درمان سرفه ناشی از آلرژی

سرفه ناشی از آلرژی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند. سرفه کاملا طبیعی است و می تواند گلو را از خلط و موارد آزار دهنده دیگر پاک کند. با این حال، سرفه پایدار می تواند نشانه ای از بیماری هایی مانند آلرژی، عفونت ویروسی یا عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات سرفه مربوط به ریه نیست، بلکه بیماری ریفلاکس معده (GERD) نیز می تواند موجب سرفه شود.

شما می توانید برای درمان سرفه ناشی از آلرژی، سرماخوردگی و عفونت های سینوسی از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. عفونت های باکتری به آنتی بیوتیک نیاز دارند. با این حال کسانی که ترجیح می دهند از مصرف مواد شیمیایی اجتناب کنند می توانند از درمان های خانگی استفاده کنند. ما در این مطلب چند راه حل خانگی را ذکر کرده ایم با ما همراه باشید:

روش های طبیعی برای درمان سرفه ناشی از آلرژی

۱. عسل
عسل یک درمان جالب برای گلو درد است. طبق یک مطالعه انجام گرفته، این دارو از داروهای بدون نسخۀ حاوی دکسترومتورفان (DM) موثرتر است و می تواند سرفه های ناشی از آلرژی را کاهش دهد.

شما می توانید با مخلوط کردن ۲ قاشق چای خوری عسل با چای یا آب گرم و لیمو یک درمان خانگی و طبیعی ایجاد کنید. عسل می تواند آرامش بخش باشد، در حالیکه آب لیمو می تواند به درمان گرفتگی گلو کمک کند.

۲. پروبیوتیک
پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که از مزایای بسیاری برخوردار هستند. اگرچه آنها به طور مستقیم سرفه را تسکین نمی دهند، اما به تنظیم گیاهان گوارشی کمک می کنند. گیاهان گوارشی باکتری هایی هستند که در روده زندگی می کنند.

این تعادل می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی کند. شواهد نشان می دهد که لاکتوباسیلوس، یک باکتری موجود در لبنیات است که احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت به آلرژن های خاصی مانند گرده را کاهش می دهد.

شیر غنی شده منبع خوبی از لاکتوباسیلوس است. با این حال، باید مراقب باشید، زیرا لبنیات ممکن است خلط را بیشتر کند. شما همچنین می توانید از فروشگاه های بهداشتی و داروخانه ها مکمل های پروبیوتیک را خریداری کنید. پروبیوتیک ها در انواع ماست و نان خرما نیز وجود دارند.

درمان سرفه ناشی از آلرژی
برگ های آویشن شامل ترکیبات فلاونوئیدها می باشد که عضلات گلو را درگیر می کند و سرفه و التهاب را کاهش می دهد

۳. برمیلین
اگر به درمان سرفه ناشی از آلرژی فکر نمی کنید، احتمالا به این دلیل آن است که هرگز نام بروملین را نشنیده اید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برملائین – آنزیمی که تنها در ساقه و میوه یافت می شود – می تواند سرفه ناشی از آلرژی را کاهش دهد. برای این کار یک تکه آناناس بخورید یا سه بار در روز ۳.۵ اونس آب آناناس بنوشید.

برمیلین می تواند به کاهش سینوزیت و مسائل مربوط به آلرژی نیز کمک کند، همچنین گاهی اوقات برای درمان التهاب و تورم نیز استفاده می شود.

کودکان یا بزرگسالانی که خون رقیق دارند نباید مکمل های برمیلین مصرف کنند. همچنین اگر از آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین استفاده می کنید، در مصرف برملائین مراقب باشید زیرا جذب آنتی بیوتیک را افزایش می دهد. قبل از مصرف مکمل های جدید و ناآشنا با پزشک خود مشورت کنید.

۴. نعناع
برگ های نعناع برای درمان سرفه ناشی از آلرژی بسیار مفید هستند و به ازبین بردن موکوس کمک می کنند. منول موجود در نعناع مرطوب کننده گلو است و به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند. شما می توانید با نوشیدن چای نعناع یا بخور نعناع از مزایای آن استفاده کنید. برای تهیه یک حمام بخار در هر ۱۵۰ میلی لیتر آب گرم ۳ یا ۴ قطره روغن نعناع اضافه کنید، سپس حوله را بر روی سر خود بکشید و نفس های عمیق بکشید.

۵. گل ختمی
گل ختمی از Althaea officinalis ساخته شده است که در تابستان گل می دهد. برگ و ریشه این گیاه از دوران باستان برای درمان گلو درد و سرفه ناشی از آلرژی استفاده می شود. گل ختمی حاوی موکلیاژ است که گلو را خیس کرده و باعث تحریک آن می شود.

امروزه می توانید این گیاه را به عنوان چای یا کپسول دریافت کنید، چای گرم می تواند آرامش بخش باشد.

۶. آویشن
این گیاه برای بیماری های تنفسی استفاده می شود. یک مطالعه نشان می دهد که عصاره ای که از برگ های آویشن جدا می شود می تواند به کاهش سرفه و همچنین برونشیت کوتاه مدت کمک کند. برگ های آویشن شامل ترکیبات فلاونوئیدها می باشد که عضلات گلو را درگیر می کند و سرفه و التهاب را کاهش می دهد.

شما می توانید با استفاده از ۲ قاشق چایخوری برگ های آویشن و یک فنجان آب جوش، چای آویشن تهیه کنید.

۷. غرغره آب نمک
در حالی که این دارو ممکن است نسبتا ساده باشد، اما می تواند به درمان سرفه ناشی از آلرژی کمک کند. مخلوط کردن ۱/۴ تا ۱/۲ قاشق چای خوری نمک با ۸ اونس آب گرم می تواند به تسکین گلو درد کمک کند.

توجه داشته باشید که این درمان برای کودکان زیر ۶ سال مناسب نیست، بنابراین بهتر است برای این گروه سنی از راه های دیگری استفاده کنید.

منبع: Cough caused by allergies

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.