چگونه مژه‌های بلند و پرپشت داشته باشیم؟

مژه‌ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند. در واقه مژه‌ها زیبایی چشم‌ها را دو چندان می کنند. در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می‌شوند. بسیاری از خانم ها به دنبال این هستند تا مژه های پر و بلند داشته باشند و بعضا برای این منظور از داروها یا لوسیون های مخصوص استفاده می کنند. اما در ادامه این مطلب راهکارهایی را برایتان یادآور شده ایم که با انجام آن ها می توانید تا حد زیادی به رشد بهتر مژه های خود کمک کنید.

عدم استفاده از ریمل ضد آب:

همان‌طور که می‌دانید ریمل‌های ضد آب به مژه‌ها خشک می‌شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. استفاده زیاد از این ریمل‌ها به مژه‌های طبیعیتان آسیب جدی وارد می‌کند. چنانچه ممکن است از ریمل‌هایی استفاده کنید که روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل در ترکیبشان یافت می‌شود.

برس کشیدن مژه‌ها:

ذراتی مانند خاک و گرد و غبار از رشد سالم مژه‌ها جلوگیری می کنند و منافذ مژه را مسدود می‌کنند. بنابراین رشد مژه‌ها متوقف می‌شود و یا حتی باعث ریزش مژه‌ها می‌شود. برس کشیدن مژه ها این گرد و غبارها را از بین می برد. علاوه بر این، برس کشیدن می تواند گردش خون را تسریع کند تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مژه‌ها برسند. این روش به نحوه ماساژ دادن مژه‌ها کار می کند و با بهبود گردش خون، به ضخامت تارهای مو کمک می‌کند.

استفاده از روغن های مفید:

روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب هستند که پیاز مو را تقویت کرده و به سلامت هر چه بیشتر مژه‌ها کمک می‌کنند. تنها کافی است مقدار بسیار کمی از این روغن ها را روی انگشت خود بریزید. قبل از خواب آن را روی مژه هایتان بمالید. می توانید از ترکیب هر سه روغن به طور یک جا یا هر کدام از آن ها به صورت مجزا استفاده کنید.

داشتن برنامه‌ی غذایی خوب:

در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان پروتئین را نادیده نگیرید. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین باعث خواهد شد تا مژه‌هایتان رشد کنند. همچنین غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین ب۵ هستند را نیز به برنامه‌تان اضافه کنید. می‌توانید هفته‌ای یکبار از مکمل‌های بیوتین طبیعی هم استفاده نمایید. این کار کمک خواهد کرد تا مژه‌هایتان رشد کند و بلندتر شود. غذاهایی که حاوی ویتامین A و E هستند هم برای این منظور مفیدند. خوراکی‌های زیر برای تقویت سلامت چشم‌ها و مژه‌ها مفیدند:

سیب
گواوا
بیش‌تر میوه‌ها
سبزیجات سبز
تخم‌مرغ
گوشت
ماهی

استفاده از ریمل:

بهترین راه برای اینکه به سرعت مژه‌هایتان بلندتر و ضخیم تر بنظر برسند، استفاده از ریمل است، اما بعنوان راهی موقت. همچنین خیلی از خانم‌ها پیش از استفاده از ریمل، مژه‌هایشان را فر می‌کنند تا بلندتر بنظر برسد.

پاک کردن کامل آرایش قبل از خواب:

پاک کردن آرایش قبل از خواب خیلی وقت‌ها کار سختی به نظر می‌آید. اما باید بدانید این کار برای سلامت پوست و مژه‌ها کاملاً ضروری است. همچنین در نظر داشته باشید پاک کردن کامل ریمل از مژه‌ها نیازمند دقت و زمان بیشتری است. استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص چشم می‌تواند این فرآیند را سرعت بخشد.

استفاده از سرم تقویت‌کننده مژه صحیح:

بسیاری از سرم‌ها تقویت‌کننده مژه ممکن است نتایجی چشمگیر و سریع داشته باشند اما مواد شیمیایی موجود در اغلب آنها در طولانی مدت مژه‌های شما را ضعیف‌تر خواهد کرد. در هنگام خرید این دسته از محصولات به ترکیبات آن دقت کرده و در نظر داشته باشید از موادی چون پارابن، فرمالدهیدها و سولفات‌ها باید پرهیز کرد. قبل از خرید هر محصول آرایشی بخصوص این سرم های تقویت کننده چه از طریق اینترنت چه از بازار فروش راجع به آن به خوبی تحقیق کنید! مطالب مربوط به آن را بخوانید و نظر افراد حرفه ای را بپرسید و بعد تصمیم بگیرید که کدام محصول واقعاً می تواند زیبایی را به مژه های شما عرضه کند. متأسفانه بسیاری از محصولات ارزان در مقایسه با گرانقیمت ترها تأثیر کمتری خواهند داشت. شاید عقلانی باشد که با هزینه بیشتر محصولی مفید انتخاب کرد تا با هدر دادن پول، هر چند ناچیز از محصول خریداری شده نتیجه ای نگرفت.

استفاده از مژه‌های مصنوعی:

اگر تمایل دارید تا همین حالا مژه‌هایی بی عیب و نقص و بلند بدست بیاورید، بهترین راه پیش روی شما استفاده از مژه‌های مصنوعی است. مژه‌های مصنوعی یا اکستنشن مژه با چسب‌های مخصوصی به پلک یا به مژه‌های طبیعی شما چسبانده می‌شوند. بدین ترتیب در یک چشم بهم زدن چشم های زیبا و مژه‌هایی زیباتر بدست خواهید آورد.

مطالب مرتبط:
کامل ترین درمان تیرگی و سیاهی زیر چشم

نکاتی درباره آرایش چشم و صورت

چگونه سیاهی اطراف چشم را پنهان کنیم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.