سریع‌ترین راه رفع بوی سیر

سیر، عطر و طعم خاصی به وعده‌های غذایی اضافه می‌کند و می‌تواند مزایای سلامتی بسیاری به همراه داشته باشد، اما متأسفانه، این ماده مغذی باعث بوی بد دهان می‌شود، به خصوص اگر به صورت خام مصرف شود. بوی سیر به دلیل مواد شیمیایی حاوی گوگرد ایجاد می‌شود و می‌تواند ساعت‌ها و حتی یک شب در دهان فرد باقی بماند. این باعث می‌شود برخی افراد از خوردن این سبزی مفید منصرف شوند. خوشبختانه داروهای خانگی بسیاری می‌توانند از بوی بد دهان جلوگیری کنند یا آن را از بین ببرند. در مطلب زیر سریع‌ترین راه رفع بوی سیر را شرح می‌دهیم. دیگر نیازی به فراموش کردن طعم و فواید سلامتی سیر و پیاز نیست. برای جلوگیری از بوی بد دهان نکات زیر را امتحان کنید.

۱. آب بنوشید
نوشیدن آب بعد از غذا می‌تواند بقایای سیر را از روی زبان یا بین دندان‌ها بشوید. همچنین تولید بزاق را تحریک می‌کند که در خارج کردن باکتری‌های عامل بو از دهان موثر است.

۲. مسواک و نخ دندان بزنید
باکتری‌هایی که به بوی بد دهان کمک می‌کنند معمولاً در پلاک روی دندان‌ها و در زیر خط لثه مشاهده می‌شوند. مسواک زدن دندان‌ها و نخ دندان بعد از غذا می‌تواند باکتری‌های موجود در دهان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و سایر علل بوی بد دهان از جمله پلاک و ذرات غذا را از بین ببرد.

خوردن سیب خام راهی برای رفع بوی سیر

۳. از لایه بردار زبان استفاده کنید
اغلب افراد از مسواک زدن زبان و سقف دهان غفلت می‌کنند، در حالی که قسمت پشت آن محل ایده‌آلی برای جمع آوری باکتری‌ها است، حتی ممکن است فرد متوجه غشای سفید رنگی شود که روی زبان شکل می‌گیرد. استفاده هر روزه از مسواک یا براشور زبان می‌تواند سلول‌های مرده پوست، میکروب‌ها و ذرات ریز غذا را از بین ببرد. اسکراب دادن را ادامه دهید تا هیچ گونه باقیمانده‌ای روی زبان باقی نماند. بسیاری از داروخانه‌ها براشور زبان ارائه می‌دهند، همچنین می‌توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید.

۴. دهان خود را با دهانشویه بشویید
یک دهانشویه با بوی قوی مانند نعناع می‌تواند بوی سیر را از بین ببرد. برخی از تحقیقات معتبر معتقدند استفاده از دهانشویه حاوی دی اکسید کلر به ویژه در از بین بردن پلاک، باکتری‌ها و ذرات ریز مواد غذایی مؤثر است.

۵. میوه و سبزیجات تازه بخورید
خوردن محصولات تازه به همراه غذا و یا بعد از غذا ممکن است بوی سیر را بپوشاند. در یک مطالعه محققان گزارش دادند که خوردن سیب خام یا کاهوی خام به طور قابل توجهی بوی سیر را کاهش می‌دهد.

خوردن شیر راهی برای رفع بوی سیر

۶. برگ‌های گیاهی بخورید
جویدن جعفری، سریع‌ترین راه رفع بوی سیر و یک داروی قدیمی است. این گیاه دهان را پاکسازی می‌کند و باعث رفع بوی نامطبوع دهان می‌شود. همچنین مشخص شده است که برگ‌های نعناع بوی سیر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

۷. سرکه سیب را امتحان کنید
برخی افراد گزارش می‌دهند که نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در آب قبل یا بعد از غذا سریع‌ترین راه رفع بوی سیر است و شما را از شر بوی آن خلاص می‌کند. با این حال، این روش مورد تأیید پزشک‌ها نیست و افراد قبل از استفاده از سرکه سیب به عنوان داروی خانگی باید با پزشک خود مشورت کنند.

۸. یک فنجان چای سبز میل کنید
نوشیدن چای سبز پس از خوردن غذا ممکن است به رفع بوهای قوی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که چای سبز بوی بد دهان را ازبین می‌برد و از نعناع، آدامس یا محصول حاوی روغن جعفری موثرتر عمل می‌کند. چای سبز ممکن است مزایای دیگری برای سلامتی دهان داشته باشد. یک مطالعه دیگر نشان داد که دهانشویه‌های حاوی کاتچین‌ها که ترکیبات مفیدی در چای سبز هستند، می‌توانند پلاک را مانند دهانشویه ضد عفونی کننده کاهش دهند.

جویدن آدامس راهی برای رفع بوی سیر

۹. آدامس بجوید
آدامس با عطر و طعم نعناع می‌تواند بوهای ناخوشایند دهان را از بین ببرد. همچنین تولید بزاق را تحریک می‌کند که این می‌تواند به پاک کردن باکتری‌ها و ذرات مواد غذایی کمک کند. طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا جویدن آدامس بدون قند به مدت ۲۰ دقیقه ممکن است خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

۱۰. شیر بنوشید
نوشیدن یک لیوان شیر همراه با غذا یا بعد از وعده غذایی ممکن است غلظت ترکیبات حاوی گوگرد در دهان را کاهش داده و باعث کاهش بوی دهان شود. تحقیقات نشان داده است که شیر پرچرب در کاهش بو از شیر بدون چرب بهتر است.

۱۱. آب لیمو بنوشید
آب لیمو ممکن است به خنثی کردن بوی پیاز یا سیر موجود در دهان کمک کند. سعی کنید مقداری آب لیمو تازه (تقریبا ۱ قاشق غذاخوری) را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را بعد از یک وعده غذایی حاوی پیاز یا سیر بنوشید.

۱۲. هسته سیر را جدا کنید
در هنگام تهیه غذا بهتر است سیر را نصف کنید و ساقه آن را از وسط سیر خارج کنید. این روش سریع‌ترین راه رفع بوی سیر است.

منبع: get rid of garlic

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.