاتی موهای خود را در برابر آسیب دیدگی و ریزش مو محافظت نمود. اگر موهای نازکی دارید، به تغذیه و پرهیز از استرس توجه زیادی داشته باشید و از انجام اشتباهات زیر بپرهیزید!

– مو وقتی خیس است بیشتر از حالت نرمال خود کش می‌آید بنابراین کشیدن و بستن موهای خیس آنها را در معرض آسیب جدی و شکستگی قرار می‌دهد. اگر لازم است موهای خیس خود را ببندید از کش‌های پهن و نرم استفاده کنید.

– هرچقدر هم که موهای شما نازک و کم حجم باشد و زود چرب شود نیازی نیست آن‌ها را هرروز بشویید و شامپو بزنید. حتی برای موهای نازک شستشوی روزانه می‌تواند مضر و آسیب رسان هم باشد پس بهتر است موها را یک روز در میان و زمانی که واقعا کثیف باشند و نیاز به شستشو داشته باشند شامپو بزنید.

– مواظب باشید وسایل حرارتی موهایتان را خراب نکند. برای مثال ۴۰۰ درجه فارنهایت مسلما برای موهای نازک بسیار بالا است. پس مواظب درجه حرارت سشوار باشید.

– چون موهای نازک مستعد موخوره هستند بنابراین کوتاه کردن آن‌ها به طور منظم و با فواصل کم به سلامت و زیبایی مو کمک می‌کند و گام مهمی در مراقبت از مو است. سعی کنید حداقل هر سه ماه یکبار این کار را انجام دهید اما حالت ایده‌آل برای موهای نازک هر ۶ تا ۸ هفته یکبار است.

– هرچند روغن مو ظاهری زیبا به موها می‌بخشد، اما استفاده از آن به افرادی که موهای نازک دارند توصیه نمی‌شود زیرا روغن بر موهای آنها سنگینی خواهد کرد. استفاده از یک نرم‌کننده قوی را جایگزین آن کنید.

– جالب است بدانید رنگ کردن مو ضخامت آن را افزایش می‌دهد. در واقع لایه رنگ کوتیکول مو را در بر می گیرد. اضافه کردن هایلایت به موهای نازک نیز با ایجاد کنتراست بین روشنی و تیرگی موها ظاهری پر‌تر به آن می‌بخشد.

– روبالشی نقش مهمی در زیبایی و سلامت پوست و مو دارد و اگر روبالشی خود را از جنس مناسب انتخاب کنید موهایی زیباتر و سالم‌تر خواهید داشت. این مساله برای افرادی که موی نازک دارند جدی‌تر است و شاید حتی با بستن مو هم صبح‌ها با حجم زیادی از گره در مو مواجه باشید اما اگر جنس روبالشی خود را مناسب انتخاب کنید این اتفاق نخواهد افتاد. روبالشی از جنس ابریشم و ساتن گره‌های بسیار کمتری را در مو نسبت به پنبه و الیاف دیگر ایجاد می‌کند.

– نرم‌کننده برای انواع مو و بخصوص موهای نازک ضروری است. نرم‌کننده‌هایی که خاصیت حجم دهندگی نیز دارند برای این دسته از موها مناسب‌ترند.

– پروتئین پایه و اساس موهایی سالم است. بدون پروتئین بدنتان نمی تواند تارهای مویی که به صورت روزانه از دست می دهید را جایگزین کند. دکتر بروک آلپرت متخصص تغذیه توصیه می کند پروتئین مورد نیاز خود را از گوشت مرغ ارگانیک، سالمون وحشی، ماست یونانی (یا ماست چکیده) و همچنین منابع گیاهی پروتئین از جمله لوبیاها، دانه ها و آجیل ها دریافت کنید. آجیل ها و سالمون نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه حاوی اسید چرب های امگا ۳ که به سلامت فولیکول های مو کمک می کنند نیز می باشند.

– ممکن است برای پوشاندن قسمت‌های خالی شده سر از پودر‌های مخصوص این کار استفاده کنید. این پودرها در واقع فیبرهای رنگ شده‌اند. استفاده مداوم و هر روزه از آنها در طول چند ماه یا چند سال باعث بسته شدن منافذ پوست سر و ریزش بیشتر مو می‌شود.

– هرچند اکستنشن مو به آن ظاهری زیبا و پر‌تر می‌بخشد اما استفاده زیاد از آن استرس بالایی به موها وارد می‌کند. بهتر است هر سه ماه یکبار مدل موهای خود را عوض کرده و آنها را کمی کوتاه نمایید تا مو و پوست کف سرتان استراحت کند.

– برس کشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و کشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی که استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه کردن موها از قسمت نوک موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای نازک است.

مطالب مرتبط:
چگونه از شر موهای چرب خلاص شویم؟

اشتباهات رایج هنگام سشوار کشیدن موها

عوارض و خطرات خوابیدن با موهای خیس

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.