خواص چای ترش در طب سنتی

چای ترش یکی از چای های باور نکردنی و جالب توجه است که در فهرست نوشیدنی های محبوب جهان قرار دارد. این چای که با نام علمی Hibiscus sabdariffa شناخته می شود از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه می‌شود. مزه این چای ترش است و معمولاً با شکر نوشیده می‌شود. این محصول به طور گسترده در بازار جهانی وجود دارد و بسته به نوع اولویت شما گرم یا سرد سرو می شود. این چای کم کالری و بدون کافئین است. در ادامه خواص چای ترش را بیان می کنیم.

نگاهی به خواص چای ترش

چای ترش فواید بسیاری دارد که در مطلب زیر به برخی از فواید شگفت انگیز آن اشاره می کنیم:

کنترل فشار خون
به گزارش AHA (انجمن قلب آمریکا) که در نوامبر ۲۰۰۸ منتشر شد، مصرف این چای باعث کاهش فشار خون در بزرگسالان مبتلا به فشار خون شدید می شود. این گزارش همچنین بیان می کند مصرف چای ترش می تواند برای افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند مفید باشد.

کاهش کلسترول
این چای کمک می کند تا سطح کلسترول بد LDL کاهش یابد، در نتیجه از بدن در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کند. خواص هیپولیپیدمی و هیپوگلیسمیک چای ترش می تواند برای بیمارانی که از اختلالات دیابت رنج می برند سودمند باشد. یک مطالعه تحقیقاتی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع II نشان می دهد که مصرف چای ترش باعث کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم می شود. در نتیجه به کنترل این بیماری غیر قابل پیش بینی کمک می کند.

محافظت از کبد
مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی چای ترش در درمان بیماری های کبدی موثر است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر بیماری ها محافظت می کنند زیرا رادیکال های آزادِ موجود در بافت ها و سلول های بدن را خنثی می کنند. بنابراین، با اطمینان می توانیم بگوییم نوشیدن چای ترش می تواند طول عمر را افزایش دهد.

خواص ضد سرطان
چای ترش حاوی اسید پروبیوتیک است که خواص ضد تومور و آنتی اکسیدانی دارد. یک مطالعه توسط گروه و موسسه بیوشیمی دانشکده پزشکی و دندانپزشکی چانگ شان در تایوان، نشان می دهد که چای ترش با تحریک آپوپتوز رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

خواص چای ترش در طب سنتی
یکی از خواص چای ترش کاهش سطح کلسترول (بد) LDL است که باعث محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی و عروقی می شود

عامل ضد التهابی و ضد باکتری
چای ترش غنی از اسید آسکوربیک است که به عنوان ویتامین C شناخته می شود. ویتامین C یکی از ویتامین های ضروری بدن است که فعالیت سیستم ایمنی بدن را تقویت و تحریک می کند. چای ترش خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارد و شما را از ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

کاهش درد قاعدگی
چای ترش عوامل ناشی از گرفتگی و درد قاعدگی را کاهش می دهد. همچنین با حفظ تعادل هورمون بدن، علائم قاعدگی مانند تغییرات خلقی، افسردگی و سرگیجه را کاهش می دهد.

ضد افسردگی
چای ترش حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند فلاونوئیدها است که دارای خواص ضد افسردگی هستند. مصرف چای ترش می تواند به رفع عصبانیت کمک کند و در ذهن و بدن احساس آرامش ایجاد کند.

بهبود هضم
بسیاری از مردم از چای ترش برای بهبود هضم استفاده می کنند، زیرا این چای ادرار و تحرک روده را اصلاح می کند. از آنجایی که چای ترش دارای خواص دیورتیک است، برای درمان یبوست استفاده می شود. همچنین به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید، سلامت سیستم گوارشی خود را بهبود دهید و از سرطان کولورکتال جلوگیری کنید.

رفع تشنگی
چای ترش به عنوان یک نوشیدنی ورزشی نیز استفاده می شود. بسیاری از افراد چای ترش را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، زیرا این چای توانایی خنک کردن سریع بدن را دارد.

کاهش وزن
چای ترش در کاهش وزن مفید است. اگر مواد غذایی با کربوهیدرات های غنی مصرف می کنید، احتمالاً اضافه وزن دارید. با این حال، مطالعات نشان می دهند که عصاره چای ترش جذب نشاسته و گلوکز را کاهش می دهد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

مطالب مرتبط:
خواص چای بابونه در طب سنتی

نگاهی به خواص جادویی چای نعناع

کمک هایی که چای به زیبایی شما می‌کند

منبع: benefits of sour tea

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.