بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در عید نوروز

علی‌رغم اتفاقات ناگوار دوران اخیر، کشور ترکیه هنوز هم یکی از مقصدهای مورد علاقه گردشگران از سراسر جهان است. درک این مسئله دشوار نیست زیرا این کشور دارای مناظره خیره کننده و میراث تاریخی بسیار غنی است که در آنجا می‌توانید ترکیبی از فرهنگ قدیمی و مدرن را ببینید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید ما به شما خواهیم گفت بهترین شهرهای ترکیه برای سفر چه شهرهایی هستند!

بهترین شهرهای ترکیه برای تفریح و گشت‌وگذار

۱- آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور و همچنین مرکز دانشگاهی آن است. این شهر یک شهر جنگلی مدرن است که بین گردشگران بسیار محبوب است و بیشتر شهرتش مربوط به مراکز خرید، سالن‌های اپرا، تئاتر و جاذبه‌های گردشگری‌اش می‌باشد. آنکارا اگرچه در نگاه اول متفاوت به نظر می‌رسد، اما نمادی از استقلال طلبی و ارزش‌های غربی است. مهمترین شخصیت این شهر آتاتورک است که میراث وی غیرقابل انکار است. این شهر آب و هوای معتدلی دارد و فصل بهار بهترین زمان سفر به آنکارا می‌باشد. فراموش نکنید که در سفر خود پیاده‌روی در محله‌های قدیمی آنکارا را نیز بگنجانید زیرا گشت و گذار در خیابان‌های باریک و سنگفرش شده آن چیزی است که قطعاً ارزش تجربه آن را دارد.

۲- استانبول

استانبول از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در بهار است و پیشنهاد می‌کنیم در طول زندگی خود حداقل یک بار از آن دیدن کنید. این شهر قطعا پایتخت فرهنگی و گردشگری ترکیه است و در هر گوشه و کنار آن جلوه بی‌نظیری از معماری و تمدن بشری را مشاهده خواهید کرد. کسی در مورد ایاصوفیه معروف چیزی نشنیده است؟ مسجد ایاصوفیه که در منطقه سلطان احمد (مرکز شهر) استانبول قرار دارد، با قبه‌ها و مناره‌های بلندش، در تمام روزهای سال گردشگران و توریست‌ها را به خود جذب می‌کند. دلیل دیگر رفتن به استانبول Grand Baazar، یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است که می‌توانید همه چیز را در این شهر خریداری کنید از جواهرات و ادویه‌جات گرفته تا فرش و عتیقه‌جات (در آنجا چانه‌زنی را فراموش نکنید، در غیر اینصورت سرتان کلاه می‌رود).

جزایر پرنس، استانبول
اگر در استانبول هستید و نمی‌خواهید مسافت زیادی را طی کنید جزایر پرنس گزینه خوبی است. این جزایر دیدنی قطعه‌ای از بهشت در نزدیکی استانبول هستند که در تمامی فصول سال شما را شگفت زده می‌کنند. برای رسیدن به جزایر پرنس می‌توانید از کشتی‌های عمومی استفاده کنید و یا با اجاره قایق خصوصی خود را به آنجا برسانید.

استانبول از بهترین شهرهای ترکیه
استانبول از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در بهار است و پیشنهاد می‌کنیم در طول زندگی خود حداقل یک بار از آن دیدن کنید
۳- آنتالیا

آنتالیا به همراه استانبول محبوب‌ترین منطقه توریستی در ترکیه هستند، این شهر زیبا و شگفت انگیز با داشتن ساحل و دریا، کوه و جنگل، تاریخ و مدرنیته تبدیل به یک کلکسیون گران‌بها در جهان شده است. بهترین راه برای کشف زیبایی‌های منطقه استفاده از تله کابین آن است که با آن می‌توانید هیجان را تجربه کنید و از دریا به آسمان بروید و شهر را از فراز آسمان تماشا کنید. تماشای دریا، سواحل زیبا و کوهستان‌های سرسبز آنتالیا از بالای کوه‌ها و از ارتفاع بسیار زیاد یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تجربیات زندگی است. آنتالیا یک شهر باستانی است که زمانی توسط اسکندر بزرگ اداره می‌شد و بقایای آن نیز شامل سالن آمفی تئاتر و خانه است. برای دوستداران آفتاب بهترین ساحل لارا است، زیرا در آنجا نه تنها می‌توانید از دریای کریستال آبی لذت ببرید، بلکه می‌توانید آرامش خود را از زیبایی‌های بصری و امکانات و تفریحات موجود در ساحل به دست آورید.

۴- ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی در کشور ترکیه است که بی‌شک سفر به آن می‌تواند برای هر کسی خاطره انگیز باشد. پیشنهاد می‌کنیم روزهای خود را به گشت و گذار در خیابان‌ها و سواحل ماسه‌ای، آثار تاریخی، آب‌های معدنی، شهرهای باستانی، درختان نخل و کافه‌ها و بسیاری از جاذبه‌های دیگر اختصاص دهید. فراموش نکنید که Pamukkale را در تور خود بگنجانید که یک پدیده جغرافیایی شگفت انگیز و منحصر به فرد در جهان است. پاموکاله در منطقه دریای اژه و در رودخانه مندرس (River Menderes) واقع شده است و در اکثر فصل‌های سال آب‌وهوایی معتدل دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا استحمام کنند و از مزایای آن برای سلامتی بهره ببرند. همچنین برج ساعت ازمیر از بناهای دیگری است که باید آن را ببینید، ارتفاع برج ساعت ۲۵ متر است که از تمام نقاط شهر ازمیر این برج دیده می‌شود. ساعتی که بر روی این برج نصب کرده‌اند هدیه‌ای از امپراتور آلمانی ویلهلم دوم بود که به سبک معماری دوره عثمانی در این برج مورد استفاده قرار گرفته است.

آنتالیا از بهترین شهرهای ترکیه
آنتالیا با داشتن ساحل و دریا، کوه و جنگل، تاریخ و مدرنیته تبدیل به یک کلکسیون گران‌بها در جهان شده است

شیرینس، ازمیر
ازمیر که در امتداد ساحل دریای اژه قرار دارد، دارای سواحل مهم و بناهای تاریخی بسیاری است، در بهار برخی از مکان‌های آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که یکی از آنها Şirince است. شیرینچه Şirince ازمیر روستایی تماشایی با فاصله ۵ کیلومتری از شهر سلچوک، در بلندی‌های کوه است که در کشور ترکیه و در جنوب غربی ازمیر پنهان شده است. شیرینچه روستای یونانی نشین با خانه‌های سنتی یونانی، خیابان‌های سنگ فرش و باریک با تزیین چشم‌نواز و مردمی خونگرم و میهمان نواز است.

۵- گورمه

شهرک صخره‌ای گورمه واقع در قلب کاپادوکیا از توابع استان نوشهیر ترکیه است که با دره‌ها، شهرهای زیرزمینی و صومعه‌های سنگی از مناطق مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. این پارک علاوه بر اینکه مکانی محبوب برای گردشگران است منطقه مناسبی برای صرف غذاهای سنتی ترکی است. این شهر یک بهشت زمینی برای همه دوستداران تاریخ و معماری است. پارک ملی گورمه و منطقه کاپادوکیا بر بالای ارتفاعات و در مرکز ترکیه قرار دارند. به همین دلیل، تابستان‌های این منطقه گرم و خشک و زمستان‌هایش سرد و برفی است. بنابراین، بهترین زمانی که می‌توانید به کاپادوکا سفر کنید، فصل بهار و پاییز می‌باشد.

منبع: The best cities in Turkey to travel

مطالب مرتبط:
شهرهای دیدنی ترکیه را بیشتر بشناسید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان مجسمه مادر تفلیس و برج الفبا باتومی

بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.