شهرهای دیدنی ترکیه را بیشتر بشناسید

ترکیه یکی از بهترین کشور‍‌ها برای گردش است. این کشور در میان آسیا و اروپا واقع شده و از هر دو قاره آثاری را در خود دارد. این کشور به دلیل نزدیکی‌اش به ایران انتخاب بسیاری از مسافران برای تور‌های تفریحی است. این کشور برای سفر از ایران نیاز به ویزا ندارد و به راحتی می‌توانید به آنجا سفر کنید. این کشور دارای جغرافیایی متفاوت و طبیعتی متنوع است. آنجا شامل کوهستان، دشت و جنگل می‌شود. شهر‌های ساحلی مثل کوش آداسی و مارماریسی در ترکیه مقصد سفرهای تابستانی هستند و شهر استانبول برای گردشگری فرهنگی و تاریخی بسیار خوب است. در این کشور می‌توانید از مراکز خرید بسیار بزرگ و خوبی خریدهای خود را انجام دهید و سوغاتی بخرید. این کشور دارای طبیعتی بسیار زیبا بوده و از نظر تاریخی شامل تاریخی غنی و آثار باستانی متعدد است. در ادامه می‌خواهیم شهرهای مختلف ترکیه را با هم بیشتر بشناسیم و جاذبه‌های آنجا را معرفی کنیم.

آنکارا

شهر آنکارا پایتخت ترکیه است و بعد از استانبول به عنوان دومین شهر بزرگ ترکیهدر آفر تور ترکیه محسوب می‌شود. این شهر دارای آسمان خراش‌های زیاد و بافتی مدرن است و جمعیت آن بیش از ۵ میلیون نفر است. آب و هوای این شهر معتدل بوده و در فصل بهار با شکوفه زدن گل‌ها و فضای دنشین و دمای خوب هوا آنجا برای سفر بسیار عالی است. در زمستان‌ها این شهر سرد و برفی است. از نقاط گردشگری این شهر باید به آرامگاه آتاتورک اشاره کرد که بر روی تپه قرار گرفته است. موزه این شهر بسیار دیدنی بوده و یکی از موزه‌های بسیار خوب ترکیه است. اگر به خرید علاقه دارید باید به بازار قدیمی آنکارا سر بزنید که جای خوبی برای خرید سوغاتی است.

آنتالیا

آنتالیا نام شهری بسیار زیبا و ساحلی در ترکیه است که بعد از استانبول از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور به حساب می‌آید. تور‌های گردشگری آنتالیا از پرطرفدارترین تور‌های گردشگری خارجی در ایران محسوب می‌شوند. جمعیت این شهر در حدود ۳ میلیون نفر بوده و میلیون‌ها گردشگر را سالانه به سمت خود جذب می‌کند. این شهر از نظر تاریخی هم بسیار قابل توجه بوده و از دوران باستان ساکنینی را در خود داشته است. در زمان قدیم این شهر بندرگاهی مهم برای امپراطوری روم محسوب می‌شده است. آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای و بسیار مطلوب برای ساحل رفتن است و در فصل‌های گرم سال بسیاری از علاقه‌مندان به ساحل و دریا را به سوی خود می‌کشاند. از تفریحات این شهر می‌توان به پارک‌های آبی، تورهای مختلف دریایی، طبیعت گردی، سواحل زیبا و … اشاره کرد.

کوش آداسی

از شهرهای ساحلی و زیبای ترکیه کوش آداسی است. که به شهر پرندگان مهاجر شناخته می‌شود. این شهر در نوار ساحلی دریای اژه قرار گرفته است. از بندر این جزیره برای سفر به جزایر تفریحی مختلف مثل جزیره یونانی ساموس استفاده می‌شود. کوش آداسی شامل دیدنی‌های تاریخی زیادی می‌شود که از نظر قدمت بعضی از آنها به هزاران سال قبل باز می‌گردند. شهر پرینه یکی شهر باستانی در کوش آداسی است که قدمتش به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. سواحل کوش آداسی بسیار زیبا بوده و برای آفتاب گرفتن و آبتنی عالی است.

ماردین

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو، ماردین شهری در جنوب شرقی ترکیه است. مردم این شهر عمدتاً کرد هستند و از شهرهای کرد نشین ترکیه محسوب می‌شود. این شهر دارای تاریخی غنی است و شامل بافتی سنتی و قدیمی می‌شود. از نقاط دیدنی ماردین می‌توان به مکتب اشاره کرد که ساختمانی قدیمی مربوط به قرن ۱۴ میلادی است. آنجا شامل مسجد و ساحتمان است. همچنین کلیسای زیبای چهل شهید دیگر دیدنی زیبا در این شهر است که دارای محوطه زیبا و سرسبز است. این شهر شامل یک موزه بسیار خوب به نام موزه ماردین هم می‌شود.

استانبول

معروف‌ترین شهر ترکیه بشهر استانبول است که از طرف توریست‌ها مقصد اصلی سفر به ترکیه انتخاب می‌شود. استانبول به دلیل تاریخ پر فراز و نشیبش دارای دیدنی‌های باستانی بسیار زیاد است و می‌توان در آنجا روزها به گردش پرداخت. مراکز خرید استانبول بسیار زیاد و بزرگ هستند و می‌توان از تفریحات مدرن مثل پارک آبی و موزههای مختلف در آنجا لذت برد. از آثار باستانی مهم این شهر باید به ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و بسیاری جاذبه‌های دیگر اشاره کرد. پارک‌های استانبول بسیار سرسبز و زیبا هستند و آنجا شامل خیابانی معروف به نام خیابان استقلال می‌شود که رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در آنجا قرار دارند.

بدروم

بدروم یا بودروم شهری ساحلی در کشور ترکیه است که دارای آثار باستانی و سواحل زیبا می‌شود. قلعه سنت پیتر یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر است که دارای تاریخی دراز است. در زیر زمین این قلعه یکی از بهترین موزه‌های کشور ترکیه قرار گرفته است که از آثار کشف شده از دریاهای اطراف این شهر به دست آمده است. در این شهر تورهای مختلف قایق سواری و کشتی برگزار می‌شود. همچنین این شهر شامل رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوب با مناظر زیبا است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] مطالب مرتبط: شهرهای دیدنی ترکیه را بیشتر بشناسید […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.