بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز

درست است که ایران چهارفصل سرشار از دیدنی‌های بکر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر دارد و زیبایی آن در هیچ کجای جهان یافت نمی‌گردد اما بعضی افراد دوست دارند سفرهای نوروزی خود را در خارج از کشور بگذرانند و در تعطیلات نوروزی یک سفرارزان قیمت خارجی را تجربه کنند. کشورهای حوزه خلیج فارس گزینه مناسبی هستند برای آنان‌که خواهان تجربه یک سفر خارجی کم خرج و به یاد ماندنی‌اند. ما در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز بپردازیم.

بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز

تایلند؛ زیباترین کشور برای تجربۀ یک سفرایده آل
تایلند با داشتن شهرهای زیبایی همچون بانکوک، پاتایا و پوکت به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شده و یکی از بهترین مکان‌های ساحلی آن سواحل نیلگون لامی، کتاب و بانک بیچ است که در فصل بهار زیبایی‌های خیره کننده‌ای دارد و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این کشور مانند سواحل دریای خزر بیشتر زمان‌های سال را شاهد باران‌های نقره‌ای است و بهترین زمان جهت دیدن مکان‌های تفریحی و لذت بردن از سواحل بی‌نظیر آن تعطیلات نوروزی است.

باکو؛ پایتخت زیبای ارمنستان تجربه‌ای ارزان قیمت
به دلیل فاصله کوتاه تهران-باکو یکی از پر حجم‌ترین سفرهای هوایی در ایام نوروز مربوط به این کشور می‌شود. از طرفی به دلیل ویژگی‌های مشترک بین ایرانیان و آذربایجانی‌ها، زیبایی‌های طبیعی و گردشگری، اماکن قدیمی، بافت شهری خارق‌العاده و همچنین جاذبه‌های مشهوری چون برج خلیفه، پارک ملی گوبوستان، برج قدیمی قلعه دختر، دیوار نگاره‌های قدیمی ایچری شهر، مجموعه مدرن حیدرعلی و آتشگاه باکو این کشور به یکی از بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز تبدیل شده است.

باکو بهترین کشورها جهت مسافرت
یکی از پر حجم‌ترین سفرهای هوایی در ایام نوروز مربوط به کشور باکو می‌شود

ارمنستان؛ با تاریخی غنی و طبیعتی دیدنی
کوه مرتفع و باشکوه آرارات نماد ملی ارمنستان یکی از مشهورترین و پرجاذبه‌ترین کوه‌های جهان است که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. صومعه‌های متعدد و بی‌نظیری همچون صومعه گغارد متعلق به قرون وسطا و صومعه خور ویراپ با مناظری تماشایی و جذاب گردشگران بسیاری را حیرت زده می‌کند. شهر ایروان که یکی از زیباترین میدان‌های جهان است تقریبا تمام روزهای سال گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. در این مکان همیشه کنسرت‌های موسیقی سنتی و رقص‌های محلی به زبان‌های روسی، انگلیسی و ارمنی در حال نواختن است که خود عامل جذب توریست‌های مختلف به این مکان شده است. از طرفی بازار کلرونیزاکس نیز می‌تواند برای ایرانیان همیشه مشتاق خرید گزینه بسیار مناسبی باشد. ارمنستان با طبیعتی بکر و بسیار دیدنی یکی از بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز می‌باشد که تجربه‌هایی ناب و خاطراتی به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

گرجستان؛ کشوری ایرانی اروپایی
گرجستان جذاب‌ترین کشور مدرن و زیبای اروپایی است و برای افرادی مناسب است که خواستار تفریح و گذراندن وقت در دوران مدرنیتۀ زمان حال هستند و علاقه‌ای به دیدن آثار باستانی ندارند. گرجستان به دلیل نزدیکی فرهنگی به ایران و البته اروپایی بودنِ مردمان آن کشوری ایرانی اروپایی است که کفه اروپایی آن البته سنگین‌تر است. مساجد متعدد و صومعه‌های دیدنی چون صومعه جیواری، محراب‌های زیبا، کلیساهای فراوان همچون کلیسای سمبا و قلعه ناریکالا با چشمه‌های همیشه جوشان آبگرم تفلیس تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد این کشور محسوب می‌شوند.

ترکیه؛ کشوری همیشه محبوب
کشور ترکیه یکی از محبوب‌ترین و نزدیکترین کشور خارجی به ایران است که ایرانیان به دلیل کم هزینه بودن آن معمولاً این کشور را انتخاب می کنند. ترکیه با زیبایی‌های شگفت انگیز و بی‌نظیر و چشم اندازهای تاثیرگذاری همچون خرابه‌های عجیب و بی‌نظیر اِفسوس، کاپادوکیا، چشمه‌های پلکانی پاموکاله، موزه ایاصوفیه، کاخ مجلل توپکاپی، کوه خاص و عجیب نمرود، ساختمان‌های متروکه جاده ابریشم، تنگه بسفر، آنیت‌کابیر، موزه تمدن آناتولی،موزه رحمی کوچ، مارماریس و موزه زندان اولوکانلار (Ulucanlar) یکی از بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز است.

گرجستان بهترین کشورها جهت مسافرت
گرجستان جذاب‌ترین کشور مدرن و زیبای اروپایی است

امارات؛ کشوری مدرن و پیشرفته
شهر بیابانی دبی در امارات با برج‌های سر به فلک کشیده، بی‌نظیر و با شکوه؛ تجربه هیجان انگیزی از یک سفر خارجی است. مراکز خرید فوق العاده شیک، رستوران‌های لوکس با غذاهای خوشمزه و دیزاین‌های منحصر به فرد، هتل‌های لوکس و مشهور، برج خلیفه، جزیره جمیرا، پارک آبی روباز، آب ‌نمای دبی، جزایر درختان خرما و پاساژ ابن بطوطه از بهترین نقاط گردشگری امارات هستند.

کوالالامپور مالزی؛ طبیعتی زیبا و استوایی
مالزی با داشتن طبیعتی زیبا و استوایی و مکان‌های متعدد گردشگری یک سفر به یادماندنی را برای ایرانیان در تعطیلات نوروز رقم خواهد زد. جزایر متعددی همچون جزیره پرهنتیان، جزیره نیومان، روانگ، لنکاوی، پنانگ و پانکور از زیبایی‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. بلندترین برج دوقلوی جهان برج تیروناس، پارک پرندگان، تالاب راه خورشید، بازارهای محلی، فروشگاه‌های مدرن، سواحل و جنگل‌های همیشه بارانی از سایر زیبایی‌های کالامپور هستند.

هند؛ تجربه‌ای شگفت انگیز
هندوستان تلفیقی از دنیای سنتی و مدرن است؛ این کشور هفتمین کشور پهناور و دومین کشور پرجمعیت جهان می‌باشد که آرامگاه تاج محل در آگرا، معبد طلایی هرمندیر، شهر مقدس واراناسی، شهر طلایی، دروازه هند در بمبئی، سواحل زیبای گوا، کاخ میسورنا از جاذبه‌های گردشگری و تاریخ غنی این کشور محسوب می‌شود. این کشور یکی از بهترین کشورها جهت مسافرت در نوروز است و برای بسیاری از ایرانیان تجربه‌ای ناب از تلفیق دنیای مدرنیته و سنتی فراهم می‌کند.

هند بهترین کشورها جهت مسافرت
هندوستان تلفیقی از دنیای سنتی و مدرن است

یونان؛ محل تولد خدایان باستان
هرچه از زیبایی‌های طبیعی و گردشگری و اماکن تاریخی می‌خواهید در شهر کرت یونان جستجو کنید. اکثر کسانی که مشکل مالی ندارند پس از اندکی جستجو ایران را به مقصد یونان ترک می‌کنند و شگفتی خود را از دیدن بقایای تاریخی و تمدنی خدایان و امپراتوری‌های باستان ابراز می‌کنند. شهر کرت یونان بهترین نقطه دنیا جهت تجربه یک سفر بی‌نظیر محسوب می‌شود.

پِراگ؛ گل سرسبد جمهوری چک
کشورهای اروپای شرقی چه از نظر طبیعت و مناظر گردشگری و چه از نظر پراکندگی جمعیت، کشورهای شلوغ و پرجمعیتی بوده‌اند و شهر پراگ چک، گل سرسبد آنهاست. شما با سفر به این کشور از زیبایی‌های بصری منحصر به فرد آن در بهار شگفت زده خواهید شد.

سیم ریپ؛ عروس کامبوج
سیم ریپ کامبوج که به معنی شکست سیام‌هاست؛ یکی از مهیج‌ترین مکان‌های گردشگری کامبوج است. زیبایی‌های بی‌نظیر و سنت‌های خارق العادۀ به جای مانده از تاریخ کهن و تمدن شگرف این کشور همراه با تمام جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، تفریحی که خواهان آن هستید در این شهر زیبا دیده می‌شود. جواهرات دست‌ساز و بدلیجات زیبای این شهر در بین توریست‌ها مشهور است. ابریشم ناب این منطقه خصوصاً تابلوهای زیبای ابریشمی به جد می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین تحفه‌های یادگار از این شهر باشد که بسیار باکیفیت و ماندگار هستند. دیدن مناظر طبیعی همچون باغ پرندگان و لذت از فستیوال‌های سنتی که تداعی کننده سبک عروسی‌های سنتی این کشور هستند همگی از زیبایی‌های منحصر به فرد این شهر هستند.

بیشتر بخوانید:
کشورهای توریستی کم شناخته شده

نگاهی به ده جاذبه توریستی کنار جاده‌ای

ارزانترین تورهای خارجی کدام‌اند؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.