خواص آناناس در طب سنتی

آناناس یک میوه گرمسیری خوشمزه محسوب می شود که طعم شیرین و ترش دارد. آناناس متعلق به خانواده Bromeliaceae است و ریشه آن جنوب برزیل و پاراگوئه است. این گیاه بومی دائمی ناحیه گرمسیری قارهٔ آمریکا است و دمای مطلوب برای رشد آن بین ۱۵٫۵ الی ۳۰ درجه سانتیگراد است. در این مطلب قصد داریم خواص آناناس در طب سنتی را بیان کنیم:

مروری بر خواص آناناس در طب سنتی

۱. خواص ضد التهابی
آناناس تنها منبع اصلی بروملین است و این عنصر را می توانید در سراسر قطعات شیرین آن پیدا کنید. آناناس به دلیل خواص ضد التهابی بروملین، در درمان آسیب های ورزشی مفید است. پروتئولیتیک ترکیبی است که پروتئین را هضم می کنند و بروملین سرشار از آنزیم پروتئولیتیک است. خواص ضد التهابی آن به تمیز کردن سلول های آسیب دیده و کاهش تورم و کبودی کمک می کند. به نظر می رسد بروملین به مبارزه با درد و کاهش تورم کمک می کند و حاوی مواد شیمیایی است که از انسداد خون جلوگیری می کند.

۲. عامل ضد سرطان
مطالعات نشان می دهد که بروملین توانایی مبارزه با سلول های سرطانی را دارد و به طور خاص برای سرکوب سلول های سرطانی با شیمی درمانی هماهنگی می کند. آناناس همچنین حاوی بتا کاروتن است، بتا کاروتن می تواند از بدن در برابر سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ محافظت کند.

۳. مراقبت از قلب
ویتامین C که در آب آناناس موجود است برای مقابله با بیماری های قلبی مفید است. تعدادی از مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین C موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین ریسک ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد.

۴. جلوگیری از آب مروارید
ویتامین C نقش مهمی در محافظت از بینایی دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین C باعث کاهش خطر آب مروارید می شود. برخی از پزشکان پیشنهاد می کنند که از آناناس برای پیشگیری از آب مروارید استفاده کنید.

۵. افزایش باروری
آب آناناس شامل ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی مانند ویتامین C، بتا کاروتن، مس، روی و فولات است. بسیاری از این ویتامین ها می توانند باعث افزایش باروری در مردان و زنان شوند.

۶. پیشگیری از آسم
آناناس منبع خوبی از بتا کاروتن است که در زمان هضم تبدیل به ویتامین A می شود. در حالی که این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، تعدادی از مطالعات نشان می دهد که بتا کاروتن ممکن است خطر آسم ناشی از ورزش را کاهش دهد.

۷. درمان استئوآرتریت
با توجه به خواص ضد التهابی بروملین، برخی تحقیقات نشان می دهد که یکی از خواص آناناس در طب سنتی درمان استئو آرتریت می باشد.

۸. منگنز
یکی دیگر از خواص آناناس در طب سنتی وجود منگنز است. درصد زیادی از مردم دچار کمبود منگنز هستند. این مواد مغذی برای مقابله با پیری و بیماری ضروری هستند و از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

۹. کاهش التهاب / یبوست
آب آناناس به هضم، کاهش نفخ و یبوست کمک می کند. بتا کاروتن با شکستن سریع پروتئین نقش مهمی در هضم غذا بازی می کند، در نتیجه باعث کاهش نفخ و یبوست می شود. علاوه بر موارد بالا بروملین برای درمان بیماری های روده موثر عمل می کند و به طور بالقوه باعث کاهش تورم و زخم ها می شود.

طبیعت آناناس در طب سنتی

آناناس طبعی گرم دارد و غنی از انواع آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین A، ویتامین C، تیامین، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منگنز و فولات است. از جمله مزایای دیگر این میوه می توان به پایین بودن سطح سدیم و چربی موجود در آن اشاره کرد. همین طور میزان کالری این میوه بسیار پایین بوده و دوست افرادی است که علاقه بسیاری به کم کردن وزن دارند.

منبع: properties of pineapple

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.