چگونه از قفسه‌های فلزی در آشپزخانه استفاده کنیم؟

آشپزخانه به مثابه قلب خانه است و خانم های خانه دار اکثر اوقات روزشان را در این مکان سپری می کنند. پس علاوه بر این که آشپزخانه باید جای کافی برای قرار دادن وسایل مختلف داشته باشد و از حداکثر فضای آن برای چینش وسایل استفاده شود، باید مکانی امن برای آشپزی و حتی برای بچه‌ها باشد. شاید استفاده از قفسه‌های فلزی که بیشتر در فضاهایی چون انباری دیده اید برای استفاده در آشپزخانه چندان مناسب به نظر نیایند. اما در واقع استفاده از آنها راهکاری مؤثر و هوشمندانه برای اضافه کردن فضای قرار دادن وسایل است. این قفسه‌ها وزن زیادی ندارند، براحتی می‌توان آنها را پیدا کرد و بخصوص برای بخشیدن ظاهری صنعتی به آشپزخانه مناسب اند. در ادامه این مطلب چند روش استفاده از این نوع قفسه‌ها را معرفی می‌کنیم تا ببینید این قفسه‌ها در عین کاربردی بودن می‌توانند ظاهری زیبا نیز داشته باشند.

فضای قرار دادن وسایل: اگر سطح کابینت‌ها در آشپزخانه کم است، می‌توانید وسایلی مانند توستر را روی قفسه‌های فلزی بگذارید.

مرتب کردن وسایل: حتی اگر وسایل زیادی روی این قفسه‌ها باشند، می‌توانید به گونه‌ای آن را مرتب کنید که وسایلی که بیشتر مورد استفاده قرار دارند در دسترس‌تر باشند.

کارکرد دکوراتیو: از امکان استفاده از قفسه‌های فلزی برای به نمایش گذاشتن ظروف زیبایتان غافل نشوید. چیدن ظرف‌های سفالی و سرامیکی بویژه برای این نوع قفسه بسیار ایده خوبی است.

قرار دادن خوراکی‌ها: جدای از ظرف‌هایی مانند ظروف ادویه و غیره، این قفسه‌ها می‌توانند فضای مناسبی باشند تا خوراکی‌های سالم و مغذی که بیشتر در طول روز مصرف دارید را در خود جای دهند. بدین ترتیب این خوراکی‌ها بیشتر در معرض دید و در نتیجه بیشتر در معرض استفاده اند! یک ظرف آجیل یا میوه در دسترس جایگزین مناسبی برای خوراکی‌های ناسالم است.

قرار گرفتن در فضای کم: یکی از مزایای این قفسه‌ها، موجود بودن آنها در ابعاد گوناگون است. بنابراین اگر فضای خالی کوچک و بی‌استفاده‌ای دارید، می‌توانید یک قفسه بلند و باریک در آن قسمت قرار دهید. این قفسه‌ها می‌توانند حتی جایگزین به صرفه تری از کابینت در آشپزخانه‌های کوچک باشند.

منبع: مجله ایران بانو

مطالب مرتبط:
تأثیر رنگ کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه

کاربرد رانر در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه با چیدمان سفید

تغییر دکوراسیون آشپزخانه قدیمی با روش های ارزان قیمت

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.